PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
این هفته با سعید سحرخیزان ، مهاجم اردبیلی تیم گل گهر سیرجان
هفته هشتم فصل کنونی لیگ برتر یک بازی پرگل و تماشایی داشت. دو تیم گل گهر سیرجان و هوادار تهران مصاف جانانه ای باهم داشتند و دو تیم در پایان به نتیجه 3-3 رسیدند. سعید سحرخیزان مهاجم اردبیلی تیم گل گهر در این بازی 2 گل تماشایی به ثمر رساند و عملکرد خوبی داشت و اتفاقا از جانب گروه فوتبال کیهان ورزشی به عنوان بازیکن برتر هفته هشتم لیگ برتر انتخاب شد. اتفاقا کارشناسان فوتبال بخصوص پیشکسوتان هم در مصاحبه هایی از بازی خوب سحرخیزان تعریف کردند و او را شایسته عنوان برترین بازیکن هفته توصیف کردند.مهاجم سه گله گل گهر سوای درخشش در هفته هشتم لیگ برتر سابقه کاپیتانی تیم جوانان را هم دارد و اولین هت تریک تیم هوادار تهران در لیگ برتر را هم به نام خودش ثبت کرده است. این هفته سراغ سعید سحرخیزان بازیکن جوان گل گهر سیرجان می رویم .

«صیاد جوان» لیگ برتر

کاپیتان اسبق تیم جوانان
سعید سحرخیزان سابقه بازی در تیم جوانان ایران را دارد و کاپیتان این تیم بود. او در دوره ای برای تیم جوانان ایران بازی می کرد که سرمربیگری تیم بر عهده صمد مرفاوی بود.فوروارد اسبق تیم جوانان ایران در آن برهه جزو نفرات کلیدی مرفاوی به شمار می آمد. سحرخیزان به علت بازی های اثرگذارش در تیم جوانان شناخته شد.
آقای گل رده های پایه پایتخت
سعید در فوتبال پایه پایتخت جزو گلزن ترین فورواردها بود . او سابقه آقای گلی در تمامی رده های سنی فوتبال تهران را دارد. او در تیم جوانان باشگاه پیکان تهران بازی می کرد و در ابتدای نقل و انتقالات فصل گذشته با نظر ساکت الهامی سرمربی وقت هوادار و در پی سیاست جوان‌گرایی آبی بنفش‌ها به این تیم تهرانی ملحق شد.
اولین بازی در لیگ برتر
نخستین بازی سحرخیزان در لیگ برتر در 18 سالگی انجام شد. او در فصل گذشته لیگ برتر با پیراهن تیم هوادار تهران مقابل تیم تراکتور تبریز به میدان رفت. بازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز انجام شد و سعید در دقیقه 70 جایگزین محمد جوادمحمدی شد.عملکردش نسبتا مناسب بود و توانست در اولین بازی خود خلق موقعیت کند.
همشهری علی دایی
سعید سحرخیزان مهاجم کنونی تیم گل گهرسیرجان اردبیلی و همشهری علی دایی مهاجم اسبق تیم ملی  است و سابقه بازی تیم های پایه سایپا و پیکان را دارد.او در تیم های پایه فوتبال پایتخت پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و فوتبال پایه تهران سکوی پرتابش شد.
گل تماشایی برای تیم جوانان
اوج کار سعید در تیم جوانان ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا برابر تیم ویتنام بود که گل ارزشمندی برای تیم کشورمان به ثمر رساند. تیم جوانان ایران در آخرین بازی از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در برابر ویتنام قرار گرفت و در شرایطی که تا اواسط نیمه دوم در آستانه حذف قرار داشت، با گل تماشایی سعید سحرخیزان از حریف پیش افتاد تا در نهایت با برتری در این مسابقه راهی مرحله بعدی شود.سحرخیزان پس از گلزنی ژست های قابل توجهی گرفت که در قاب عکاسان ثبت شد.
تقدیم به مادر
سعید در برهه ای که کاپیتان تیم جوانان ایران بود عنوان کرد که دوست دارد گل های خود را به مادرش تقدیم کند.او در مصاحبه ای بیان کرد:وقتی گل می‌زنم، دوست دارم به مادرم زنگ بزنم و به او بگویم تمام گل هایم را به پاس زحماتی که برایم کشیدید، به تو تقدیم می‌کنم.
اولین هت تریک در 19 سالگی
سحرخیزان سابقه هت تریک در لیگ برتر را دارد. او در لیگ بیست و دوم با پیراهن هوادار تهران برابر تیم ذوب آهن اصفهان هت تریک کرد. سعید به جای بابک مرادی در دقیقه 10 وارد زمین شد و نخستین هت تریک تاریخ هوادار در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. در یکی از بازی‌های هفته سی‌ام فصل گذشته لیگ برتر، هوادار در اصفهان میهمان ذوب آهن بود و این مسابقه با توجه به تنش‌هایی که میان مهدی تارتار و ساکت الهامی به وجود آمده بود حساسیت‌های ویژه‌ای داشت و هیچ یک از این مربی‌ها نمی‌خواستند با باخت با لیگ بیست و دوم وداع کنند.در اصفهان، ساکت الهامی دست به تعویض تعجب‌برانگیزی زد و در همان دقایق اولیه تصمیم به تغییر گرفت و با تعویض بابک مرادی، سعید سحرخیزان را به زمین فرستاد تا این بازیکن جوان در غیاب محمد جواد محمدی در نوک خط حمله هوادار قرار بگیرد.سحرخیزان 19 ساله در آخرین هفته لیگ بیست و دوم برای هوادار درخشید. ذوب آهنی ها هر چه تلاش می‌کردند و به گل می‌رسیدند از آن طرف توسط سعید سحرخیزان پاسخ داده می‌شد و در نهایت بازی به تساوی 3 - 3 رسید.این اولین بار در لیگ برتر بود که هوادار سه گل می‌زد و اولین هت‌تریک این تیم تهرانی در لیگ برتر به نام سحرخیزان جوان ثبت شد.
درخشش برابر تیم سابق
سعید سحرخیزان مهاجم 20 ساله تیم گل‌گهر سیرجان در هفته هشتم فصل کنونی لیگ برتر، ستاره تیمش در مصاف با هوادار تهران تیم سابق خود بود و موفق شد دو گل زیبا و تماشایی را وارد دروازه علیرضا حقیقی سنگربان باتجربه حریف کند. البته او و روبرتو تورس که به همراه هم 3 گل زیبا را وارد دروازه هوادار کردند، بدشانس بودند که شاگردان محمود فکری هم 3 گل زدند تا بازی با تساوی 3 - 3 به پایان برسد.سعید در این بازی درخشید و توجهات کارشناسان را به خود جلب کرد.
اقدام زیبای سحرخیزان
سعید سحرخیزان مهاجم تیم گل گهر سیرجان در هفته هشتم درخشان ظاهر شد و دو گل تماشایی به هوادار تیم سابق خود زد و به احترام تیم سابق خود خوشحالی نکرد و در پایان بازی به خبرنگاران گفت: تصمیم گرفتم که مقابل تیم سابقم خوشحالی نکنم و به هوادار و اعضایش احترام بگذارم. امیدوارم تیم فوتبال هوادار در ادامه مسابقات نتایج دلخواه را کسب کند.
دسته گل برای اعضای تیم هوادار
سعید سحرخیران در اردوی پیش فصل تیم هوادار تهران حضور داشت و تصور می شد که در لیگ بیست و سوم نیز برای این تیم بازی کند . یکباره خبر رسید که سعید قراردادش را با هوادار فسخ کرد و به تیم گل‌گهر سیرجان پیوست. او پیش از بازی با هوادار در هفته هشتم لیگ برتر برخورد گرمی با هم‌تیمی‌های سابقش داشت و با دسته گل به سمت نیمکت این تیم تهرانی رفت.این حرکت سحرخیزان جالب بود و موردتوجه قرار گرفت.
محرومیت عجیب !
سحرخیزان که در هفته چهارم لیگ بیست و سوم مقابل ملوان اخراج شده بود به طرز شگفت‌آوری در هفته هفتم مقابل پرسپولیس محرومیتش اجرا شد.اتفاقی عجیب که معمولا در فوتبال باشگاهی ما رخ می دهد! سحرخیزان پس از اخراج مقابل ملوان در بازی های بعدی گل گهر به ترتیب برابر سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان به میدان رفت و پس از آن خبر محرومیتش مقابل پرسپولیس اعلام شد.سحرخیزان از بابت این اتفاق عجیب خیلی ناراحت شد زیرا خودش را برای رویارویی با پرسپولیس آماده کرده بود.  
به هانگژو نرفت!
سعید سحرخیزان به تیم امید دعوت شد و رضا عنایتی سرمربی پیشین تیم امید برای مهاجمان برنامه داشت و یکی دو عکسی هم از عنایتی منتشر شد که مشغول صحبت با فورواردهایش بر سر تمرین بود.اتفاق دیگری که برای سحرخیزان قبل از بازی های آسیایی هانگژو رخ داد این بود که سعید با تیم امید به هانگژو نرفت و در اردوی تیم گل گهر سیرجان باقی ماند.
پاسخ منفی به قطری ها
سعید سحرخیزان در ابتدای فصل کنونی پیشنهادی از قطر داشت. قطری ها درخواست تغییر ملیت او را داشتند که سعید پاسخ منفی به آنان داد. سعید در این باره می گوید:آنها به دلیل شرایط سنی به من پیشنهاد کردند در تیم باشگاهی این کشور بازی کنم  و همچنین تغییر ملیت دهم که قبول نکردم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها