PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
این هفته با سعید دقیقی ، سرمربی تیم شمس آذر قزوین
تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین با این که با 3 امتیاز منفی لیگ بیست و سوم را شروع کرد ولیکن با کسب نتایج قابل توجه شگفتی‌ساز شد و توانست نیم فصل اول را به خوبی پشت سر بگذارد.تیمی که سعید دقیقی در لیگ دسته اولدرست کرد و با آن بهلیگ برترراه یافت در پایان نیم فصل کنونی لیگ برتر، از 15 بازی 23 امتیاز گرفت و به واسطه کسر سه امتیاز با 20 امتیاز در پایان دور رفت لیگ بیست و سوم رتبه نهم را به خود اختصاص داد.دقیقی مربی جوان در موفقیت کنونی شمس آذر نقش مهمی دارد زیرا او در صف آرایی با مدعیان لیگ برتر ثابت کرد که از نظر فنی در چه جایگاهی قرار دارد و بلد است از تعدادی بازیکن جوان گمنام تیمی دونده و باانگیزه بسازد.شمس آذر با هدایت وی به تیم مقتدری تبدیل شده است.این هفته سراغ سعید دقیقی سرمربی جوان تیم شمس آذر رفتیم.
سازنده پدیده لیگ بیست و سوم

*یادگیری از مربیان باتجربه

دومین شب تمرینتیم ملی ایراندر اردوی کیش ، یک میهمان ویژه داشت. سعید دقیقیسرمربی تیم شمس آذر، تمرین شاگردان امیر قلعه نویی را زیر نظر گرفت و دقایقی هم با مربیان تیم ملی مشغول صحبت شد.دقیقی در حاشیه تمرین ملی پوشان به خبرنگاران گفت که بر سر تمرین تیم ملی حاضر شده تا به اندوخته های فنی خود اضافه کند.او برخلاف برخی از مربیان برای یادگیری ابایی ندارد و وقت استراحت خود را صرف تماشای تمرینات مربیان باتجربه می کند.

*تلفیقی از مدیریت و دانش فنی

سرمربی شمس آذر بر این عقیده است که مربی می بایست هر روز مطالعه کند تا در عالم فوتبال به روز باشد. وی دراین باره با فروتنی می گوید: به نظرمن مربیگری تلفیقی از بخش مدیریت و دانش فنی است. در بحث داشته فنی هم هنوز هیچی نشده ام و باید هر روز مطالعه و تلاش کنم. دانش فوتبال فراتر از داشته‌های ما است که اگر هر روز هم مطالعه کنیم از موضوعات مرتبط عقب می‌مانیم. ما نه پدیده هستیم و نه به آن جایگاهی رسیده‌ایم که بخواهند چنین اسم‌هایی روی ما بگذارند.

*نتایج قابل توجه مقابل مربیان خارجی

سعید دقیقی در مصاف با سرمربیان خارجی لیگ برتر آماری قابل توجهی را در نیم فصل کنونی لیگ برتر به ثبت رسانده است. کسب سه برد و یک تساوی برابر مربیان خارجی شاغل در لیگ بیست و سوم اتفاق قابل توجهی است که دقیقی در نیم فصل نخست رقم زد. شمس‌آذر در نیم فصل اول موفق شد تراکتور تبریز، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان را که سرمربیان خارجی دارند، شکست دهد و مقابل گل‌گهرسیرجان با هدایت سرمربی یونانی به تساوی برسد.نتایج مقابل مربیان خارجی کیفیت فنی این مربی جوان را نمایان می سازد.

*به مربیان خارجی نباخت

نباختن مقابل سرمربیان خارجی شاغل در لیگ بیست و سوم و کسب 10 امتیاز از 4 مصاف با آنها اتفاقی است که سعید دقیقی به آن می‌بالد. این آمار خوب برای سرمربی جوان شمس آذر ماندگار خواهد شد و انگیزه او را برای ثبت تجربیات و موفقیت‌های جدید در فوتبال ایران روی نیمکت مربیگری بیشتر می‌کند.

*درخواست از فدراسیون فوتبال

سرمربی شمس آذر پس از بازگشت امتیازهای تیم های سپاهان و پرسپولیس از فدراسیون فوتبال درخواست کرد که 3 امتیاز کسر شده تیمش را بازگردانند.دقیقی خطاب به فدراسیون فوتبال می گوید: جای سئوال است که شمس آذر بدون اینکه در حق هیچ یک از تیم‌های جدول اجحاف کرده باشد چرا باید با منفی سه امتیاز ادامه بدهد؟ این چه عدالتی است؟از ریاست محترم فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته انضباطی و استیناف خواهشمندیم امتیازات ما را هم برگردانید تا جدول کاملا یکپارچه شود.

*طرفدار فوتبال زیبا

سعید دقیقی در مصاحبه اخیر خود به نکات مهمی از نظر فنی پرداخت و در بخشی از گفت و گوی خود به هدفش در فوتبال اشاره کرد که جالب توجه بود.وی می گوید: «همیشه گفته‌ام که ما بیشتر دنبال بازی زیبا هستیم تا نتیجه‌گیری‌».این جمله دقیقی در روزگاری که برخی از مربیان و تیم ها به هر قیمتی دنبال برد هستند و نتیجه گرایی تنها هدف شان است بسیار اهمیت دارد.

*فقط فوتبال

شمس آذر با سرمربیگری سعید دقیقی جزو معدود تیم‌هایی در لیگ امسال است که در بازی‌ها، چه وقتی از حریفش پیش بوده و چه زمانی از حریفش عقب بوده، سعی نکرده فرم بازی را با فوتبال «بکش بکش» خراب کند. نه دنبال کشتن زمان بازی است و نه وقتی عقب افتاده دنبال امتیاز گرفتن با روش‌های دیگر بوده است. تیم دقیقی در تمامی بازی های نیم فصل خود دنبال ارائه فوتبال بوده است.اگر شمس آذر در 4 بازی ، فوتبال تدافعی را در دستور کار خود قرار می داد قطعا بازنده میدان را ترک نمی کرد.

*عضو سابق شورای شهر

سعید دقیقی مدتی عضو شورای شهر قزوین بود .وی در این خصوص می گوید: یک مدتی عضو شورای شهر بودم و سعی می‌کردم در آن دوره به مردم خدمات بدهم. قبل از اینکه نماینده شوم حدود 7 ماه مطالعه می‌کردم که بتوانم یک نماینده ایده‌آل باشم. عضویت در شورای شهر باعث شد تا تسلط من در حوزه مدیریت فوتبال بیشتر شود.

*مشاور عمرانی

سرمربی تیم شمس آذر به عنوان مشاور عمرانی فدراسیون فوتبال هم فعالیت کرده است.وی در این خصوص می گوید: در فدراسیون فوتبال هم به عنوان مشاور عمرانی سعی کردم کاری بکنم که ماندگار باشد.

*جذب بازیکنان جوان و باانگیزه

شمس آذر جزو سه تیم کم هزینه لیگ امسال است.دقیقی در این باره می گوید:از لحاظ بودجه جزو تیم های پایین جدول هستیم. از طرفی بودجه‌ای هم تخصیص داده نشده و این رقم با برنامه‌ریزی و ارتقای برنامه‌های شرکت به دست خواهد آمد. در واقع باید تولیدمان و شرایط اقتصادی خوب باشد که بتوانیم این را محقق کنیم و شرایط تیم‌داری‌مان بهتر شود. قطعا به دنبال این هستیم که تیم را در بعضی پست‌ها تقویت کنیم، البته به دنبال بازیکن نامدار و گران‌قیمت نیستیم، بلکه دنبال بازیکن جوانی هستیم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها