PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
با محمدحسین اسلامی ، وینگر اصفهانی تیم ذوب آهن
تیم ذوب‌آهن در هفته بیست و سوم فصل کنونی لیگ برتر نتیجه درخشانی را کسب کرد. شاگردان محمد ربیعی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میهمان تراکتور بودند و موفق شدند با نتیجه 1-4 میزبان خود را در حضور پرتعداد تماشاگرانش شکست بدهند.این پیروزی در شرایطی رقم خورد که دو گل ابتدایی ذوب‌آهن توسطمحمدحسین اسلامی به ثمر رسید. او ابتدا در دقیقه 34 بازی و روی پاس امیرحسین جدی با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه تراکتور را باز کرد و در دقیقه 57 نیز با فراری به پشت مدافعان تراکتور دوباره گلزنی کرد تا بهترین بازیکن اصفهانی ها در تبریز باشد.این هفته به این منظور سراغ اسلامی بازیکن 22 ساله اصفهانی ذوب آهن رفتیم .
پدیده لیگ بیست و دوم


طلسم شکنی

محمد حسین اسلامی در هفته بیست و سوم لیگ برتر ستاره ذوب آهن اصفهان برابر تراکتور در تبریز بود.وی علاوه بر زدن دو گل، نمایش درخشانی هم در طول مسابقه داشت و باعث شد ذوب‌آهن که 7 هفته در کسب پیروزی ناکام بود، این طلسم را بشکند و همچنین سنگین‌ترین شکست فصل تراکتور را رقم بزند.اسلامی به گواه کارشناسان، ذوب آهن را از بحران نتیجه گیری خارج کرد.

درخشش در روز تولد

محمدحسین اسلامی متولد 24 فروردین 1380 در اصفهان است . این مهاجم جوان در روز تولد خود موفق شد در ترکیب ذوب‌آهن برابر تراکتور تبریز بدرخشد و دو گل نیز در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به ثمر برساند تا به این شکل روز تولد خود را خاص‌تر کند.

تاثیرگذاری مقابل تیم هوادار

ذوب آهن اصفهان در هفته های هجدهم و نوزدهم فصل کنونی لیگ برتر به مصاف دو تیم پرسپولیس و هوادار تهران رفت.شاگردان ربیعی در خانه مقابل پرسپولیس باختند و در خارج از خانه برابر تیم هوادار متوقف شدند. محمد حسین اسلامی مقابل پرسپولیس از نیمه دوم به میدان رفت و اگر کمی خوش شانس بود برای تیمش گلزنی می کرد. در دیدار برابر هوادار نیز از ابتدا بازی کرد که حاصلش، یک پاس گل بود.اگر اخراج کمال کامیابی‌نیا و پنالتی لحظه آخری علیه ذوب آهنی ها اتفاق نمی‌افتاد، بدون شک با برتری به اصفهان برمی‌گشتند و تغییرات محمد ربیعی ازجمله استفاده ازمحمدحسین اسلامیهم نتیجه‌بخش می‌شد.عملکرد اسلامی در فصل کنونی نشان می دهد که هر بار این مهاجم به میدان رفته برای تیمش در فاز حمله موثر واقع شده است.اعتماد ربیعی به وی در خط حمله یکی از دلایل پیروزی ذوب آهن در بازی برگشت مقابل تراکتور بود.

گزینه نکونام در نقل و انتقالات

یکی از چندین گزینه موردنظر جواد نکونام سرمربی تیم استقلال تهران در نقل و انتقالات که در لیست وی قرار داشت ولی کار انتقال او نهایی نشد،محمدحسین اسلامی وینگر تیم ذوب آهن اصفهان بود. بازیکن جوانذوب آهنکه چند باری نامش پیرامون استقلال شنیده شده ولی هر بار و بنا بر دلیلی، او نتوانسته لباس آبی را بر تن کند.

نقش مهدی تارتار

محمد حسین اسلامی در دوره ای که مهدی تارتار سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان بود به ترکیب اصلی تیم ذوب آهن راه پیدا کرد. او با نظر مهدی تارتار از امیدهایباشگاه ذوب آهنبه تیم بزرگسالان آمد و توانست نمایش‌های خوبی در خط حمله داشته باشد.

سکوی پرتاب

محمد حسین اسلامی در لیگ بیست و دوم خیلی زود به بازیکن فیکس تیم ذوب آهن اصفهان تبدیل شد و ضمن حضور در ترکیب تیم امید، به اردوی تیم ملی بزرگسالان هم راه یافت.این بازیکن که در پست وینگر بازی می‌کند جزو پدیده‌های لیگ بیست و دوم محسوب می‌شود .

دعوت به تیم ملی

کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی قبل از جام جهانی 2022 جمعی از ملی‌پوشان جوان را به اردوی آماده سازی فرا خواند که در این بینمحمدحسین اسلامی، بازیکن ذوب‌آهن نیز حضور داشت که این مهاجم 22 ساله را بعدا امیر قلعه‌نویی سرمربی کنونی تیم ملی هم به اردوی آماده سازی دعوت کرد. رضا عنایتی سرمربی وقت تیم امید هم این وینگر اصفهانی را فراخواند و اسلامی 10 بازی برای تیم فوتبال امید بازی کرد.

چطور ملی پوش شد؟

اسلامی در لیگ بیست و دوم فصل موفقی را پشت سر گذاشت و آمار جالب توجه 30 بازی با 25 حضور ثابت را در تیم ذوب آهن اصفهان تجربه کرد.وی طی این مدت موفق شد گل‌های حساسی برای امتیازگیری تیمش مقابل سپاهان اصفهان، نفت مسجدسلیمان و هوادار تهران به ثمر برساند و در نهایت هم عملکردش منجر به حضورش در تیم ملی و تیم امید شد.

حمایت تارتار

اسلامی در فصلی که مهدی تارتار سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان بود در یک بازی مرتکب اشتباهی شد که از این رو دروازه تیمش باز شد.البته مهدی تارتار در نشست خبری مربیان از محمد حسین اسلامی حمایت کرد. محمد حسین در این خصوص گفت:من مرتکب اشتباهی شدم که منجر به باز شدن دروازه تیم ما شد. آقای تارتار از لحاظ روحی خیلی به من کمک کرد. از ایشان خیلی تشکر می کنم چرا که صحبت های آقای تارتار باعث شده بود بتوانم زودتر روحیه ام را بازیابی کنم و موثر ظاهر شوم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار