PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
...از کریم بنزما تا اریک کانتونا
وحشیگری اسرائیل در جنگ غزه وجدان عمومی بشری را در سرتاسر این کره خاکی به درد آورده است. بر اساس گزارش منابع فلسطینی از 7 اکتبر(15 مهر ) که این جنگ شروع شد تاکنون شمار شهدای فلسطینی به بیش از 15 هزار تن افزایش یافته است که از این تعداد 6150 نفر کودک و 4000 تن نیز زن هستند. همچنین اعلام شده است که در بین شهدا 205 نفر از اعضای کادر پزشکی، 25 نفر از کادر نیروهای امدادی و 64 خبرنگار نیز وجود دارد. شمار مجروحان نیز به بیش از 36 هزار نفر رسیده و 7000 نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند که آنها را نیز باید جزو شهدا به حساب آورد. طی این مدت خانه ای نمانده که اسرائیل بر سر اهلش خراب نکرده باشد، مدرسه ای ، مسجدی ، کلیسایی ، درمانگاهی و بیمارستانی نمانده که توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران نشده باشد. توحش شدید صهیونیست ها در این جنگ افکار عمومی در 5 قاره جهان را علیه رژیم اسرائیل بسیج کرد و طی 50 روز گذشته میلیون ها انسان آزاده از آمریکا گرفته تا اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه به خیابان ها ریختند و در همبستگی با ملت فلسطین خواستار توقف این وحشیگری ها شدند. پا به پای ملت ها جوامع ورزشی جهان نیز از ورزشکاران مطرح تا تیم های ورزشی و هواداران آنها همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین نشان دادند که در ادامه این گزارش به بخشی از این اعلام همبستگی ها اشاره می شود .
همبستگی جامعه ورزشی جهان با فلسطین


 حمایت ستارگان فوتبال از فلسطین

طی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه ستارگان فوتبال زیادی حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده و جنایت های اسرائیل را محکوم کردند . «کریم بنزما»، ستاره مسلمان و سابق رئال مادرید که در فصل جاری در «الاتحاد» عربستان توپ می‌زند یکی از این بازیکنان بود. کریم در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به جنایات صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. «بنزما» در صفحه‌ شخصی خود نوشت: «تمام دعای ما پشت ساکنان غزه است که بار دیگر قربانی بمباران‌ ناعادلانه‌ای می‌شوند که به هیچ زن و کودکی رحم نمی‌کند.» پیام توئیتری بنزما بیش از 34 میلیون بازدید کننده داشت.

به دنبال این حمایت ، «جرالد دارونین»، وزیر کشور فرانسه، «کریم بنزما» را به داشتن ارتباط با «اخوان‌المسلمین» متهم کرده است. «درمانین» گفت: «همانطور که همه ما می‌دانیم کریم بنزما روابطی با اخوان المسلمین دارد. ما اطلاعاتی از این ماجرا داریم.» همچنین سناتور فرانسوی خواهان پس گرفتن توپ طلا و سلب تابعیت «کریم بنزما» شد! سناتور «بوش-دو-رون» در اظهاراتی غیرقابل باور گفت: «اگر ثابت شود بنزما روابطی با اخوان المسلمین دارد باید تحریمی را علیه او در نظر بگیریم. ابتدا باید توپ طلایی که در فرانسه به دست آورد پس بگیریم و سپس درخواست سلب تابعیت او به شکلی جدی پیگیری و اجرایی شود. ما نمی‌توانیم بپذیریم که یک فرانسوی دوتابعیتی شناخته شده در سطح بین الملل، این گونه به کشور ما بی احترامی و حتی خیانت کند» این اظهارات جنجال بزرگی در فوتبال جهان به راه انداخت و اکنون هشتگ «ما کنار کریم بنزما ایستاده‌ایم» به ترند جهانی ایکس (توئیتر) تبدیل شده است . کاربران عرب‌زبان هم هشتگ« #کلنا_کریم_بنزما» را ترند کرده‌اند.

«ریاض محرز» ، ستاره و کاپیتان تیم ملی الجزایر و بازیکن سابق باشگاه منچسترسیتی که در حال حاضر در تیم الاهلی عربستان بازی‌می‌کند هم با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به حمایت از مردم فلسطین پرداخت. این ستاره جهان فوتبال با انتشار یک آیه از سوره بقره به همراه پرچم فلسطین حمایت خود را اعلام کرد .در این آیه آمده است: «أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ.» (همانا یاری خدا نزدیک است) .

ستاره تیم ملی مراکش و عضو باشگاه چلسی هم به شکل جالبی از مردم فلسطین حمایت کرد.«حکیم زیاش» با انتشار پستی جالب به روشنگری پرداخت و با حمایت از مردم مظلوم فلسطین دروغ پردازی رسانه های غرب را برملا کرد .این ستاره فوتبال نوشت: «اگر آگاهی کافی نداشته باشید، روزنامه ها و رسانه های غرب شما را از مردمی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند متنفر می کنند و می گویند کسانی را که ظلم و آزار می دهند دوست داشته باشید!» ستاره سابق باشگاه منچستریونایتد نیز در پستی از مردم مظلوم فلسطین مقابل اشغالگران صهیونیست حمایت کرد. «اریک کانتونا» در پست خود در اینستاگرام نوشت:« دفاع از حقوق بشر و فلسطینی ها به معنای تایید گروه های مخالف اسرائیل در آنجا نیست. گفتن شعار «فلسطین آزاد» به معنای مبارزه با دیگران نیست.«فلسطین آزاد» یعنی آزادی فلسطینی ها از اشغالگری است که از سال 1975 حقشان را سلب کرده است.«فلسطین آزاد» یعنی متوقف شدن حبس 2 میلیون شهروند فلسطینی که نصفشان کودک هستند. «فلسطین آزاد» یعنی پایان دادن تبعیض بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها .«فلسطین آزاد» یعنی باید به آنها آزادی بدهند تا بتوانند کشورشان را بسازند و بر کشور خودشان سیطره داشته باشند.

سنگ تمام هواداران «سلتیک» برای فلسطین

هواداران «سلتیک» اسکاتلند هم برای ملت مظلوم فلسطین سنگ تمام گذاشتند. آنها در جریان دیدار این تیم مقابل «کیلمارنوک» بنرهایی را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین روی سکوهای ورزشگاه خانگی خود به نمایش گذاشتند. در شرایطی که هواداران پرشور سلتیک مانند سایر بازی‌ها سکوهای " سلتیک پارک " را به رنگ سبز درآورده بودند، آنها با نمایش بنرهای بزرگی از مردم فلسطین حمایت کردند. در جایگاه متعلق به هواداران باتعصب «سلتیک» بنر بزرگی با مضمون «فلسطین را آزاد کنید» و «پیروزی و تاریخ‌سازی برای مقاومت است» به نمایش درآورده شد تا این ‌بار در اسکاتلند حمایت از مردم فلسطین در مستطیل سبز دیده شود.

سلتیک در کنار محرومان ، نه ظالمان

همبستگی گسترده هواداران سلتیک با فلسطین به مذاق مدیران این باشگاه خوش نیامد و آنها حمایت هواداران باشگاه از آرمان فلسطین را رد کردند . هواداران این تیم نیز در مقابل بیانیه‌ای تاریخی مبنی بر حمایت از آرمان فلسطین صادر کردند.

در بخشی از بیانیه هواداران سلتیک آمده است:« سلتیک همیشه در کنار مستضعفان و محرومان ایستاده است. این حقیقت هرگز مخدوش نخواهد شد. اما هیأت مدیره باشگاه هنگامی که دیدگاهشان زیر سوال می‌رود هر چیز را محکوم می‌کنند و با عدم صداقت اعلام می‌کنند که این یک اقدام سیاسی است» .

این بیانیه می افزاید: «ریاکاری فعلی هیأت مدیره متأسفانه با بخش بزرگی از طبقات سیاسی و رسانه‌ای همسو است. برای نمونه اوکراین را مثال می‌زنیم. هنگامی که بحث اوکراین مطرح بود ارسال پیام‌های سیاسی در " سلتیک پارک " مورد استقبال قرار می‌گرفت و از آن حمایت می‌شد. اما اکنون که صحبت از فلسطین است این صحبت‌ها را محکوم می‌کنند. سوالی که باید از هر انسان منطقی پرسید این است که چرا؟ چرا زندگی اوکراینی‌ها مقدس‌تر از زندگی فلسطینی‌ها تلقی می‌شود؟»

در ادامه این بیانیه آمده است:« سلتیک مانند همیشه در حمایت از مردم فلسطین ثابت قدم خواهد ماند. ما در طول تاریخ خود از بسیاری از پروژه‌های فلسطینی حمایت و در طول بیش از یک دهه رابطه نزدیکی با اردوگاه‌های پناهندگان ایجاد کرده‌ایم که با تشکیل آکادمی سلتیک در بیت‌لحم مساله حمایت از فلسطین برای ما به اوج خود رسید. ما همبستگی و دعای صمیمانه خود را برای دوستان مان در سراسر فلسطین در این زمان دردناک اعلام می‌کنیم ، به خصوص در زمانی که جامعه بین المللی بار دیگر بزدلانه به همه چیز پشت کرده‌اند، در حالی که جنایات جنگی علیه جمعیت عمدتاً بی دفاع انجام می‌شود. ما از نگهبانان واقعی باشگاه فوتبال سلتیک می‌خواهیم که در سمت درست تاریخ بایستند. در سال 2016 پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردیم و جریمه ای برای ما در نظر گرفته شد . اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم فلسطین به همبستگی ما نیاز دارند. باشگاه فوتبال سلتیک در کنار مظلومان است ، نه ظالمان.»

یوفا در خدمت صهیونیسم!

اقدام هواداران سلتیک به مذاق مقامات یوفا نیز خوش نیامد و اتحادیه فوتبال اروپا باشگاه سلتیک اسکاتلند را به دلیل نمایش پرچم فلسطین از سوی هوادارانش در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکومادرید، مبلغ 19 هزار دلار جریمه کرد. یوفا در بیانیه‌ای این اقدام هواداران سلتیک را «پیامی تحریک‌کننده با ماهیتی توهین‌آمیز» تلقی کرده است. این در حالی است که یوفا در زمان جنگ اوکراین و روسیه،‌ از اوکراین حمایت کرد، روسیه را از مسابقات فوتبال اخراج کرد و به جنگ " نه " گفت. علاوه‌ بر این حتی در بازی یک ماه گذشته در «فیفادی» میان انگلیس و ایتالیا، یوفا در حمایت از رژیم صهیونیستی یک دقیقه سکوت برای کشته‌شدگان این رژیم اشغالگر در نظر گرفت.

حمایت هواداران ایرلندی‌ از مردم فلسطین

در جریان مرحله مقدماتی انتخابی یورو 2024 نیز اقدام مردم ایرلند در حمایت از ملت فلسطین قابل تحسین بود. در جریان این مسابقه، هواداران ایرلند که در ورزشگاه «آویوا» حضور داشتند، با در دست داشتن پرچم فلسطین از مردم این کشور حمایت کردند و بار دیگر نشان دادند که فلسطین تنها نیست. هواداران ایرلند پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود : «فلسطین را آزاد کنید.»

شعار طرفداران راجا کازابلانکا در حمایت از مردم فلسطین

در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر مراکش هم طرفداران «تیم راجا کازابلانکا » که به تشویق‌های به یادماندنی خود در فوتبال جهان شهرت یافته‌اند ، با سردادن شعارهای جالب از اقدام فلسطین در جنگ طوفان الاقصی علیه اشغالگران حمایت کردند.

 اقدام جالب فدراسیون فوتبال الجزایر

پس از شروع جنگ غزه، فدراسیون فوتبال الجزایر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد حاضر است میزبانی مسابقات تیم ملی فلسطین را برعهده بگیرد. در بیانیه این فدراسیون آمده است: «با توجه به دستورات مقامات عالی کشور و در پی درخواست رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین، جبرئیل رجب، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته تا میزبانی کلیه مسابقات رسمی و غیررسمی فلسطین را به عنوان بخشی از آماده‌سازی این تیم برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 برعهده بگیرد.» علاوه بر این موضوع ، فدراسیون فوتبال الجزایر کلیه هزینه‌های مربوط به این مسابقات را بر عهده گرفت.

 حمایت هواداران لیورپول از مردم غزه

در هفته نهم لیگ برتر انگلیس نیز در جریان بازی «لیورپول» و «اورتون» در ورزشگاه «آنفیلد» طرفداران لیورپول حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند. هواداران لیورپول حتی با در دست گرفتن بنری با عبارت «محض رضای خدا به داد غزه برسید» از کشتار رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام بیزاری کردند. بر اساس گزارش «دیلی میل» برخی از اعضای دو تیم بازوبند مشکی بسته بودند و قبل از شروع بازی یک دقیقه سکوت کردند. بر اساس این گزارش با وجود این که سران لیگ برتر انگلیس در دست داشتن پرچم‌های اسرائیل و فلسطین را ممنوع کرده‌اند، چندین پرچم فلسطین در «آنفیلد» به اهتزاز درآمد.

شکست سکوت محمد صلاح

جنگ غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط اسرائیل موجب شد «محمد صلاح» ، بازیکن سرشناس تیم لیورپول سکوت خود را بشکند. بر اساس گزارش ها محمد صلاح که سکوتش درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه با انتقادهای زیادی مواجه شده بود مبلغ قابل توجهی به مردم غزه کمک کرده است.

سازمان هلال احمر مصر در این زمینه اعلام کرد مبلغ قابل توجهی از «محمد صلاح»، ستاره فوتبال این کشور که در لیورپول بازی می‌کند، برای کمک به مردم غزه دریافت کرده است. این در حالی است که بسیاری از هواداران مسلمان صلاح در روزهای گذشته از او به دلیل سکوتش درباره اتفاقات غزه و درد و رنج مردم این شهر انتقاد کرده بودند. شدت انتقادها تا حدی بود که بسیاری از دنبال‌کننده‌های مصری صلاح در اینستاگرام ، او را « آنفالو »کردند. عده‌ای از نزدیکان محمد صلاح در تلاش برای کاهش حجم انتقادها در یک برنامه تلویزیونی این کشور شرکت کردند و سعی کردند توضیح بدهند که ستاره مصری تا کنون چه اقداماتی برای کمک به مردم غزه انجام داده است.

برنامه تلویزیونی «الماتش» از قول نزدیکان صلاح تاکید کرد که مبلغ کمک مالی محمد صلاح به آوارگان غزه بسیار قابل توجه بوده است. در ادامه این برنامه به مبلغ دقیق کمک‌های صلاح اشاره شد. بر اساس اعلام برنامه الماتش، محمد صلاح بیش از یک میلیون دلار به ساکنان نوار غزه کمک کرده است .از این گذشته حساب رسمی جمعیت هلال احمر مصر در صفحه فیس بوک خود پیامی خطاب به صلاح منتشر کرد و نوشت:« از صمیم قلب سپاسگزاریم محمد صلاح به خاطر حمایتی که از مردم غزه کردی».

 خلاقیت کویتی‌ها در حمایت از فلسطین

تماشاگران فوتبال کویت نیز در اقدامی خلاقانه در بازی فلسطین ـ استرالیا حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند. در دقیقه 7 تمام هواداران کویتی و فلسطینی به بهانه آغاز جنگ در 7 اکتبر(15 مهر) به حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین پرداختند. در دقیقه 13 نیز هواداران به نشانهاعتراض به قتل عام بیش از 13 هزار غیرنظامی بی‌گناه پشت‌شان را به زمین مسابقه کردند.

حمایت تیم های ترکیه ای از غزه

جامعه ورزش ترکیه نیز جنایات و حمله خونین اسرائیل به بیمارستان های غزه را محکوم کردند. باشگاه ورزشی« فنرباغچه» ترکیه در اطلاعیه‌ای تحت عنوان «جنگ پایان یابد» اعلام کرد: «حمله به انسان‌های بی گناه را قبول نمی‌کنیم. حملات به بیمارستان‌های غزه را محکوم می‌کنیم. » باشگاه ورزشی« گالاتاسرای» نیز بمباران بیمارستان ها را با لحنی شدید محکوم و از جامعه جهانی خواست تا برای پایان دادن به فاجعه دردناک در منطقه اقدام کنند.

باشگاه ورزشی «بشیکتاش» نیز در پیامی اعلام کرد : « بمباران بیمارستان‌های مملو از غیرنظامیان معصوم صرف‌نظر از دین، نژاد، زبان و حق و باطل ، غیر قابل قبول است. این وحشت هیچگونه توجیهی ندارد.» کلوب ورزشی «ترابزون‌اسپور» هم در پیامی این حمله را محکوم کرده و از جامعه بشری خواستار انجام اقدامات لازم ، بدون بهانه و توجیه برای پایان دادن به فاجعه دردناکی شد که در منطقه جریان دارد .

 پالستینو، باشگاهی که نماد حمایت از فلسطین است

باشگاه «پالستینو» در شیلی نیز که ریشه های فلسطینی دارد و با سرمایه فلسطینی ها تاسیس شده و در آمریکای لاتین به حمایت از مقاومت فلسطین معروف است ، با شروع جنگ غزه اقدام جالبی انجام داد و با برگزاری یک کنسرت در ورزشگاه، درآمد حاصل از ورود تماشاگران را در اختیار کشورش گذاشت و پس از آن، این موج حمایتی به بازی مقدماتی جام جهانی و جدال شیلی با پاراگوئه کشید که در این بازی هواداران با پرچم های فلسطین در ورزشگاه سانتیاگو حاضر شدند تا از کشورشان حمایت کنند که در فاصله 13000 کیلومتر دورتر از غزه نمادی ماندگار از جامعه فلسطین است. گفتنی است دولت شیلی پس از شروع جنگ در همبستگی با ملت فلسطین سفیر خود را از اسرائیل فراخواند.

 اخراج به خاطر حمایت از غزه

اما حمایت های بازیکنان و تیم ها از ملت فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل چندان هم به مذاق اروپایی ها خوش نیامد. باشگاه «ماینتس» آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بازیکنش«انور الغازی» که هلندی است و اصالتی مراکشی دارد را به دلیل گذاشتن پستی در حمایت از فلسطین اخراج کرده ‏است.

باشگاه «ماینتس» در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد، گفت: « ماینتس به این موضوع احترام می‌گذارد که دیدگاه‌های متفاوتی در مورد مناقشه پیچیده خاورمیانه وجود دارد که برای دهه‌ها ادامه دارد. [اما] الغازی در مورد درگیری‌های جاری در خاورمیانه موضعی اتخاذ کرد که غیرقابل‌قبول تلقی می‌شد و باشگاه به وضوح از محتوای پست فاصله می‌گیرد زیرا ارزش‌های باشگاه ما را منعکس نمی‌کند.»

«انور الغازی» در پاسخ گفت برایش مهم نیست و اخراج او در مقابل آنچه مردم غزه تحمل می‌کنند هیچ ‏است.‏ این اقدام «ماینتس» با واکنش‌های تندی مواجه شده است چرا که الغازی به دلیل پستی که در حمایت از ‏مردم فلسطین در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود ابتدا تعلیق شده و سپس اخراج شد. انور الغازی بعد از رسمی شدن اخراجش به این اقدام باشگاه ماینتس واکنش نشان داد و گفت از آنچه ‏انجام داده پشیمان نیست. الغازی نوشت:« من از حرفی که زدم برنمی‌گردم و اصلا پشیمان نیستم. من ‏امروز و تا زمان مرگم از انسانیت و از مظلوم حمایت می‌کنم» .

 محرومیت به خاطر دفاع از غزه

«یوسف عطال» ، مدافع الجزایری باشگاه «نیس» فرانسه هم که با انتشار پستی در اینستاگرام حمایت خود از فلسطین را اعلام کرد، توسط فدراسیون فوتبال فرانسه محروم شده است. بر اساس گزارش ها با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال فرانسه، «یوسف عطال» پس از انتشار پستی مبنی بر حمایت از فلسطین به مدت 7 بازی از همراهی باشگاه خود محروم شده است. باشگاه نیس فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام فعالیت‌های ورزشی یوسف عطال، بازیکن مسلمان و الجزایری‌تبار این باشگاه به حالت تعلیق درآمده است. دلیل این تصمیم«نیس»، استوری اینستاگرامی عطال در رابطه با حمایت او از فلسطینی‌ها در حمله اسرائیل به غزه بوده است. «عطال» به علت شدت فشارها مجور شد پست‌های انتقادی از اسرائیل را حذف و بابت آنها عذرخواهی کند.

«کریستین استروسی»، شهردار نیس، بازیکن الجزایری را تهدید کرده و عذرخواهی وی را خواستار شده بود. دفتر دادستانی نیس نیز از آغاز تحقیقات مقدماتی علیه یوسف عطال خبر داده بود. به گفته الجزیره، دفتر دادستانی نیس در بیانیه‌ای تأیید کرد که پس از اطلاع‌رسانی توسط سیاستمداران محلی، در حال تحقیق در مورد عطال بر اساس قوانینی است که «تجلیل از تروریسم» را پوشش می‌دهد. دفتر دادستانی همچنین گفت که عطال به دلیل «تحریک عمومی به نفرت یا خشونت به خاطر یک مذهب خاص» تحت بازجویی قرار دارد. بر اساس این گزارش ، قوانین در اروپا به نحوی تعبیه شده‌اند که هر گونه انتقاد از رژیم صهیونیستی را غیر ممکن سازد و افراطی‌ترین شکل آن در آلمان موجود است. مدیران باشگاه نیس گفته‌اند که علی‌رغم عذرخواهی عمومی او، تصمیم به تعلیق وی پا برجا است. این بازیکن 27 ساله از سال 2018 برای این باشگاه بازی می‌کند و 117 بازی در رقابت‌های مختلف انجام داده است.

 بازخواست به دلیل آرزوی پیروزی فلسطین!

در ادامه روند سریالی فشار به بازیکنان حامی ملت فلسطین از سوی مدعیان آزادی به نوشته الجزیره ، بایرن مونیخ نیز به دلیل اظهارات «نصیر مزروعی» ، بازیکن مراکشی در مورد جنگ غزه از وی بازخواست کرد. این باشگاه اعلام کرد که پس از آرزوی پیروزی برای فلسطینی‌ها در یک پست اجتماعی، با ملی پوش مراکشی صحبت خواهد کرد. «بایرن مونیخ» بلافاصله پس از پست‌های اینستاگرامی نصیر مزروعی با او تماس گرفت.

به گفته الجزیره، این جوان 25 ساله با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی برای فلسطینیان در نزاع با اسرائیل آرزوی پیروزی کرد. او کلیپ کوتاهی را به اشتراک گذاشت که در آن صدایی به سبک دعا می‌گوید: «خدایا ، به برادران مظلوم ما در فلسطین کمک کن تا به پیروزی برسند. خداوند اموات را بیامرزد و مجروحان شان را شفا دهد.»

 گریه تنیسور سرشناس عرب برای فلسطین

حمایت از فلسطین تنها به فوتبالیست ها و هواداران تیم های فوتبالی محدود نماند . بر اساس گزارش فرانس پرس تنها تنیسور عرب راهیافته به تنیس ویمبلدون برای وضعیت فلسطینی‌ها در غزه به گریه افتاد و تاکید کرد که بخشی از جایزه خود را به مردم فلسطین اختصاص خواهد داد.

«انس جابر»، تنیسور سرشناس تونسی در جریان تورنمنت جهانی «کانکون» مکزیک و بعد از پیروزی در دیدار دوم خود برابر تنیسور چک ، در حالی که به خاطر مردم غزه و فلسطین اشک می‌ریخت گفت:« از پیروزی خوشحالم اما در روزهای اخیر اصلا خوشحال نبوده‌ام. وضعیت در جهان باعث شده است تا من خوشحال نباشم. بسیار سخت است که هر روز مرگ کودکان را نظاره‌گر باشم. این واقعا دردآور است. تصمیم گرفته‌ام که بخشی از جایزه مالی خود را به مردم فلسطین اختصاص دهم. نمی‌توانم در این شرایط جشن پیروزی بگیرم و شاد باشم. دوستان ، متاسفم واقعاً ! این روزها تمرکزکردن روی تنیس بسیار سخت است. دوست دارم از فضای مجازی دور باشم اما مگر می‌شود؟» او در پایان گفت:« این یک پیام سیاسی نیست بلکه تنها یک پیام انسانی است. می‌خواهم در جهان صلح باشد و این همه چیزی است که می‌خواهم.»

*سیدمحمد امین آبادی

برچسب ها: غزه ، فلسطین
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها