PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
جذاب ترین برزیلی تاریخ رئال مادرید

رودریگو گوئس ، ستاره برزیلی در پنج بازی متوالی در رئال مادرید گل زده است. این اولین بار در 185 دیدار در رئال است که او در پنج بازی متوالی گل می زند. رکورد او گلزنی در دو بازی متوالی بوده است. رودریگو در این پنج بازی هفت گل زده است. رئال مادرید در مقابل گرانادا در پانزده بازی متوالی پیروز شده است. آخرین باری که رئال در مقابل تیمی چنین روندی را در لالیگا داشت، در مقابل رایو وایکانو با هفده پیروزی متوالی بین 2000 تا 2018 بود. فراتر از این دستاوردهای چشمگیر، روندی است که در دنیای " کهکشانی‌ها " تغییر کرده است . آنها مدتی است که هوادارانشان را در انتظار بریز و بپاش‌های همیشگی و شکستن رکوردهای نقل و انتقالاتی برای جذب ستارگان پر زرق و برقی مانند ارلینگ هالند و کیلیان امباپه گذاشته‌اند و در عوض چیزی که ارائه می‌کنند لیست بلندبالایی از جوانانی است که قرار است با حضور در رئال مادرید تبدیل به بازیکنانی پر سر و صدا شوند. رئال مادرید توافق با یک پدیده نوجوان دیگر برزیلی را هم نهایی کرد تا عادت جدید آنها رنگ و بوی تازه‌ای بگیرد. سانتیاگو برنابئو در حال تبدیل شدن به پاتوق جوانان برزیلی است. رئالی‌ها در این سال‌ها با جذب وینیسیوس جونیور، رودریگو، راینر و اکنون اندریک، پدیده 16 ساله تیم پالمیراس رویکرد نوینی را در باشگاه خود کلید زده‌‌اند که نشان از تغییر نسبی سیاست‌های این تیم دارد. دست بر قضا این رویکرد جدید هم جواب داده و رئال مادرید این بار بدون خرج کردن صدها میلیون پوند و فقط با نشان کردن پدیده‌های " سلسائو " و  جذب آنها در بهترین زمان ممکن، صرفه جویی بزرگی در هزینه‌های خود داشته‌ و این بازیکنان هم معمولا کارآمد و موثر از آب درمی‌آیند. وینیسیوس اکنون یکی از مهم‌ترین بازیکنان ترکیب کارلتوست و رودریگو عصای دست سرمربی ایتالیایی در مواقعی شده که بازی برای رئال گره می‌خورد.
در این میان رودریگو گوئس می خواهد پا جای پای ستارگانی نظیر پله، روبینیو و نیمار بگذارد و تبدیل به ستاره جدید فوتبال برزیل شود. رودریگو که در اوساسکو متولد شده، در سال 2011 پس از دورانی کوتاه در آکادمی سائوپائولو رشد کرد اما به تیم فوتسال ملحق شد که در آن جا گلهای تکنیکی و زیبایی به ثمر رساند. رودریگو که از هشت ماهگی شوت زدن به توپ را آغاز کرده است، در سن یازده سالگی با توجه ویژه رسانه ها به خودش مواجه شد و حتی شرکت نایکی نیز از او حمایت کرد. خانواده اش هم فوتبالی بودند. پدرش اریک گوئس ، دفاع راستی بود که در باشگاه های مختلف برزیل نظیر لیننسه، میراسول و سیارا بازی کرده بود و در سن 32 سالگی بازنشسته شد تا پسرش که در آن زمان 16 ساله بود موفق شود. رودریگو در آن زمان به شوخی گفته بود:”بهتر از پدرم بازی می کنم.” پیشرفت رودریگو در آکادمی سانتوس بی نظیر بود. او در مسابقات زیر 17 سال برزیل در یک بازی شش گل زد و به قهرمانی تیمش کمک کرد. اولین بازی او در تیم بزرگسالان سانتوس در 4 نوامبر 2017 انجام شد که در آن زمان 16 ساله بود و پنج ماه بعد فیکس این تیم شد. او در سن 17 سالگی تبدیل به جوان ترین گلزن برزیلی تاریخ لیبرتادورس شد. او هم گل می زند و هم قدرت دریبل زنی بی نظیری دارد. لیورپول، بارسا، دورتموند، بایرن و " پی اس جی " دیگر مشتریانش بودند اما رئال را انتخاب کرد.
رقم فسخ قرارداد وی 50 میلیون یورو بود اما رئال با 45 میلیون کار را نهایی کرد و بدین ترتیب این بازیکن در تابستان 2019 به برنابئو آمد و پس از مدتی درخشش بی وقفه بالاخره در سال 2022 به عنوان پاداش ، قراردادش تمدید شد. رودریگوی 170 سانتی متری همیشه شخصتی متواضع داشته است. وقتی بچه بوده مادرش روی دیوار اتاقش دستورالعمل هایی برای مودب بودن یادداشت می کرده است. یکی از این دستورالعمل ها این بوده که خودش را بهتر از هم تیمی هایش نداند یا این که به داور اعتراض نکند. پنج سال پیش پدرش گفته بود:”روزی بهترین بازیکن دنیا خواهد شد".
 در سالی که از ابتدا فیکس شدنش قطعی به نظر می رسید، رودریگو دچار لغزش شد چرا که نمی توانست به خوبی پدال گاز را فشار بدهد. مصدومیت وینیسیوس مسئولیت او را  بیشتر کرده بود و از سویی پست جدیدش هم به او کمکی نمی کرد اما گلش در مقابل براگا به معنی آرامش برای بازیکنی کلیدی بود که عادت دارد در همه لحظات مهم سال بازی کند . این بازیکن دوباره مثل همیشه می خندد و سعی کرده که از بحرانی ترین لحظات دوران فوتبالش خارج شود ، در سنی که هنوز در حال یادگیری و رشد است، اعتماد به نفس کل رختکن را به دست آورد و به همین خاطر در براگا هم تیمی هایش از گل او خیلی خوشحال شدند. همه آنها می دانند که تیم در این فصل به گلهای رودریگو در لحظات حساس نیاز دارد. آنچلوتی که تخصص ویژه ای در مدیریت بحران ها دارد، با آرامش سعی کرد که این بازیکن را به بهترین سطحش برگرداند. اولین گل فصلش در لیگ قهرمانان اروپا در زمانی به ثمر رسید که رودریگو بالاخره اعتماد  به نفسش را به دست آورد. از حالا به بعد لحظات خوب از راه می رسند و بازیکن برزیلی می خندد و این چالش را می پذیرد.
با این حال اگر رئال مادرید بالاخره کیلیان امباپه را در نیم فصل زمستانی به خدمت بگیرد، رودریگو گوئس احتمالا قربانی بزرگ خواهد بود.  در حال حاضر، کارلو آنچلوتی تصمیم دارد در فصل آینده تیمش را با سیستم 2-4-4 به میدان بفرستد. به این ترتیب، وینیسیوس و امباپه به دو مرجع هجومی تبدیل خواهند شد و رودریگو، خوسلو و براهیم و سایر مهاجمان، روی نیمکت باقی خواهند ماند. رودریگو در فصول گذشته بازیکن همیشه ثابتی نبود اما پیشرفتش نشان می‌داد که می‌تواند خود را در فصل پیش رو در میان یازده بازیکن ابتدایی تثبیت کند. این ستاره برزیلی فصل قبل 19 گل به ثمر رساند و 11 پاس گل داد. آنچلوتی به دلیل حضور هافبک‌های زیاد در ترکیبش قصد تغییر سیستم از 3-3-4 به 2-4-4 را دارد و این سیستمی خواهد بود که در آن کاماوینگا و شوآمنی برای پست هافبک دفاعی رقابت خواهند کرد. رقابت بعدی بین تونی کروس، والورده، مودریچ و سبایوس که اکنون مصدوم است خواهد بود، در حالی که بلینگهام و گولر قرار است نزدیک به دو مهاجم باشند. البته این فعلا تنها یک فرضیه است و ممکن است با شروع فصل کارلتو بار دیگر نظرش را تغییر دهد. در هر صورت، آمدن احتمالی امباپه می تواند تهدیدی برای جایگاه ثابت رودریگو باشد.

* عرفان خماند



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار