PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
آسیب دیدگی بازیکنان کلیدی همیشه خبر بدی برای تیم ها بوده است ، به خصوص تیم هایی که در رقابت های مهم به میدان می روند و بازی های حساسی در پیش دارند . اخیرا تعدادی از بازیکنان در جریان دیدارهای ملی دچار آسیب دیدگی شده اند و این مسئله نگرانی تیم های باشگاهی آنها را به همراه داشته است . خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی به بازیکنانی پرداخته که در " فیفا دی " دچار مصدومیت شده اند .
قربانیان

*رئال مادرید و بارسلونا

برگزاری دیدارهای ملی برای برخی از تیم های اروپایی ، از جمله بارسلونا و رئال مادرید هزینه زیادی داشته زیرا تعدادی از بازیکنان هر دو تیم هنگامی که برای کشورشان بازی می کردند دچار آسیب دیدگی شده اند و برای مدتی قادر به همراهی تیم های باشگاهی خود نخواهند بود .هنوز مدت زیادی از اعلام خبر مصدومیت وینیسیوس برزیلی و ادواردو کاماوینگای فرانسوی ، بازیکنان تیم رئال مادرید نگذشته بود که گاوی ، هافبک اسپانیایی تیم بارسلونا دچار آسیب دیدگی شدیدی شد و احتمال دارد که بازی های باقیمانده فصل را از دست بدهد .گاوی در دقیقه 26 دیدار تیم های ملی اسپانیا و گرجستان لنگ لنگان و در حالی که اشک می ریخت از زمین خارج شد . مصدومیت زانوی راست او به حدی است که به عمل جراحی نیاز پیدا می کند .این دیدار با برتری 1-3 اسپانیایی ها به پایان رسید .

*منچسترسیتی

شانس با تیم منچسترسیتی ، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلستان یار بوده زیرا به نظر نمی رسد که مصدومیت ارلینگ هالند در دیدار دوستانه تیم های ملی نروژ و جزایر فارو چندان جدی باشد.

*پاری سن ژرمن

در عوض ، پاری سن ژرمن چندان خوش شانس نبود . دارن زئیر – امری ، هافبک 17 ساله این تیم در دیدار با جبل الطارق از ناحیه زانوی راست دچار مصدومیت شد . او که در اولین بازی ملی خود دروازه حریف را باز کرد ، " جوان ترین گلزن تیم ملی فرانسه " لقب گرفته است . این بازی با برتری 0-14 " خروس ها " خاتمه یافت .

*منچستریونایتد

منچستریونایتد نیز یکی دیگر از تیم های بداقبال بود و آندره اونانا ، دروازه بان کامرونی این تیم با آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می کند .

*اینترمیلان

اکنون به ایتالیا می رویم . آلساندرو باستونی ، مدافع ایتالیایی تیم اینترمیلان هم از مصدومیت بی نصیب نمانده است .

*هزینه بسیار زیاد

رسانه ها در اسپانیا و سایر کشورهای جهان از مصدومیت بازیکنان در دیدارهای ملی به عنوان " ویروس فیفا " نام می برند .روزنامه " مارکا " ، چاپ اسپانیا در صفحه نخست خود تصویری از فران تورس ، مهاجم تیم بارسلونا در حالی که پس از گلزنی گاوی در نیمه دوم ، پیراهن او را در دست دارد چاپ کرد و در کنار آن نوشت : " یک هزینه بسیار زیاد " .

*انتقاد از سرمربی تیم ملی اسپانیا

برخی از رسانه های اسپانیا به انتقاد از لوئیز دلا فونته ، سرمربی تیم ملی این کشور پرداختند و اعتقاد دارند که او باید پس از اینکه به زانوی گاوی ضربه وارد شد ، وی را از زمین خارج می کرد .نتیجه دیدار با تیم ملی گرجستان برای اسپانیایی ها اهمیت زیادی نداشت زیرا آنها قبلا جواز حضور در جام ملت های اروپای 2024 را به دست آورده بودند . گفته می شود که باشگاه بارسلونا قصد دارد به طور رسمی از فدراسیون فوتبال اسپانیا شکایت کند .

*یک تصادف

لوئیز دلا فونته ، مصدومیت گاوی را یکی از " دشوارترین " لحظات دوران مربیگری خود می داند ولی می گوید : " این اتفاق یک تصادف بود و ممکن است در هر زمانی رخ دهد . لحظات بسیار دشواری را سپری کردیم . مصدومیت گاوی برای او ، باشگاه بارسلونا و نیز هم تیمی هایش خبر ناخوشایندی است . در ضمن من و هواداران فوتبال هم از این بابت بسیار ناراحتیم . "

*بازی از ابتدا

سرمربی تیم ملی اسپانیا به برخی از بازیکنان اصلی خود که مقابل قبرس بازی کرده بودند ، استراحت داد اما گاوی 19 ساله علی رغم اینکه به طور کامل در دیدار مزبور حضور داشت ، در مصاف با گرجستان نیز از ابتدا به میدان رفت .اسپانیایی ها موفق شدند با نتیجه 1-3 از سد تیم ملی قبرس بگذرند .

*ضربه شدید

درست است که هنگامی که بازیکنان در یک دیدار ملی دچار آسیب دیدگی شده و بیشتر از 28 بازی را از دست می دهند ، تیم های باشگاهی آنها مبلغی دریافت می کنند ولی با غیبت گاوی ضربه شدیدی بر پیکر بارسا وارد می شود زیرا او یکی از بازیکنان کلیدی در برنامه های ژاوی هرناندز ، سرمربی این تیم محسوب می شود . لازم به یادآوری است تیم بارسلونا که دو دوره متوالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از گردونه رقابت ها کنار رفت ، باید در مرحله حذفی این مسابقات به میدان برود .

*وینیسیوس

از سوی دیگر ، تیم رئال مادرید که به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده و برای قهرمانی در مسابقات لالیگا تلاش می کند ، به مدت دو ماه وینیسیوس را در اختیار نخواهد داشت . بازیکن جوان برزیلی در دیدار با تیم ملی کلمبیا در مرحله انتخابی جام جهانی دچار مصدومیت شد . وینیسیوس 23 ساله در این فصل 6 گل برای تیم رئال مادرید به ثمر رسانده ، از جمله 3 گل در 2 بازی .

*کاماوینگا

کارلو آنچلوتی ، سرمربی تیم رئال مادرید در ضمن برای مدتی از وجود ادواردو کاماوینگا محروم خواهد بود . هافبک 21 ساله فرانسوی دچار پارگی لیگامنت شده است . او در هر 4 بازی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا از ابتدا در ترکیب قرار گرفته و در تمام 13 بازی این تیم در لالیگا حضور داشته است .

*اویارزابال

یکی دیگر از تیم های اسپانیایی که از مصدومیت بازیکن خود رنج می برد ، رئال سوسیه داد است . میکل اویارزابال در دیدار تیم های ملی اسپانیا و قبرس آسیب دید . او یکی از مهره های تاثیرگذار رئال سوسیه داد به شمار می رود و در قرار گرفتن این تیم در مکان ششم جدول نقش مهمی ایفا کرده است .

*ویکتور اوسیمن

ویکتور اوسیمن ، دروازه بان نام آشنای ناپولی زمانی که برای تیم ملی نیجریه به میدان رفته بود ، مصدوم شد . این اولین بار نیست که او در یک بازی ملی دچار آسیب دیدگی می شود .

*مصدومیت های بیشتر

مطالعه ای که اخیرا توسط " گروه بیمه هاودن " انجام شده ، نشان می دهد که پس از جام جهانی 2022 قطر ، مدت غیبت بازیکنان آسیب دیده بیشتر شده است . جام جهانی مزبور برای اولین بار در بحبوحه زمستان اروپا و در میانه فصل مسابقات برگزار شد .

*برنامه فیفا

بعد از اینکه کارل – هاینتس رومنیگه ، مدیر باشگاه بایرن مونیخ از مصدومیت آرین روبن هلندی در جام جهانی 2010 به میزبانی آفریقای جنوبی ابراز نارضایتی کرد ، فدراسیون بین المللی فوتبال از برنامه های خود در این زمینه خبر داد . فیفا به منظور حمایت از باشگاه ها 150 میلیون دلار برای مسابقات جام جهانی بین سال های 2023 تا 2028 اختصاص داده است . بر این اساس حداکثر مبلغ 5/7 میلیون یورو ( 2/8 میلیون دلار ) برای مصدومیت یک بازیکن پرداخت خواهد شد ، یعنی روزی 548/20 یورو ( 450/22 دلار ) در حداکثر 365 روز .

* اعظم فکوری

برچسب ها: فیفادی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها