PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
این هفته با طالب ریکانی ، کاپیتان تیم صنعت نفت آبادان
طالب ریکانی کاپیتان صنعت نفت محبوبیت زیادی بین هواداران تیم آبادانی دارد.تعداد بازی های او در صنعت نفت نشان می دهد که باسابقه ترین بازیکن تاریخ این باشگاه است . یکی از دلایل ماندگار شدن نامش در صنعت نفت ، علاقه اش به بازی در تیم های خوزستانی بود.این فوتبالیست آبادانی ، یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ صنعت نفت است و اینک به زعم برخی از دوستداران صنعت نفت به مهره اصلی تیم عبدالله ویسی بدل شده است.ریکانی در فصل کنونی از بهترین بازیکنان آبادانی ها بوده و از این رو این هفته سراغ طالب ریکانی رفتیم.
وفادار به « برزیل وطنی »


*یک کار قشنگ

طالب ریکانی کاپیتان تیم صنعت نفت آبادان در بازی اخیر مقابل تیم ملوان بندرانزلی پس از گشودن دروازه حریف از روی نقطه پنالتی کار قشنگی انجام داد و عکس کوچکی از محمدرضا عجمی‌پور، بازیکن جوان فقیدشان، که در ابتدای فصل کنونی و بر اثر یک سانحه رانندگی فوت کرده بود،به نمایش گذاشت و گل خود را به زنده یاد عجمی پور تقدیم کرد.یک حرکت معرفتی که ریکانی به خوبی انجام داد. لازم به یادآوری است عجمی‌پور از تیم‌ امید صنعت نفت آبادان به تیم بزرگسالان آمده بود .

*گل تماشایی در " نقش جهان "

صنعت نفت آبادان در هفته چهارم فصل کنونی لیگ برتر ، شکست سختی از سپاهان اصفهان خورد.بازی در ورزشگاه نفش جهان اصفهان برگزار شد و بازیکنان مورایس آماده بودند و چهار بار دروازه آبادانی ها را گشودند. تنها بازیکنی که با روحیه بالا برای صنعت نفت بازی می کرد کاپیتان ریکانی بود و او در یک صحنه با شوتی مهارنشدنی دروازه پیام نیازمند را گشود. ریکانی برای به ثمر رساندن این گل پس از اینکه پاس هم تیمی خود را در فضایی مناسب دریافت کرد،ابتدا با سرتوپی میلاد زکی‌پور مدافع چپ سپاهان را از پیش رو برداشت و سپس با یک شوت محکم فرصتی برای عکس‌العمل مدافعین و دروازه‌بان میزبان باقی نگذاشت . بدون شک این گل طالب در نقش جهان یکی از تماشایی ترین گل های نیم فصل نخست است که روی مهار وی به ثمر رسید.

*فریادهای کاپیتان بر سر همبازیانش

صنعت نفت آبادان در هفته چهارم فصل کنونی لیگ برتر باخت دیگری را تجربه کرد. آبادانی ها در شبی که عبدالله ویسی را به علت دریافت کارت قرمز روی نیمکت نداشتند خیلی زود و توسط محمدرضا عباسی مهاجم تیم نساجی مازندران دروازه خود را باز شده دیدند . در ابتدای نیمه دوم، دو‌گل دیگر توسط علا عباس و فرشید اسماعیلی برای تیم نساجی زده شد تا اختلاف به سه گل برسد.طالب ریکانی کاپیتان صنعت نفت پس از این سه گل به عملکرد بازیکنانشان در زمین اعتراض کرد و مثل یک بزرگتر از آن‌ها خواست تا بازی را با تمرکز و تلاش بیشتری ادامه بدهند.او می خواست در غیاب سرمربی به تیمش روحیه دهد و اتفاقا فریادهایش نیز ثمره داد و تیم جمع و جور شد. کاپیتان صنعت نفت موفق شد یکی از گل‌ها را جبران کند . او با زرنگی توپ برگشتی را از چند قدمی به تور دروازه نساجی چسباند. یکی دو فرصت دیگر هم برای آبادانی ها به دست آمد که با بدشانسی هدر رفت.

*پشت سرمربی سابق خود درآمد

صنعت نفت آبادان در هفته دوم فصل کنونی لیگ برتر شهرآورد خوزستان را پیش رو داشت. نتیجه این بازی پس از باخت خانگی مقابل استقلال تهران در هفته نخست لیگ ، اهمیت ویژه ای داشت. آبادانی ها در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز با درخشش طالب ریکانی کاپیتان خود برنده شدند. طالب ، گل اول را با شوتی زمینی از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند و روی گل دوم نیز تاثیر مستقیم داشت و پاس گلش به حسین شنانی باعث شد تا صنعت نفت از حریفش با دو گل پیش بیفتد. ریکانی علاوه بر تاثیر روی دو‌ گل تیمش، در میانه میدان توانست عملکرد خوبی داشته باشد . جالب است بدانید که طالب ریکانی پس از گشودن دروازه فولاد به احترام علیرضا منصوریان سرمربی سابق خود خوشحالی نکرد.او در پایان مسابقه و در حالی که هواداران آبادانی علیه منصوریان شعار می‌دادند پشت سرمربی سابقش درآمد و سعی کرد تا از او دلجویی کند.

*نصیحت محرم به طالب

کاپیتان صنعت نفت نقل و قولی از محرم نویدکیا کاپیتان و سرمربی پیشین سپاهان اصفهان دارد که جالب است. محرم به طالب گفته است که هیچ گاه نباید خانه خودت را ترک کنی حتی اگر اشتباه باشد و تو حق داشته باشی.ریکانی به زعم خودش از نویدکیا در دورانی که بازیکن سپاهان بوده خیلی چیزها آموخته است و او را الگوی ورزشی خود می داند.

*ماجرای خداحافظی

در پایان فصل بیست و دوم لیگ برتر از خداحافظی طالب ریکانی گفته شد.البته طالب قراردادش را با صنعت نفت آبادان تمدید کرد و با پیراهن صنعت نفت در لیگ بیست و سوم به میدان رفت.ریکانی بر این باور است که تا زمانی باشگاه و هواداران به وی نیاز داشته باشند، در تیم آبادان باقی خواهد ماند.کاپیتان صنعت نفت به زعم خودش، دلخوشی مردم آبادان همین تیم است و هیچ چیزی جز فوتبال ندارند.

*منتقد فضای مجازی

کاپیتان آبادانی ها از فضای مجازی دلخوشی ندارد. به زعم ریکانی، فضای مجازی جو بدی دارد و هر کسی راحت از خانه خودش به یکی دیگر تهمت می‌زند. طالب بر این باور است که خانواده فردی که مورد تهمت در فضای مجازی قرار می گیرد بیشتر تحت فشار است .

*" نه " به پیشنهادات

ریکانی به واسطه عملکردش در خط میانی بخصوص در یکی دو سال اخیر که باتجربه تر بازی می کند با پیشنهاداتی از سوی سایر تیم ها مواجه شد . بیشتر مربیان به ریکانی پیشنهاد ارائه دادند ولی می دانستند که او قصد جدایی از صنعت نفت آبادان را ندارد. ریکانی در نقل و انتقالات فصل اخیر ثابت کرد که قصد جدایی از آبادان را ندارد و قلبش برای صنعت نفت می تپد.

 *باسابقه ترین بازیکن آبادانی ها

ریکانی در سال 1378 عضو تیم نوجوانان صنعت نفت آبادان بود و درحال حاضر جزو نفرات باسابقه صنعت نفت به شمار می آید.البته او سابقه بازی در تیم های استقلال اهواز، استقلال خوزستان، سپاهان اصفهان را دارد ولیکن همه او را محصول باشگاه صنعت نفت می دانند . طالب از نظر آمار جزو نفرات باسابقه صنعت نفت محسوب می شود.روزهای تلخ و شیرین صنعت نفت را دیده و فصل گذشته با تمام وجود برای بقای آبادانی ها تلاش کرد.

*علت جدایی از طلایی پوشان

ریکانی در لیگ شانزدهم با نظر عبدالله ویسی از استقلال اهواز به اصفهان کوچ کرد ولی نتوانست مهره ثابتی در ترکیب طلایی پوشان نصف جهان باشد. این بازیکن پس از حضور کرانچار در سپاهان اصفهان نیز زیاد فرصت بازی پیدا نکرد تا پس از یک فصل حضور در سپاهان از این تیم جدا شود.ریکانی در یک فصل حضور خود در اصفهان 2 گل نیز در مقابل تیم های استقلال خوزستان و پرسپولیس به ثمر رساند ولی با توجه به نیمکت نشینی ترجیح داد از این تیم جدا شود .

*کیوان طباطبایی




نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها