PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۸۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
فوق ستاره آرژانتینی دست نیافتنی شد
هشتمین توپ طلا بزرگترین دستاورد لیونل مسی

سرانجام مراسم توپ طلای 2023 دوشنبه شب هفته گذشته با حضور میهمانان سرشناس خود در سالن مجلل و باشکوه «تئاتر دو شاتله» پاریس برگزار شد . لیونل مسی ستاره آرژانتینی در شصت و هفتمین مراسم جایزه توپ طلا برای هشمتین بار روی صحنه رفت و توپ طلا را برد.فوق ستاره آرژانتینی در حالی برنده توپ طلای جهان شد که خارج از قاره سبز برای تیم اینتر میامی بازی می کند.با این مقدمه، نگاهی به شصت و هفتمین مراسم توپ طلا می کنیم:
*تولدت مبارک دیگو
لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، با کسب هشتمین توپ طلا، برترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2023 لقب گرفت. کاپیتان تیم ملی آرژانتین با نقش‌آفرینی ویژه در قهرمانی آلبی‌سلسته در جام جهانی فاتح توپ طلا شد. هالند و امباپه در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. مسی هشتمین توپ طلا را از دست دیوید بکام ستاره اسبق فوتبال انگلیس و منچستریونایتد دریافت کرد.لیونل مسی پس از کسب توپ طلای هشتم روی صحنه سالن باشکوه «تئاتر دو شاتله» گفت: بخاطر عملکرد عالی هالند و امباپه به آنها تبریک می‌گویم. از همه دوستانم در تیم ملی تشکر می‌کنم؛ لائوتارو، دیبو آلوارز. به آرزویم که قهرمانی در جام جهانی است، رسیدم. دوست دارم در مورد دیگو مارادونا صحبت کنم و هیچ جایی بهتر از اینجا نیست.همه توپ طلاهایی که بردم خاص هستند، اما من همیشه گفتم مهم ترین عنوان جوایز تیمی است. خانواده و دوستانم، می‌خواهم از شما بابت تمام کارهایی که برای تحقق رویاهای من در این سال‌ها انجام داده‌اید و همچنین تحقق رویای جام جهانی تشکر کنم. من در بهترین باشگاه دنیا و بهترین تیم تاریخ یعنی بارسلونا بوده‌ام.مسی در ادامه صحبت‌هایش ضمن تشکر از خانواده‌اش، تولد دیگو آرماندو مارادونا را تبریک گفت که همین شب سی‌ام اکتبر بود. او در این باره گفت: سطح رقابت برای بردن این جایزه هرگز اُفت نکرده است و من این شانس را داشته‌ام که چندین سال اینجا حضور پیدا کنم و توپ طلا را ببرم. می‌خواهم از تمام آنهایی که برای قهرمانی آرژانتین در جام جهانی جشن گرفتند، تشکر کنم. از خانواده‌ام، از همسرم و فرزندانم که حتی در بدترین شرایط همیشه در کنارم بوده‌اند و به من برای رسیدن به رؤیاهای فوتبالی‌ام کمک کردند تشکر کنم، چرا که بدون آنها این افتخارات ممکن نبود. در پایان می‌خواهم یادی هم از مارادونا بکنم که امروز سالروز تولدش بود. تولدت مبارک. فکر می‌کنم بهتر از اینجا که پر از بازیکنان و چهره‌های فوتبالی است، جایی برای تبریک گفتن به تو وجود نداشته باشد. این توپ طلا برای تو و تمام آرژانتین هم هست.
*بلینگام برنده جایزه «کوپا»
تیم فوتبال زنان بارسلونا به عنوان برترین تیم فوتبال زنان در مراسم توپ طلای سال 2023 برگزیده شد. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، به همراه پاتریشیا گیجارو، ستاره تیم زنان، این جایزه را دریافت کرد.هم چنین جود بلینگام، فوق‌ستاره رئال مادرید، جایزه کوپا، بهترین بازیکن جوان سال، را در مراسم توپ طلای 2023 دریافت کرد. ستاره 20 ساله اهل انگلستان سال گذشته با دورتموند به مقام نایب‌قهرمانی بوندسلیگا رسید.بلینگام پس از کسب جایزه گفت: می‌خواهم از همه تشکر کنم؛ باشگاه‌های بیرمنگام، دورتموند و رئال مادرید. هم‌تیمی‌هایم و مهم‌تر از همه خانواده‌ام؛ از شما تشکر می‌کنم و اتفاقات بیش‌تری در راه است.
*هالند برترین مهاجم سال
ضمنا وینیسیوس جونیور، فوق‌ستاره برزیلی تیم رئال مادرید هم در مراسم توپ طلای 2023 به پاس فعالیت‌هایی که در راه مبارزه با نژادپرستی انجام داد، جایزه ویژه سوکراتس را دریافت کرد.امیلیانو مارتینز، گلر تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز جایزه یاشین، برترین دروازه‌بان سال، را در مراسم توپ طلای 2023 دریافت کرد. مارتینز با آلبی‌سلسته به قهرمانی جام جهانی 2022 قطر رسید.چند نفر از حضار در مراسم توپ طلا وقتی صحنه سیو شوت «کولو موانی» توسط مارتینز پخش شد، سر و صدا کردند. دروگبا که مجری بود، مداخله کرد و از حضار خواست به مارتینز که روی صحنه حضور داشت، احترام بگذارند.ارلینگ هالند، فوق‌ستاره نروژی تیم فوتبال منچسترسیتی، جایزه برترین مهاجم سال فوتبال جهان را در مراسم توپ طلای 2023 به دست آورد. او فصل قبل به همراه سیتیزن‌ها سه‌گانه گرفت.منچسترسیتی برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین تیم سال 2023 اروپا انتخاب شد.
*توپ طلا زنان به فوق ستاره اسپانیایی رسید
آیتانا بونماتی، فوق‌ستاره تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا، توپ طلای برترین بازیکن سال 2023 فوتبال جهان را دریافت کرد. بونماتی، جایزه برترین بازیکن جام جهانی فوتبال زنان در استرالیا را هم به دست آورده بود. او در 59 بازی فصل گذشته برای بارسلونا 53 گل زد. بونماتی، به اولین بازیکن تاریخ فوتبال زنان تبدیل شد که موفق می‌شود در یک سال برنده توپ طلای جام جهانی، بهترین بازیکن سال یوفا و توپ طلا شود.

* کیوان طباطبایی




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار