PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
این هفته با امیر نوری ، کاپیتان شوتزن تیم آلومینیوم اراک
امیر نوری، کاپیتان تیم آلومینیوم اراک با گل 40 متری خود به علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر همه را شگفت‌زده کرد و موجب پیروزی تیمش برابر سرخپوشان تهرانی شد.هافبک آلومینیوم سالهاست که در تیم شهرش بازی می کند و حالا با زدن سوپرگل به پرسپولیس نامش یکبار دیگر در فوتبال ما بر سر زبان ها افتاده است.نوری یکی از بازیکنان باتجربه آلومینیوم است که قابلیت بازی در چند پست را دارد و همیشه یار و یاور تیمش در هفتمین فصل حضورش در تیم فوتبال ایرالکو اراک بوده است.این هفته سراغ کاپیتان آلومینیوم رفتیم .
خالق سوپرگل هفته شانزدهم


خدا را شکر

امیر نوری کاپیتان تیم فوتبال آلومینیوم اراک در هفته شانزدهم لیگ بیست و سوم نامش خاطره ساز شد. او در دیدار مقابل تیم پرسپولیس یکی از زیباترین گل های فصل کنونی لیگ برتر را به ثمر رساند و موفق شد یکبار دیگر آلومینیوم برابر پرسپولیس برنده کند. آلومینیوم یکی از تیم ها است که در مصاف با پرسپولیس نتایج خوبی کرده و به گربه سیاه سرخپوشان در لیگ برتر بوده است. نوری پس از پایان بازی با پرسپولیس درباره سوپرگل خود خیلی خلاصه صحبت کرد و گفت: خدا را شکر، شوتی که من زدم منجر به سه امتیاز شد و توانستیم سه امتیاز شیرین را مقابل پرسپولیس بگیریم.

همه چیز درباره شلیک تماشایی به بیرانوند

اینطور که پیداست کاپیتان 27 ساله آلومینیوم اراک سابقه شلیک تماشایی از راه دور به دروازه حریفان را دارد و شوتزنی یکی از ویژگی های وی در زمین بازی است.نوری قبل از بازی برابر پرسپولیس هم از راه دور گل زده بود.او در این خصوص می گوید: من در بازی‌های دوستانه‌ای که کرده بودیم از این گل‌ها زدم اما در بازی‌های رسمی نزده بودم. در تمام بازی نگاه کردم و دیدم علیرضا بیرانوند دروازه‌بان حریف خیلی جلو می‌آید و آن لحظه که توپ را گرفتم سرم را بالا کردم و دیدم گلر حریف جلو است شوت زدم. شاید کمی باید محکم‌تر می‌زدم که مستقیم به تور می‌خورد اما به خط خورد و گل شد.

شکایت کاپیتان از تصمیم داور

امیر نوری پس از تساوی آلومینیوم برابر ملوان بندر انزلی در هفته پانزدهم لیگ بیست و سوم با اشاره به گل مردود تیمش در دقایق پایانی لب به سخن گشود و از تصمیم داور مسابقه شکایت کرد .کاپیتان تیم ایرالکو گفت: شرمنده‌ایم که نتوانستیم و نگذاشتند سه امتیاز را به تماشاگران خوبمان هدیه بدهیم تا با دل خوش از ورزشگاه بروند. ما خسته شده‌ایم. می‌ترسم حرفی بزنم و محرومم کنند. من فقط یک سئوال دارم. یک نفر از کمیته داوران و مجموعه داوری ایران بگوید داور چه گرفت. یکی از بازیکنان ملوان زمین هم نخوردند که بگوییم خطا روی بازیکنی که زمین خورده را گرفتند. من در عجبم که آقا کوپال ناظمی داور مسابقه که آنقدر خوب قضاوت کرد و از دقیقه یک تا آن ضربه قضاوت بی‌نقصی داشت، روی آن ضربه چه خطایی گرفت؟ من صحنه را 10 بار دیدم و اگر یکی از بازیکنان ملوان زمین خورده بود، می‌گفتم خطا را روی او گرفته اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

گلایه از داوری بازی برابر پیکان

تیم فوتبال آلومینیوم در یک بازی جنجالی مقابل تیم صنعت نفت آبادان از هفته دوازدهم فصل کنونی لیگ برتر با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. در این بازی اتفاقی رخ داد که برای کادرفنی و بازیکنان آلومینیوم تعجب برانگیز بود.برگرداندن تصمیم داور در اعلام پنالتی به سود آلومینیوم توسط ناظر فدراسیون، موضوعی بود که این مسابقه را تحت الشعاع قرار داد. امیر نوری درباره این تصمیم بحث برانگیز و اشتباه داوری در بازی برابر پیکان هم با تواضع صحبت کرد و ضمن احترام به تصمیمات داور و ناظر مسابقه می گوید: فکر می‌کنم ناظر بازی فیلم را دیده بود و گفته بود پنالتی نیست. در عدالت گردن ما از مو باریک‌تر است و احترام گذاشتیم. حتی یک نفر از نیمکت ما بعد از برگرداندن سوت اعتراضی نکرد. هفته قبل از این مسابقه هم داور گل سالم آلومینیوم را مقابل تیم پیکان مردود اعلام کرد. گل تیم ما را راننده آمبولانس هم فهمید آفساید نیست چرا برنگرداندند؟ ناظر بازی گفت آفساید نیست، ناظر داوری و کارشناس گفتند آفساید نیست اما برنگرداندند.

مثل برادر ، پشت هم هستیم

کاپیتان تیم آلومینیوم اراک در خصوص هم تیمی هایشمی گوید: واقعاً بچه‌های تیم مان بسیار باشخصیت، پرتلاش، باانگیزه هستند. چه آنهایی که از فصل قبل ماندند و چه آنهایی که امسال به تیم ما اضافه شدند. همه دست به دست هم دادیم مثل برادر پشت هم هستیم تلاش می کنیم و زحمت می کشیم تا ان شاءالله بتوانیم این روند خوبمان را حفظ کنیم و ادامه بدهیم و در آخر یک کار بسیار خوب و ماندگار برای شهر اراک به جای بگذاریم.

کار کردن با حسینی لذت بخش است

وی در مورد سید مجتبی حسینی سرمربی تیم آلومینیوم اراک می گوید: واقعا کار کردن با ایشان بسیار سخت اما لذت بخش است. خیلی در کارشان جدی هستند، خیلی برای مسائل مربوط به تیم و تک تک بازیکنان و طراحی تمرینات و آنالیز تیم های حریف وقت می‌گذارند و تمام نکاتی را که باید قبل از مسابقه به ما بگویند در طول هفته به ما منتقل می‌کنند. در کارشان خیلی جدی‌اند اما در رفاقت با همه باریکنان بسیار ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای دارند.

آداب پسندیده

امیر نوری همیشه در پایان بازی ها از هواداران تیم آلومینیوم تشکر می کند و این آداب پسندیده را بجا می آورد. وی دراین باره می گوید: از هواداران عزیزمان چه خانم و چه آقا که در بازی های خانگی حامی ما هستند و اینکه دلمان به آن ها گرم است از همه شان تشکر می کنم. ان شاءالله که همیشه بتوانیم دلشان را شاد کنیم. مطمئن باشند که همه تلاشمان را برای این هدف می کنیم.

پایبندی به ایرالکو

کاپیتان پس از 7 سال حضور مستمر در آلومینیوم اراک و تجربه صعود به لیگ برتر همراه با این تیم، به قراردادش پایبند بوده و در ایرالکو مانده تا بتواند توانایی‌های خود را نشان بدهد و در خط میانی این تیم به میدان برود.

ماجرای کاپیتانی در آلومینیوم

امیر نوری پس از خداحافظی میثم مجیدی به کاپیتان اول آلومینیوم اراک بدل شد. اوازجمله بازیکنانی است که مجتبی حسینی روی تجربه و کمک او حساب باز کرده و امید زیادی دارد با همراهی این بازیکنان بتواند ایرالکو را دوباره به آرامش برساند.

بازیکن چند پسته

نوری در پست‌های هافبک دفاعی،هجومی و وینگ بک راست و چپ برای ایرالکو بازی کرده است و بازیکن چند پسته تیم آلومینیوم به شمار می آید.

متولد اراک

امیر نوری شماره 5 تیم فوتبال آلومینیوم، متولد30 خرداد 1375 از اراک است و یکی از بازیکنان بومی و باتجربه ایرالکو طی فصول گذشته بوده است.

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار