PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
روزنامه گاردین در مطلبی به شش گروه رقابت های جام ملت های اروپای 2024 پرداخته که می خوانید .
نگاهی به شش گروه یورو 2024


گروه A : آلمان ، اسکاتلند ، مجارستان ، سوئیس

تیم ملی اسکاتلند در بازی افتتاحیه جام ملت های اروپای 2024 به مصاف آلمانی می رود که به شدت تحت فشار قرار دارد . اولین بازی ژرمن ها در این مسابقات تحت الشعاع شکست مقابل ترکیه و اتریش در دیدارهای دوستانه قرار خواهد داشت . جولین ناگلزمان هدایت تیمی در حال گذر را برعهده دارد در صورتی که تیم ملی اسکاتلند با مربیگری استیو کلارک همانند یک ماشین روغن خورده است و می تواند حریف خود را به دردسر بیندازد . از سوی دیگر تیم ملی مجارستان برای قرار گرفتن در صدر جدول تلاش می کند . این تیم در جام ملت های اروپای 2020 در مونیخ با تیم ملی آلمان به تساوی رسید . 18 ماه از زمانی می گذرد که مجارها در لیگ ملت ها از سد انگلیسی ها گذشته اند . تیم ملی سوئیس در مراحل اولیه بازی های زیبایی را به نمایش گذاشت ولی مقابل بلاروس ، رژیم اشغالگر قدس و کوزوو به تساوی رسید و در دیدار با رومانی شکست خورد . با این حال ابدا نباید شاگردان مراد یاکین را دست کم گرفت .

گروه B : اسپانیا ، کرواسی ، ایتالیا ، آلبانی

سیلوینیو ، سرمربی تیم ملی آلبانی که هنگام بازی در آرسنال به شهرت رسید قبل از مراسم قرعه کشی از تلاش برای " رویا سازی " خبر داد . هرچند احتمال صعود این تیم از یکی از دشوارترین گروه ها زیاد نیست ولی بازیکنان آلبانی در مرحله مقدماتی مقابل تیم های جمهوری چک و لهستان بازی های جذابی ارائه دادند . تیم ملی ایتالیا که شبحی از تیمی است که دو سال و نیم پیش در ویمبلی به قهرمانی اروپا رسید قطعا ترجیح می داد با تیم های اسپانیا و کرواسی همگروه نشود . اسپانیا بر روی کاغذ بزرگترین مدعی این گروه است اما مصدومیت جدی گاوی ، هافبک بارسا ضربه شدیدی به " ماتادورها " وارد کرده است .

گروه C : انگلستان ، دانمارک ، اسلوونی ، صربستان

احتمالا پس از اینکه گرت ساوت گیت ، سرمربی تیم ملی انگلستان متوجه شد که شاگردانش باید با تیم ملی دانمارک بازی کنند اخم هایش درهم رفت . هرچند به نظر می رسد اسلوونی و صربستان حریفان چندان قدرتمندی نباشند ولی نباید از آنها غافل شد . دراگان استویکوویچ ، سرمربی تیم ملی صربستان باید امیدوار باشد که آلکساندر میتروویچ ، مهاجم شاخص این تیم پس از ترک لیگ برتر انگلستان و پیوستن به لیگ عربستان سعودی دچار افت نشده باشد . دانمارکی ها که در مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپای 2020 مقابل انگلیسی ها شکست خوردند برای انتقام می آیند . تیم های ملی دانمارک و اسلوونی در مرحله مقدماتی به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان کاسپر هیوماند پس از برتری 2-1 در کپنهاگ در صدر جدول قرار گرفتند .

گروه D : فرانسه ، اتریش ، هلند ، برنده پلی آف A ( احتمالا ولز )

هرچند پیش بینی می شود که تیم ملی فرانسه از گروه خود صعود کند ولی این تیم مطمئنا با دشواری هایی روبرو خواهد شد .

اگر رونالد کومان ، سرمربی تیم ملی هلند بتواند از جوانان خود بهترین بازی ها را بگیرد ، " خروس ها " کار آسانی نخواهند داشت . در ضمن نباید قدرت تیم ملی اتریش را نادیده گرفت . این تیم که تحت هدایت رالف رنگنیک قرار دارد در وین از سد آلمان گذشت .

گروه E : بلژیک ، اسلواکی ، رومانی ، برنده پلی آف B

در این گروه همه چشم ها به " شیاطین سرخ " دومنیکو تدسکو دوخته شده که برای فراموش کردن خاطره تلخ حذف زودهنگام از مسابقات جام جهانی تلاش می کنند . تیم متحول شده رومانی با هدایت ادوارد یوردانسکو در شرایط خوبی قرار دارد و می تواند شگفتی ساز شود . از سوی دیگر تیم ملی اسلوونی امیدوار است با درخشش میلان اسکرینیار ، استانیسلاو لوبوتکا و اوندری دودا به نتایج خوبی دست یابد .

گروه F : پرتغال ، ترکیه ، جمهوری چک ، برنده پلی آف C

به نظر می رسد که روبرتو مارتینز و تیم ملی پرتغال که در 10 بازی به 10 پیروزی رسیده اند برای صعود کار آسانی داشته باشند ولی احتمالا ترکیه بزرگترین تهدید برای این تیم خواهد بود . تیم ملی ترکیه با هدایت وینچنزو مونتلا می تواند تمام معادله ها را بر هم بزند . این تیم در خارج از خانه مقابل آلمان و کرواسی به برتری دست یافت . تیم ملی جمهوری چک هم می تواند حریفان خود را به دردسر بیندازد .

*اعظم فکوری

برچسب ها: یورو ۲۰۲۴
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار