PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۸۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
این هفته با امین میرزازاده ، ملی پوش طلایی کشتی فرنگی
سرانجام امین میرزازاده ، ملی پوش سنگین وزن کشتی فرنگی ایران پس از شکست برابر کایالپ ترکیه ای در دو سال گذشته ، موفق شد بر این غول سنگین وزن کشتی فرنگی دنیا غلبه کند و مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را به خانه ببرد. میرزازاده در دیداری جذاب و دراماتیک دو امتیاز پایانی را در تساوی 2-2 برابر این کشتی‌گیر در دیدار نهایی وزن 130 کیلوگرم مسابقات جهانی به دست آورد تا تلافی شکست فینال سال گذشته و المپیک توکیو را کرده باشد. این هفته به سراغ سنگین وزن طلابی کشتی فرنگی ایران رفتیم .

*پاداش تلاش هایم را گرفتم
اتحادیه جهانی کشتی پس از فتح سکوی نخست سنگین وزن در مطلبی به تحسین عملکرد درخشان امین میرزازاده و تلاش او برای رسیدن به مدال طلای جهان پرداخته است.این کشتی‌گیر ایرانی پس از کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان می گوید: درست پس از مسابقات جهانی سال گذشته که برنده مدال نقره شدم و پس از گذشت تنها دو هفته، بار دیگر شروع به تمرین کردم تا بتوانم به این مدال طلا در مسابقات جهانی امسال برسم. خوشحالم که پاداش تلاش‌هایم را گرفتم و توانستم مدال طلا را به دست بیاورم.
*مسیر رسیدن به مدال جهانی
پیروزی میرزازاده برابر کایالپ ترکیه ای نقطه اوج مسیری بود که او اولین بار با کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی 2020 شروع کرد و یک سال بعد برای اولین بار در مسابقات المپیک به میدان رفت اما در دیدار رده‌بندی با نتیجه 7-3 برابر همین رقیب شکست خورد. سه ماه بعد در بلگراد مدال طلای مسابقات جهانی زیر 23 سال را از آن خود کرد اما برای دومین بار در مسابقات جهانی سال گذشته برابر این رقیب قدرتمند قرار گرفت و باز هم این کایالپ بود که توانست با تساوی 1-1 برابر او به مدال طلا برسد.
میرزازاده امسال در حالی قدم به مسابقات جهانی بلگراد گذاشت که در ماه آوریل برای دومین بار قهرمان مسابقات آسیایی شده بود اما این بار آمد تا باخت های قبلی را تلافی کند و مدال طلا را با شکست کایالپ به دست بیاورد. کشتی او در فینال مسابقات جهانی امسال تماشایی بود و همه از دیدنش لذت بردند. امین ، فعل خواستن را صرف کرد.
*امیدوارم مدال طلای المپیک را کسب کنم
" غول طلایی ایران " در مسابقات قهرمانی جهان درباره شرایط خود می گوید: تمام تلاشم را خواهم کرد تا روز به روز بهتر شوم و بتوانم برای کشورم در رقابت‌های بعدی بدرخشم تا پیام‌آور شادی برای مردمم باشم و مدال طلا را به دست آورم. امیدوارم بتوانم این مدال را در مسابقات المپیک که پیش رو است به گردن بیاویزم.
*درخشش سنگین وزن های ایران
اینکه هر دو کشتی گیر مطرح کشور ترکیه که در مجموع 25 مدال طلای جهان و المپیک را دارند مغلوب نمایندگان جوان ایران در سنگین وزن شدند، نشان داد کشتی ایران در سنگین وزن حرف‌های زیادی در پاریس 2024 خواهد داشت. خوشحالی میرزازاده با نشان دادن قدرت و گذاشتن تاج پادشاهی کشتی توسط امیرحسین زارع ، آزادکار ملی پوش بر روی سر در بلگراد 2023 برای ایرانی‌ها خاطره‌ساز شد.
*تشکر از مردم
امین میرزازاده پس از کسب مدال طلای سنگین وزن مسابقات جهانی امسال می گوید: از دو هفته بعد از مسابقات جهانی سال گذشته تمریناتم را آغاز کردم. خوشحالم که مزد زحمات خود را گرفتم و موفق شدم مدال طلای این مسابقات را کسب کنم.
از همه مردم تشکر می‌کنم. ایرانی‌های عزیز برای من خیلی دعا کردند و انرژی مثبت از شهرستان، کشور و دوستانم دریافت کردم. از همه کسانی که برای من دعا کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم با این مدال طلا یک لحظه لبخند را بر روی لب‌هایشان بیاورم.
*کمک خدا و مدد اهل بیت
میرزازاده در مورد شکست کشتی‌گیر عنوان‌دار ترکیه ای می گوید: کشتی ورزش سختی است و رضا کایالپ ، کشتی‌گیر بزرگی است. این کشتی‌گیر 3 مدال المپیک دارد. به کمک خدا و مدد اهل بیت توانستم مدال طلا را کسب کنم. 100 درصد تلاش خود را می‌کنم که روز به روز پیشرفت کنم و بهتر شوم. امیدوارم در المپیک پیش‌رو مدال طلا را کسب کنم.
*پرقدرت به میادین جهانی برمی گردم
قهرمان سنگین وزن کشتی جهان می گوید: وقتی توانستم از سد کایالپ عبور کنم باید برای مسابقات بعدی قانع نشوم و تلاشم را بیشتر کنم تا در مسابقات بعدی پرقدرت ظاهر شوم.
*مدیون خانواده ام هستم
امین می گوید:  خانواده‌ام برای من خیلی زحمت کشیدند و همیشه مدیون آنها هستم. یک سال در خانه به من می‌گفتند که باید به فینال بروی و رضا کایالپ را شکست بدهی. خوشحالم که باعث خوشحالی خانواده‌ام شدم.
*قهرمانی در قرقیزستان
میرزازاده در مسابقات بین المللی قرقیزستان موفق به شکست فرنگی کار کوبایی شد و مدال طلا را بر گردن آویخت. در رقابت‌های وزن 130 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی جام بین المللی قرقیزستان، امین میرزازاده، دارنده مدال نقره جهان در سال 2022، در دور نخست با نتیجه 4 بر 1 عثمان ایلدیریم از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 2 بر 1 از سد لینگ ژی منگ از چین گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با توجه به عدم حضور آلین الکسیوس چیوراریو از رومانی به دلیل مصدومیت، پیروز شد و به  فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار پایانی مقابل اسکار پینو هیندز، دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از کوبا، قرار گرفت. این کوبایی که همواره زیر سایه میخایین لوپز، قهرمان مطرح کوبایی‌ها بوده، قصد داشت با شکست میرزازاده برای حریف ایرانی خود قبل از رقابت‌های جهانی خط و نشان بکشد.با این حال میرزازاده با یک کشتی منطقی و خوب 2 بر یک به برتری رسید .
*برای شادی مردم تلاش می کنم
میرزازاده می گوید: برای شادی دل مردم کشورمان تلاش می‌کنم. شاد کردن دل مردم سختی ها را آسان می کند . به عشق مردم در اردوها تلاش بیشتری می کنم.
* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار