PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
«کریس اسمالینگ» در گفت‌وگو با «فورفورتو» :
کریس اسمالینگ، مدافع انگلیسی باشگاه رم، سال‌ها با پیراهن منچستریونایتد به میدان رفت اما در سال 2019 بازیکن مازاد تشخیص داده شد تا به ایتالیا بیاید و برای رم به میدان برود. این بازیکن حالا یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم خوزه مورینیو است. او در گفت‌و‌گویی با " فورفورتو " در مورد حضور در رم، آینده فوتبالی خود و مسائل مختلف دیگر صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید .
مورینیو ذاتا یک برنده است

* بعد از جدایی از منچستریونایتد و 4 سال حضور در رم، زبان ایتالیایی شما چطور است؟

می‌توانست بهتر باشد اما در عین حال می‌توانم مصاحبه کنم و با سایرین حرف بزنم. به همین خاطر شرایط خوب است. برای بسیاری از دوستان و اعضای خانواده‌ام نقش مترجم را دارم. فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده‌ام اما زمانی که یک زبان خارجی یاد می‌گیرید، می‌توانید زبان‌های دیگر را هم بیاموزید. در حال پیشرفت در این زمینه هستم.

* در ماه آوریل به مدت دو فصل دیگر قراردادتان را تمدید کردید. آیا این موضوع نشانگر رضایت شما از حضور در رم است؟

انتقال قرضی من به رم در سال 2019 یک انتقال دقیقه آخری بود و از ابتدای تابستان در مورد آن برنامه‌ریزی نکرده بودم اما در هر صورت به رم آمدم و هنوز هم اینجا هستم. برای خانواده‌ام هم شرایط سختی بود. در عرض 48 ساعت به ایتالیا آمدیم! در ماه آوریل، تمام گزینه‌هایم در ایتالیا و همچنین انگلیس را بررسی کردم اما به نظرم تصمیم درست این بود که بمانم.

* آیا همیشه دوست داشتید که زندگی در یک کشور خارجی را تجربه کنید یا این کار را از سر اجبار کردید؟

علاقه بسیار زیادی برای بازی در خارج از کشور داشتم. بازی کردن در تیمی بهتر از منچستریونایتد خیلی سخت است اما در عین حال کار به جایی رسید که متوجه شدم در ترکیب تغییراتی اتفاق خواهد افتاد و من تبدیل به گزینه سوم خط دفاع خواهم شد و این چیزی نبود که می‌خواستم. ترجیح می‌دهم به جای نیمکت‌نشینی، در زمین مسابقه حضور داشته باشم اما ناراحت شدم که این موضوع را در پایان پنجره نقل و انتقالات به من گفتند و مجبور شدم در عرض 48 ساعت برای خودم به دنبال تیم جدیدی باشم. در آن زمان گزینه‌های زیادی را از دست داده بودم. پسرم تازه چند ماه قبل به دنیا آمده بود و از خیلی جهات ماندن در منچستر برایم آسان‌تر بود. می‌توانستم در نیمی از مسابقات به میدان بروم و خودم را وفق دهم اما خوشبختانه همسرم موافق سفر به رم بود و مجبور شدیم به سرعت تصمیم بگیریم.

*چند سال بعد تامی آبراهام هم از انگلیس به رم آمد. از قبل همدیگر را می‌شناختید؟

آنقدر با تامی آشنایی نداشتم. با این حال قبل از پیوستنش به رم با من تماس گرفت و در مورد شرایط ایتالیا سوال کرد. او در اولین فصل حضورش در رم عالی بود و توانست 27 گل بزند. خیلی بدشانس بود که از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد. برای او خیلی ناراحتم.

* آیا رفتن به خارج از کشور باعث نمی‌شود شانس حضور بازیکن در تیم ملی کم شود؟

احتمالا. همه در مورد لیگ برتر صحبت می‌کنند و بیشتر مسابقاتی که مربی تیم ملی هم تماشا می‌کند در همان انگلیس است. او نمی‌تواند زیاد به رم یا میلان بیاید. به همین خاطر هم در اولویت مربی نخواهید بود و این موضوع نکته منفی به حساب می‌آید اما حالا که هری کین به بایرن مونیخ رفته و جود بلینگهام هم در رئال‌مادرید است، بازیکنان بیشتری در خارج از کشور بازی می‌کنند. این می‌تواند به بازیکنانی که در خارج توپ می‌زنند، شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی بدهد.

* بعد از فتح لیگ کنفرانس اروپا و نایب قهرمانی در لیگ اروپای فصل گذشته، آیا رم در حال حاضر تیمی است که توانایی کسب جام‌های قهرمانی را داشته باشد؟

خوب است که توانایی کسب جام را داشته باشیم اما می‌خواهیم این کار را در لیگ انجام دهیم. می‌خواهیم با ثبات‌تر باشیم. در هر دو فصل اخیر در هفت یا هشت هفته آخر تمام تمرکزمان روی مسابقات اروپا بود و در سری آ خوب نبودیم چون در کورس قهرمانی حضور نداشتیم. هدف اصلی‌مان فتح جام‌های دیگر شده بود اما این فصل می‌خواهیم تا پایان در تمام تورنمنت‌ها بجنگیم. می‌خواهیم در میان چهار تیم برتر باشیم تا به لیگ قهرمانان صعود کنیم.

* در مورد شادی بعد از قهرمانی در لیگ کنفراس اروپا صحبت کنید ...

خیلی عالی بود. فقط با گذشت زمان است که شما کاملا از اتفاقاتی که در دوران حرفه‌ای‌تان افتاده آگاه می‌شوید. وقتی فوتبال را کنار بگذارم احتمالا تازه اهمیت برخی از بازی‌های بزرگ و جام‌های مهم را درک خواهم کرد. وقتی به رم آمدم، هواداران دو خواسته داشتند. اول این که لاتزیو را شکست دهیم. خیلی از آنها می‌گفتند فتح لیگ برایمان مهم نیست، فقط لاتزیو را ببرید. این را خیلی زود برایم روشن کردند. دوم این که به قهرمانی برسیم. آنها عملکرد خوبی در اروپا داشتند اما مدت زمانی طولانی بود که به هیچ قهرمانی نرسیده بودند. چندین جشن قهرمانی خوب را در کنار منچستریونایتد تجربه کرده بودم اما به نظرم جشن قهرمانی رم در سطح دیگری بود. تمام خیابان‌ها بسته شده بود . چنین صحنه‌هایی را هیچوقت ندیده بودم. می‌توانم تصور کنم که اگر جام‌های مهم‌تری را فتح کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

* قبول دارید که خوزه مورینیو تبدیل به " پدر فوتبالی " شما شده است؟

اگر به اندازه‌ای که من با خوزه کار کرده‌ام با او کار کنید متوجه می‌شوید که کار با وی فراز و نشیب، اختلاف نظر و مسائل دیگری که با هر مربی تجربه می‌کنید را شامل می‌شود اما او ذاتا یک برنده است که توجه خوبی به جزئیات دارد. از او چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. بعد از انتظاری طولانی، لذت جام بردن را در کنار او به رم برگرداندیم و حالا هدف‌مان کسب موفقیت‌های بزرگتر است. می‌توانید بفهمید چرا خوزه در هر باشگاهی که کار کرده تاثیر زیادی گذاشته است. او همیشه می‌خواهد برنده باشد.

* آیا بعد از آویختن کفش‌هایتان رو به مربیگری می‌آورید؟

می‌خواهم در دنیای فوتبال بمانم اما فکر نمی‌کنم این کار در قامت یک مربی باشد. علاقه چندانی به این کار ندارم.

* آرمین زمانی



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار