PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
عجب زوجی !

شماره 9 تیم ملی انگلیس ، هری کین، در حال حاضر بهترین گلزن بوندس لیگا و بازیکن شماره 10 این تیم ، جود بلینگهام، بهترین گلزن لالیگا هستند . آنها در لیست بیشترین گلزنی در پنج لیگ برتر اروپا به ترتیب در رده های اول و پنجم قرار دارند. بنابراین خیلی عجیب نیست که نتیجه گیری کنیم که در حال حاضر و در فاصله هفت ماه مانده به یورو 2024 ، انگلیس بهترین خط حمله را در سطح بین المللی دارد. بازی آنها در پیروزی 3-1 مقابل ایتالیا در ماه گذشته گواهی بر این بود. کین در عمق حرکت و بازی را هماهنگ می‌کرد در حالی که بلینگهام به فضاهای پشت سر می‌رفت. کل عملکرد این زوج در آن بازی نشان داد که چه چشم‌انداز فوق العاده ای می‌توانند با هم در تابستان آینده در آلمان داشته باشند. گرت ساوت گیت که در رختکن خانگی در ورزشگاه ومبلی پیش از آخرین اردوی مقدماتی انگلیس در هفته آینده با خبرنگاران نشسته است، به این فکر می می‌کند که ممکن است بهترین زوج دنیا را داشته باشد. او بعد از اینکه کمی فکر کرد، می‌گوید: " فکر می‌کنم اگر روی فرم باشند، شکست دادن آنها سخت باشد. من سعی می کنم به نیروی همه بازیکنان فکر کنم و ببینم دیگران چه چیزی دارند . "

آرژانتین با لیونل مسی و جولیان آلوارز قهرمان جام جهانی شد، فرانسه کیلیان امباپه و راندال کولو موانی و نروژ مارتین اودگارد را پشت سر ارلینگ هالند دارد اما آیا انگلیس بلینگهام و کین را با بازیکن دیگری عوض می‌کند؟ حتی با استانداردهای بالای خودش، عملکرد کین در چند ماه ابتدایی حضورش در بایرن مونیخ فوق العاده بوده است. او 15 گل و 5 پاس گل در 10 بازی بوندس لیگا به ثبت رسانده است و در همین 20 بازی به خوبی خود را از بهترین آمار بعدی در لیگ های بزرگ اروپا، سرهو گویراسی (15) از اشتوتگارت دور می کند. بعد از آنها به ارلینگ هالند و لائوتارو مارتینز از اینترمیلان هر دو با اثرگذاری در 13 گل و سپس بلینگهام با اثرگذاری روی 12 گل می‌رسید. در مجموع کین 30 گل در این فصل برای باشگاه و کشورش داشته است.

شاید تعجبی نداشته باشد که یک بازیکن در کلاس جهانی را انتخاب و او را به یک تیم کاملاً مسلط منتقل کنید. امید انگلیس این است که در بایرن، کین بتواند خود را از فشار برای در نهایت کسب یک جام رها کند. ساوت‌گیت می‌گوید: "به‌طور واضح فکر می‌کنم که در حال حاضر این یک قطعه گمشده برای اوست و مطمئنم اگر با همه بازیکنان ما که جام‌ها را برده‌اند صحبت می‌کردید، نگاه شما به خودتان را تغییر می‌داد. این چیزی است که اگر کین به آن برسد، قطعا احساسات و طرز فکرش را تغییر نخواهد داد اما مطمئن هستم روی او اثر مثبتی خواهد گذاشت. وقتی از آخرین بازی خود به خانه برگشتم، ما به طور قابل درکی در مورد جود صحبت می کردیم اما کین دو گل زده بود، عملکرد کلی او باورنکردنی بود و نگاه کردن به بازی های ملی و گل هایش واقعاً خیره کننده است. این خطر وجود دارد که ما واقعاً چیزهایی را که داریم و در چند سال گذشته داشته ایم دست کم بگیریم زیرا هر تیمی و هر کشوری او را به عنوان شماره 9 خود دوست خواهد داشت".

در حالی که ممکن است گل های کین در بوندس لیگا پیش بینی شده باشد، شروع پربار بلینگهام در رئال مادرید بیشتر غافلگیرکننده بوده است. او در آلمان کسی بود که دوران اولیه فوتبال خود را به عنوان یک بازیکن پرجنب و جوش درون محوطه جریمه شکل می داد که می توانست در وسط زمین هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد اما اکنون به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از قوی ترین مهاجمان جهان است، چیزی که انگلیس مشتاق است از آن استفاده کند. ساوت گیت می‌گوید: «تکامل جود واقعاً جالب است زیرا اهدافش در دورتموند مشخص نبود. او در 92 بازی 12 گل داشت. او اکنون در 14 بازی در مادرید 13 گل زده است، بنابراین نقش متفاوتی را ایفا کرده و در گلزنی اعتماد به نفس پیدا کرده است".

ساوت گیت پس از اعلام لیست تیمش برای دو بازی آخر مقدماتی یورو 2024 انگلیس مقابل مالت و مقدونیه شمالی در اواخر این ماه صحبت می کند. کالوم ویلسون از نیوکاسل و دوباره بوکایو ساکا به جای جان استونز مصدوم و هم تیمی ساکا در آرسنال، ادی انکتیا دعوت شده اند، در حالی که رحیم استرلینگ دوباره از لیست تیم حذف شده است. انگلیس قبلاً جواز حضور در مرحله نهایی یورو را پیدا کرده اما هنوز کار کمی برای اطمینان از تثبیت رتبه اول و جایگاهش در قرعه کشی مرحله گروهی دسامبر باقی مانده است. بلینگهام با وجود شک و تردید در مورد مصدومیت شانه که او را از بازی رئال مادرید در لیگ قهرمانان این هفته دور نگه داشت، در این تیم حضور دارد. او امکان دارد که در هر دو بازی حضور نداشته باشد، در حالی که کین ممکن است پس از شروع شلوغ فصل، در بین بازیکنان استراحت کننده قرار بگیرد. با این حال ساوت گیت انتظار دارد که هر دو بازیکن برای ادامه همکاری پویا بین یک شماره 9 مرگبار و یک شماره 10 شگفت انگیز خواستار بازی باشند. این در حالی است که میان کاپیتان فعلی انگلیس و جانشین احتمالی او تقریباً 10 سال از نظر سنی اختلاف وجود دارد.

ساوت‌گیت می‌گوید: "این عالی است . ما بازیکنان خوبی می‌خواهیم که خوب بازی کنند. ما تنها کسانی نیستیم که بازیکنان خوبی داریم که خوب بازی می کنند. پرتغال بسیار بسیار قوی به نظر می رسد، فرانسه مشخصاً بسیار بسیار قوی است، بنابراین کشورهای دیگری نیز وجود دارند ... ما یک یورو را می شناسیم، از قهرمانی یونان، از صعود جمهوری چک به فینال، تیم ها می توانند در آن زمان به فرم خود برسند، اما شما در حالت ایده آل می خواهید به عنوان یکی از برگزیدگان وارد شوید و این موقعیت در دو تورنمنت اخیری است که ما در آن حضور داشته ایم. اینکه آنها خوب بازی می کنند، اهمیت زیادی دارد. برای ما کمی زود است! اما اینکه می‌توانید سطح بازیکنان و اعتماد به نفسی که آنها از بازی در باشگاه‌های بزرگ اروپا به دست خواهند آورد را مورد استفاده قرار دهید، عالی است. آنها نسبت به بازیکنانی که فقط در انگلیس بازی کرده‌اند، دید وسیع‌تری خواهند داشت".

هری کین درباره درخشش جود بلینگهام می‌گوید : "من فکر نمی‌کنم این یک شگفتی باشد، چون مدت زیادی است که جود را می‌شناسم و با او کار کرده‌ام و کاملا می‌دانم که چه بازیکن خوب و باکیفیتی است. او در عین جوانی، بسیار پخته بازی می‌کند و در زمین بازی تمرکز بالایی دارد. من از عملکرد جود در رئال شگفت‌زده نشدم اما از نوع بازی و درخشش او در رئال مادرید خوشحالم و لذت می‌برم. جود اعتماد به نفس بالایی دارد و می‌تواند به شمار گل‌هایش در تیم ملی و رئال مادرید اضافه کند. جود بلینگهام آینده تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه رئال مادرید است، بنابراین مایه مسرت و خوشحالی است که چنین بازی‌هایی را از او می‌بینم".

شاید اگر رئال مادرید یک مهاجم تراز اول را به ترکیبش اضافه کرده بود یا کریم بنزما را در تیمش نگه می‌داشت، طبیعتا انتظار داشتیم گلزن اول رئال در بین ستاره‌هایی با بیشترین تاثیر روی گل قرار داشته باشد. رئال مادرید به جای هر بازیکنی که باید می‌خرید جود بلینگهام را به ترکیبش اضافه کرد تا این بازیکن در همه قسمت‌ها به جای همه بازیکنانی که باید جذب می‌شدند، موفق، مثمرثمر و درخشان باشد. نخریدن مهاجم و نگه نداشتن بنزما مشکلی برای حضور رئال در بین بهترین‌ها ایجاد نکرده و جود بلینگهام تا اینجای فصل با 13 گل زده، 4 پاس گل و مجموع تاثیر مستقیم روی 17 گل، پنجمین بازیکن از این نظر در بین 4 لیگ معتبر قاره سبز به شمار می‌رود.

اگر چه تیم کنونی هری کین هم هنوز دستش به صدر جدول نرسیده و تیم سابقش با ادعای قهرمانی و تجربه صدرنشینی به کین طعنه می‌زند اما حال ستاره انگلیسی در آلمان و دور از تاتنهام و لندن خوب است. این موضوع را باور کنید . برای رسیدن به چنین باوری آمار درخشان کین را مرور می‌کنیم. خرید بزرگ بایرن مونیخ تا اینجای فصل موفق شده در تمام رقابت‌ها برای تیمش 19 گل و 8 پاس گل را به ثبت برساند؛ آماری که با مجموع 27 تاثیر مستقیم روی گل برای کین، او را در این رده‌بندی بالاتر از هالند و در جایگاه نخست قرار می‌دهد. کین در آلمان هیچ مشکلی برای بازی در بهترین فرم خودش ندارد و دلتنگی مونیخی‌ها برای لواندوفسکی هم با درخشش ستاره انگلیسی در حال تمام شدن است. از طرفی بایرن‌مونیخ هم آنقدر گل می‌زند که هری کین بتواند از این میان، چند گل را با نقش مستقیمش همراه کرده و آماری با این فاصله زیاد نسبت به نفر دوم لیست ثبت کند. شاید هری کین با ادامه چنین فرمی بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود را با پیراهن بایرن مونیخ رقم بزند. ادامه چنین نمایشی از سوی این بازیکن می‌تواند منجر به رقم خوردن رکوردهای عجیب و دور از ذهنی شود.

* عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار