عید سعید قربان را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - June 18 2024
کد خبر: ۸۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
آرنه اسلوت که قرار است فصل آینده به جای یورگن کلوپ بر روی نیمکت هدایت لیورپول بنشیند ، یکی از هواداران پپ گواردیولا محسوب می شود . او مدتی در پست مهاجم به میدان می رفت و در ارسال پاس های دقیق تبحر داشت .تا مدت ها به نظر می رسید که ژابی آلونسو سکان هدایت " سرخپوشان " را در دست بگیرد ولی او در کمال ناباوری پیشنهاد باشگاه های بایرن مونیخ و لیورپول را رد کرد و در بایر لورکوزن ماندنی شد .
کسی که

شیوه خاص

اسلوت بهترین بازی ها را از بازیکنان خود می گیرد و به کار گروهی اهمیت زیادی می دهد . او که بیشتر از آنکه دوندگی داشته باشد ، به عنوان بازیکنی تکنیکی شهرت یافته بود ، در 17 سالگی به تیم زووله پیوست . بسیاری از مردم ، اسلوت را بازیکنی " تنبل " می دانستند ولی اینطور نبود . یان اورسی ، مربی سابق او می گوید : " مسئله این بود که نمی شد از اسلوت توقع داشت که تکل های خشن بزند . "اسلوت شیوه خاص خودش را داشت و برای توصیف بازی اش باید از صفات " ابریشمی " و " فرهنگی " استفاده کرد .

آویختن کفش ها

مقصد بعدی اسلوت ، تیم ناک بردا بود . او به مدت 5 سال در این تیم حضور داشت و سپس مدتی پیراهن اسپارتا روتردام را پوشید . اسلوت پس از بازگشت به زووله کفش هایش را آویخت . هرچند تنها افتخار او در زمان بازی اش ، قهرمانی در لیگ دسته دوم بود ولی تاکنون در حرفه مربیگری عملکرد موفقی داشته است . برام فان پولن ، هم تیمی سابق اسلوت می گوید : " آرنه تمرینات را بسیار جدی می گرفت . "

مربیان موفق

ادوین دی گراف ، یکی دیگر از هم تیمی های سابق اسلوت می گوید : " برخی از بازیکنان پس از مدتی به مربیان موفقی تبدیل می شوند . من با آلفرد شرودر ( مربی سابق آژاکس ) هم بازی کرده ام . هیچکس از اینکه او و اسلوت به جرگه مربیان پیوسته اند ، شگفت زده نشده است . اسلوت زمانی که بازی می کرد ، درباره تاکتیک تیمی و یا شیوه دفاعی به اظهار نظر می پرداخت و به مربی پیشنهاداتی می داد ، البته بدون اهانت کردن . "

آغاز مربیگری

پس از اینکه اسلوت در سال 2013 بازی کردن را کنار گذاشت ، مقامات باشگاه زووله بلافاصله به او پیشنهاد دادند که هدایت تیم جوانان را برعهده بگیرد .

نقطه عطف

انتخاب شدن به عنوان دستیار سرمربی آلکمار یکی از نقاط عطف دوران حرفه ای اسلوت به شمار می رود . او دو سال بعد سرمربی این تیم شد و عملکرد بسیار موفقی را به نمایش گذاشت .در فصل 2020-2019 و در اوج شیوع بیماری کرونا ، در حالی که 9 بازی تا پایان لیگ هلند باقی مانده بود ، آلکمار با تفاضل گل کمتر ، آژاکس صدرنشین را تعقیب می کرد . اسلوت در فاینورد هم توانایی های خود را نشان داد و این تیم را کاملا دگرگون کرد . در واقع فاینورد که تا پیش از آمدن او یک " غول خفته " بود ، اکنون از خواب بیدار شده است .

دریافت جایزه رینوس میشل

پس از موفقیت اسلوت در فاینورد ، جایزه " رینوس میشل " که به بهترین مربی در لیگ هلند داده می شود ، به او اهدا شد . اسلوت فصل بعد عملکرد بهتری داشت و فاینورد یکی از موفق ترین دوران تاریخ مدرن خود را سپری کرد .

رد پیشنهاد تاتنهام

لیورپول اولین تیم حاضر در لیگ برتر انگلستان نیست که برای جذب اسلوت ابراز تمایل کرده است . در مه 2023 ، زمانی که تاتنهام برای یافتن جانشین آنتونیو کنته با مشکلاتی مواجه شده بود ، شایعات زیادی درباره پیوستن اسلوت به این تیم به گوش می رسید . در واقع او در آستانه ملحق شدن به تاتنهام قرار داشت ولی ناگهان تصمیم گرفت قرارداد جدیدی با فاینورد امضا کند . او در آن هنگام گفت : " مسئله مهم ، حضور در لیگ قهرمانان اروپا بود . "فاینورد شروع فوق العاده ای در لیگ قهرمانان اروپا داشت و در خانه خود توانست با دو گل از سد سلتیک بگذرد ولی پس از دو شکست مقابل آتلتیکو مادرید ، ورق برگشت و سرانجام تیم هلندی در مکان سوم جدول گروه E قرار گرفت .

" پپ گواردیولای هلندی "

مطبوعات بریتانیایی با توجه به تاکید اسلوت بر تحت فشار گذاشتن حریف – که هواداران فاینورد شیفته آن هستند - به او لقب " پپ گواردیولای هلندی " داده اند . اسلوت بارها از گواردیولا به عنوان الگوی اصلی خود نام برده است . او در مصاحبه با روزنامه " آلگمین داگبلاد " گفت : " بازیکنانی که زیر نظر گواردیولا کار می کنند ، بهترین بازی های خود را به نمایش می گذارند ولی همین بازیکنان وقتی تحت هدایت مربیان دیگر قرار می گیرند ، نمی توانند موفق ظاهر شوند . "

سختکوش

اسلوت بسیار سختکوش است . او قبل از طلوع آفتاب راهی اردوی فاینورد می شد و از نزدیک تمام تمرینات را زیر نظر داشت و در ضمن به بررسی تیم حریف می پرداخت . اسلوت می گوید : " به شاگردانم می گویم که شما باید چهار برابر تیم حریف موقعیت گلزنی بسازید و دو برابر آنها تلاش کنید . در تمام بازی هایی که به برتری رسیده ایم ، 20 یا 30 درصد بیشتر از حریف دوندگی داشته ایم ، در حالی که در بازی هایی که پیروز نشده ایم ، این میزان فقط 3 یا 6 درصد بوده است ."فاینورد به عنوان تیمی شناخته می شود که از بازیکنانی با قدرت بدنی زیاد برخوردار است و غالبا در دقایق پایانی گل می زند .

فلسفه یکسان

آرنه اسلوت می گوید : " من تلاش می کنم که قبل از بازی تا حد امکان بازیکنانم را در جریان جزئیات تاکتیک تیمی قرار دهم و بنابراین از کوچکترین اشتباه داوران بسیار ناراحت می شوم . از دست دادن کنترل بازی ، تاثیرات منفی زیادی دارد . با یک اشتباه داور ، ممکن است تمام تلاش تان برای آمادگی تیم بر باد برود . از تماشای بازی های تیم پپ گواردیولا لذت زیادی می برم . در ضمن بازی های تیم های ناپولی ، آرسنال و برایتون را خیلی دوست دارم . نمی خواهم فاینورد را با منچسترسیتی مقایسه کنم ولی فلسفه بازی هر دو تیم کمابیش یکسان است . با این حال همیشه سعی می کنم سیستمی را به کار ببرم که با قابلیت های بازیکنانم هماهنگ باشد . "

تحسین برانگیز

قابلیت های مثالزدنی اسلوت تحسین بسیاری را در جهان فوتبال برانگیخته است . اسامه ادریسی ، وینگر سابق فاینورد می گوید : " اسلوت بهترین مربی ای است که با او کار کرده ام . او می تواند کاری کند که بازیکنان بازی سرگرم کننده ای را به نمایش بگذارند . تاکید می کنم که او بهترین است . " گفتنی است ادریسی زیر نظر مربیان بزرگی نظیر خولن لوپتگی ، هروه رونار و اریک تن هاخ بازی کرده است .علیرضا جهانبخش ، مهاجم سابق برایتون که اکنون در فاینورد بازی می کند ، می گوید : " اسلوت یکی از بهترین مربیانی است که من دیده ام . او در حال حاضر بهترین مربی در فوتبال هلند محسوب می شود . "ریس نلسون ، بازیکن آرسنال نیز یکی دیگر از تحسین کنندگان اسلوت محسوب می شود . او می گوید : " من دوران بسیار خوبی را در هلند سپری کردم . اسلوت مربی بزرگی است که به من فرصت بازی کردن و درخشیدن داد . "

*اعظم فکوری

برچسب ها: آرنه اسلوت ، لیورپول
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار