PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۸۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
یک روز پس از اینکه رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل به سر کار خود بازگشت ، فرناندو دینیز ، سرمربی تیم ملی این کشور اخراج شد . ادنالدو رودریگز ، رئیس این کنفدراسیون انتظار داشت که کارلو آنچلوتی ، سرمربی تیم رئال مادرید قبل از جام ملت های آمریکای جنوبی در ماه ژوئن ( به میزبانی ایالات متحده آمریکا ) ، سکان هدایت تیم ملی برزیل را در دست بگیرد ولی او تصمیم گرفت قرارداد خود را با کهکشانی ها تا سال 2026 تمدید کند .فرناندو دینیز مدتی هدایت تیم فلومیننس ، قهرمان جام لیبرتادورس را برعهده داشت .
سرانجام قرعه به نام

تهدید فیفا

یک ماه پس از اینکه دادگاهی در ریو دو ژانیرو رای به خلع ادنالدو رودریگز و مدیرانش داد ، او با رای دادگاه عالی برزیل به سر کار خود برگشت . رای دادگاه ریو دو ژانیرو نارضایتی فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) را به دنبال داشت . فیفا این حکم را مداخله دولت در فوتبال دانسته و تیم های ملی برزیل را به حذف از تمام رقابت های بین المللی تهدید کرده بود . CBF ( کنفدراسیون فوتبال برزیل ) از فرناندو دینیز به خاطر سختکوشی ، تعهد و جدیت او قدردانی کرده است . یک منبع که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که رودریگز قبل از خبر دادن به دینیز ، باشگاه فلومیننس را در جریان قرار داده بود . او می گوید : " قرار شده بود که دینیز تا زمان روی کار آمدن کارلو آنچلوتی بماند اما از آنجا که به خدمت گرفتن سرمربی ایتالیایی منتفی شده ، باید تغییراتی صورت بگیرد . "به گفته او ، CBF سرانجام تصمیم گرفت به دوریوال جونیور ، سرمربی تیم سائوپائولو پیشنهاد بدهد . دوریوال قهرمانی در جام لیبرتادورس و جام حذفی برزیل را در کارنامه خود دارد .

عملکرد مردان " سرزمین قهوه "

تیم ملی برزیل در مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی در رده ششم قرار دارد و 8 امتیاز کمتر از تیم صدرنشین آرژانتین کسب کرده است . منطقه آمریکای جنوبی برای رقابت های سال 2026 ، شش سهمیه دارد و تیم هفتم راهی مسابقات پلی آف بین قاره ای می شود . فرناندو دینیز در تمام شش بازی تیم ملی برزیل هدایت آن را برعهده داشت . برزیلی ها توانستند تیم های ملی بولیوی و پرو را شکست دهند و با تیم ملی ونزوئلا مساوی کنند ولی مقابل تیم های ملی کلمبیا و آرژانتین بازی را واگذار کردند . قرار است که دو دوره بعدی مسابقات در ماه سپتامبر و پس از رقابت های جام ملت های آمریکای جنوبی برگزار شود . تیم ملی برزیل در ماه مارس در اروپا در دیدارهای دوستانه به مصاف انگلستان و اسپانیا می رود . دوریوال 61 ساله اعتقاد دارد به دلیل درخشش در تیم سائوپائولو بود که توانسته به رویای خود جامه عمل بپوشاند . تیته بیشتر از شش سال سرمربی تیم ملی برزیل بود ولی پس از شکست مقابل تیم ملی کرواسی در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در دسامبر 2022 اخراج شد . رامون منزس ، سرمربی تیم زیر 20 ساله های برزیل به مدت شش ماه هدایت تیم بزرگسالان را برعهده داشت اما در ژوئیه 2023 جای خود را به دینیز داد . در آن زمان تیم ملی برزیل در 9 بازی خود پس از جام جهانی فقط 3 پیروزی داشت و 5 بار مقابل حریفان خود تن به شکست داده بود .

دوریوال

دوریوال سال ها در پست هافبک دفاعی بازی کرده بود . خولیو کازارس ، رئیس باشگاه سائوپائولو در بیانیه ای گفت که انتخاب دوریوال به عنوان سرمربی تیم ملی برزیل نشان می دهد که این باشگاه در مسیر درستی قرار دارد . او در ادامه ، برای دوریوال در چالش جدیدی که در پیش دارد ، آرزوی موفقیت کرد . دوریوال در سال های 2010 و2022 به ترتیب در پست مربیگری تیم های سانتوز و فلامینگو به قهرمانی جام حذفی برزیل رسیده بود . نقطه اوج دوران مربیگری او هنگامی بود که تیم فلامینگو را در سال 2022 به قهرمانی جام لیبرتادورس رساند ( سومین قهرمانی در تاریخ باشگاه ) . وی در ضمن سابقه هدایت تیم های آتلتیکو مینیرو ، پاراننس ، اینترناسیونال ، واسکو دا گاما ، فلومیننس و پالمیراس را دارد .

نارضایتی برزیلی ها

خبر حضور احتمالی کارلو آنچلوتی بر روی نیمکت هدایت تیم ملی برزیل ، نارضایتی هواداران ، روزنامه نگاران و شخصیت های فوتبالی در این کشور را به دنبال داشت زیرا آنها موافق استفاده از یک سرمربی برزیلی بودند . لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا ، رئیس جمهور برزیل و روماریو ، سناتور و بازیکن اسبق در زمره مخالفان حضور سرمربی ایتالیایی قرار داشتند و از مربیان داخلی مانند دینیز و دوریوال حمایت می کردند .

*اعظم فکوری

برچسب ها: برزیل ، فیفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار