PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
این هفته با کوین یامگا ، بازیکن چند پسته تیم استقلال تهران
کوین یامگا با پنالتی‌ای که در دربی 102 به ثمر رساند بیش از پیش به عنوان پنالتی‌زنی ‏قهار مطرح شد. او را حالا می‌توان با بهترین پنالتی‌زنان جهان فوتبال مقایسه ‏کرد. ‏بازیکن چند پسته استقلال تهران تمامی پنالتی هایش در لیگ برتر به گل رسیده است و در یک مورد هم که ضربه پنالتی اش توسط دروازه بان حریف برگشت داده شد او توپ برگشتی را با فرصت طلبی به تور دروازه حریف چسباند.بازیکن فرانسوی تیم استقلال تهران در نظم گرایی نیز مثال زدنی است. تاکنون کوین یامگا حاشیه ای در بازی ها برای تیم خود درست نکرده است و خارج از زمین فوتبال هم از حواشی دوری ورزیده است . یامگا نمونه یک بازیکن حرفه ای در لیگ برتر است. این هفته سراغ وی رفتیم .

متخصص پنالتی


*
زننده حساس ترین پنالتی شهرآورد
یامگا در شهرآورد 102 زننده ضربه پنالتی استقلال بود. کوین در وقت اضافه نیمه دوم نتیجه را مساوی کرد و یکی حساس ترین پنالتی های لیگ برتر را به ثمر رساند. او با اعتماد به نفس و بر خلاف جهت شیرجه علیرضا بیرانوند، توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرد تا ‏سکوهای آبی ورزشگاه آزادی و نیمکت استقلال منفجر شود. این گل مهم آمار قابل توجه ستاره استقلال در پنالتی زدن را جالب‌تر کرد.
*
آمار قابل توجه
یامگا تا امروز 17 بار پشت نقطه ‏پنالتی ایستاده است و 16 گل برای استقلال به ثمر رسانده است. یک پنالتی او که دفع شده بود هم در ریباند ‏توسط خود او وارد دروازه شد و می‌توان گفت رکورد او در ضربات پنالتی قابل توجه بوده ‏است.‏
*
دومین گلزن خارجی استقلال در شهرآورد
کوین یامگا مدافع - هافبک استقلال با گلزنی در شهرآورد 102 به دومین بازیکن خارجی آبی پوشان بدل شد که در شهرآورد گلزنی کرده است.رودی ژستد مهاجم اسبق استقلال قبل از او در شهرآورد گلزنی کرده بود.
*
انتخاب فرهاد مجیدی
یکی از مهره‌های کلیدیاستقلالطی فصول اخیر،کوین یامگافرانسوی بوده است. بازیکنی که در ابتدای لیگ بیست و یکم و با نظر فرهاد مجیدی سرمربی اسبق استقلال از وایله بولد کلاب دانمارک به ایران آمد تا برای آبی‌پوشان به میدان برود.انصافا یکی بهترین خریدهای خارجی تاریخ باشگاه استقلال بوده است.
*
شروع فوق العاده
نخستین بازی کوین یامگا برای استقلال به هفته دوم لیگ بیست و یکم در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برابر ذوب آهن برمی‌گردد. وینگر فرانسوی به فاصله کوتاهی از زمان پیوستن اش به آبی‌های پایتخت، برای این تیم در دیدار برابر ذوب آهن به میدان رفت و ستاره بازی بود.او در این مسابقه دو گل برای استقلال به ثمر رساند.
*
مصدومیت در اولین مسابقه
یامگا در اولین بازی خود برای استقلال مقابل تیم ذوب آهن اصفهان هم دو گل زد و هم مصدوم شد. او در برخورد با سجاد جعفری بازیکن ذوب آهن دچار شکستگی از ناحیه پیشانی شد اما به حضورش با سربانداژ شده ادامه داد.
*
خارجی باکیفیت
کوین یامگا 21 بار برای استقلال گلزنی کرده و 6 پاس گل نیز داده است تا به یکی از باکیفیت ترین خارجی‌های آبی پوشان تبدیل شود.
*
علاقه مند به گلزنی برابر ذوب آهن
وینگر فرانسوی تیم استقلال به‌طور کلی علاقه خاصی به گلزنی برابر تیم ذوب آهن اصفهان دارد و در دو دیدار برابر این تیم در ورزشگاه آزادی گلزنی کرده است.در جریان پیروزی یک بر صفر در مسابقه برگشت لیگ بیست و یکم، او تک گل بازی را به ثمر رساند و فصل قبل نیز که استقلال با ساپینتو پرتغالی توانست دو بر صفر از سد ذوب آهن عبور کند، باز هم یامگا موفق شد دروازه تیم اصفهانی را باز کند.
*
مورد خاص یامگا
این بازیکن فرانسوی-کامرونی در رقابت‌های لیگ برتر بیست و سوم تاکنون تمامی ضربات پنالتی استقلال را به گل بدل کرده است جالب اینکه هیچ‌کدام از این ضربات پنالتی به سمتی خاص زده نشده است.تبحر یامگا در پنالتی همین مورد خاص است.
*
بهترین گلزن خارجی آبی پوشان
کوین یامگا مهاجم فرانسویاستقلالبا گلی که مقابل هوادار به ثمر رساند به برترین گلزن خارجی این باشگاه در تاریخلیگ برترتبدیل شد. او که در دو فصل حضور خود در استقلال 10 گل در فصل اول و 7 گل در فصل دوم به ثمر رسانده بود، در سومین فصل متوالی موفق شد برای آبی پوشان گلزنی کند .پیش از این شیخ دیاباته با 17 گل به طور مشترک با کوین یامگا در صدر لیست گلزنان خارجی استقلال در لیگ برتر حضور داشت که با گل بازیکن فرانسوی استقلال مقابل هوادار این عنوان با زدن بیش از 18 گل در اختیار یامگا قرار گرفت.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار