PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
یکصد و دومین دوره رقابت های سراسری فوتبال دبیرستانی ژاپن برگزار شد
مسابقاتی برای شناسایی استعدادها

یکصدو دومین دوره مسابقات سراسری فوتبال دبیرستانی ژاپن با حضور 48 تیم منتخب از سراسر کشور از تاریخ هفتم لغایت هجدهم دی ماه برگزار شد . این رقابتها با نام «وینتر کوکوریتسو» از سال 1917 با قدمت بیش از یک قرن ، هر ساله در حال برگزاری است که از بطن این رویداد بزرگ بازیکنان تکنیکی و برتر توسط کارشناسان و کمیته فنی حاضر در ورزشگاه ها انتخاب و به رده ها ی ملی و باشگاهی معرفی می شوند .

بازیکنانی همچون ناکاتا، ناکامورا ، جو شینجی، اندو ، ایناموتو ، فوکونیشی و...که از بازیکنان طراز اول تیم ملی ژاپن در ادوار گذشته بودند.آنها از همین مسابقات به رده ها ی ملی راه یافتند . در ترکیب کنونی تیم ملی ژاپن در رقابتهای جام ملتهای آسیا به میزبانی قطر نیز اکثر بازیکنان در مسابقات دبیرستانی سابقه حضور دارند.

دیدار فینال این دوره از رقابتها در تاریخ هجدهم دی ماه در استادیوم المپیک توکیو با حضور بیش از پنجاه وپنج هزار تماشاگر و با داوری شوکاواماتا، بین تیم های «آموری یامادا» و «اومی» برگزار شد . تیم «آموری» که سابقه سه قهرمانی در سالهای 2016-2018 و 2021 را در کارنامه داشت با بازی برتر و حساب شده خود توانست این دیدار مهیج و تماشایی را با نتیجه سه بر یک به سود خود خاتمه دهد تا برای چهارمین مرتبه قهرمان سراسری دبیرستان های ژاپن شود . برای تیم «آموری»، کنتا فوکوشیما در دقیقه 33، سوجی یونه یا در دقیقه 60 و گل به خودی دفاع حریف در دقیقه 70 و برای تیم «اومی» نیز یاماموتو در دقیقه 47 موفق به زدن تک گل تیمش شد.

در پایان 47 دیدار انجام شده تعداد 146 گل از خط دروازه ها عبور کرد .«ریکوگونجی» و «سوجی یونه» هر کدام با پنج گل زده آقای گل مسابقات شدند . تیم «میکا گه شی هان» با یازده قهرمانی در ادوار گذشته بهترین تیم مسابقات دبیرستانی ژاپن است . از نکات قابل توجه اینکه تمامی دیدارهای فوتبال دبیرستانی از تلویزیون شبکه ملی NHK پخش مستقیم می شود و میلیون ها بیننده در سراسر ژاپن به شکل زنده این مسابقات را تماشا می کنند و اکثر استادیوم های محل برگزاری همچون دیدار فینال مملو از تماشاگر مشتاق و علاقه مند به فوتبال می باشد.

در کشور ژاپن هر ساله در تمامی رشته های رایج ورزشی، مسابقاتی در سطوح مدارس، آموزشگاهی و دانشگاهها برگزار می شود ودر این بین فوتبال ، بیسبال، دوومیدانی و شنا و ... بیشترین استقبال را از جانب تماشاگران و علاقه مندان دارند و نماینده های کمیته فنی فدراسیون های مربوطه با حضور در میادین رقابتها ، از بین ورزشکاران بهترین استعداد ها را کشف و آنها را در اردوهای شبانه روزی و با استفاده از مربیان و کادر با تجربه و با دانش علم تربیت بدنی ، روانشناسی ، بدنسازی ، تغذیه و ... تحت تعلیم و رشد ورزشی داده و بعد از انجام تست های فنی ، قدرتی ، بدنی و قبولی از این مراحل به فدراسیون های مربوطه معرفی و با تایید مجدد شورای مربیان متخصص به عضویت تیم های ملی در رده های سنی مختلف در می آیند .

*ژاپن - رضا مقدم

برچسب ها: ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار