PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: ۸۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کاش می شد قهرمان باشگاه های جهان شوم
جان تری: چلسی، هیجان کسب عنوانی دیگر را دارد

جان تری می گوید باشگاه چلسی از بابت حضور در جام جهانی باشگاه های 2025 در آمریکا بسیار هیجان زده است. این رقابتها به شکلی جدید و با حضور 32 تیم از 15 ژوئن تا 13 جولای سال آینده برگزار خواهد شد و چلسی به عنوان قهرمان اروپا در فصل 2021-2020 در آن شرکت می کند. تری، اسطوره باشگاه چلسی، سفیر آبی پوشان و کاپیتان اسبق تیم ملی انگلستان معتقد است که این تورنمنت برای باشگاه ها، بازیکنان و هواداران اروپایی، مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

در واقع از سال 2025 رقابت های جدیدی شکل خواهد گرفت که بزرگان فوتبال باشگاهی در آن به رقابت خواهند پرداخت و هیجان انگیزترین مسابقات باشگاهی در تاریخ ورزش فوتبال کلید خواهد خورد ، بازیهایی که جان تری معتقد است همه باشگاه ها ، از جمله چلسی تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در آن به عنوان قهرمانی دست یابند.

تری در مصاحبه ای در جریان اولین نشست مربیان فوتبال الکترونیکی در لیورپول اعلام کرد: "بسیار هیجان زده ام که چلسی در این رقابتها حضور خواهد یافت و بخشی از این مسابقات محسوب می شود. به عنوان یک باشگاه فوتبال، بسیار خوشحالیم که به این مسابقات راه یافته ایم. بهترین بازیکنان و ترکیب تیمی خود را به آنجا خواهیم برد تا به بهترین نحو از موقعیت های خود استفاده کنیم. این همان چیزی است که هواداران می خواهند از ما ببینند. قهرمانی در لیگ یا لیگ قهرمانان اروپا بسیار با اهمیت است ولی رقابتهای جام جهانی باشگاه ها، آزمونی بزرگ مقابل تیم های پر قدرت همه قاره های دنیا از کشورها و ملیت های مختلف خواهد بود. آرزو می کردم که این جام را به دست آورم و آن را به مجموعه عناوین خود اضافه کنم ولی متاسفانه اندکی برای بازی در آن پیر شده ام و نمی توانم به عنوان بازیکن در آن حضور داشته باشم. به هر حال تماشای رقابت تیم های بزرگ باز هم خوشایند و الهام بخش خواهد بود."

تری عناوین باشگاهی بسیاری را به دست آورده و در مدت 19 سال، 17 جام داخلی و قاره ای را کسب کرده است و به همین واسطه یکی از شناخته شده ترین فوتبالیست های دنیا به حساب می آید. در واقع دوران فوتبال وی آنقدر موفقیت آمیز بود که تنها دو جام ممکن را از دست داد: سوپر جام اروپا و جام قهرمانی باشگاه های جهان.

تری نقشی اساسی در حضور چلسی در جام جهانی باشگاه ها در سال 2012 ایفا کرد ولی به دلیل آسیب دیدگی رباط زانو نتوانست در این مسابقات شرکت کند. همین ناکامی به عنوان یکی از بزرگترین حسرت های مدافع میانی سابق چلسی مطرح می شود.

او می گوید: "به دلیل مصدومیت، حضور در مسابقات را از دست دادم و یادم هست که از روی تخت ماساژ در زمین تمرین چلسی، مسابقات را می دیدم. یکی از آن لحظه هایی است که هرگز فراموش نمی کنم. به این فکر می کردم که تنها شانس خود را از دست داده ام و همین طور هم بود. هنوز هم پس ذهن خود به این موضوع بسیار فکر می کنم. در چنین مسابقاتی یک بار شانسِ حضور پیدا می کنید. اگر خوش شانس باشید، دو بار اگر کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی باشید، چندین بار در این نوع مسابقات شرکت خواهید کرد اما برای بازیکنان معمولی این اتفاق زیاد رخ نمی دهد و به نظرم باید بتوانیم از شانس خود به بهترین شکل استفاده کنیم.

چلسی با حضور در رقابتهای 2025، برای سومین بار در این مسابقات حضور خواهد یافت. آنها در سال 2012 با شکست 1-0 مقابل کورینتیانس، به مقام نایب قهرمانی دست یافتند اما در سال 2021 با برتری 2-1 (در وقت های اضافه) برابر پالمیراس، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. در آن بازی روملو لوکاکو و کای هاورتز گل زدند.

تری، علی رغم از دست دادن مسابقات 2012، به عنوان سفیر فیفا و چلسی در سال 2021 در میان تماشاگران حاضر بود و همان جا متوجه شد که این جام برای بازیکنان چه مفهومی دارد.

وی ادامه می دهد: "به عنوان یک بازیکن بارها از من سوال شده است که "آیا به رقابتهای جام جهانی باشگاه ها اهمیت می دهی؟" البته که مهم است و به عنوان یک باشگاه فوتبال برای حضور در آن آماده می شویم و انتظار قهرمانی داریم. باشگاه های بزرگی در این تورنمنت حضور دارند و این مورد از نظر بازیکن فوتبال بسیار مهم است. پس ما بسیار هیجان زده ایم که در چنین رقابتهایی شرکت خواهیم کرد و برای چلسی این موقعیت پیش آمده که جامی دیگر را به اندوخته های خود اضافه کند."

غیر از جایگاه این مسابقات و شانس چلسی برای کسب عنوان قهرمانی، تری معتقد است که بازیکنان به بهترین شکل می توانند خود را مقابل رقبا و شیوه های مختلف بازی، محک بزنند. البته چنین شانسی، خواسته مربیان و هواداران تیم ها هم هست.

تری می افزاید: "خواهید دید که تیم های متفاوت، شیوه های مختلفی از بازی را به نمایش می گذارند. این تورنمنت، آزمونی مناسب برابر مربیانی از سرتاسر جهان است که به شیوه های متفاوت به بازی فوتبال نگاه می کنند. می توانید امتحانی مناسب را پشت سر بگذارید. شما با بازی در لیگ برتر می دانید با چه چیزی مواجه خواهید شد. تیم ها و بازیکنان را می شناسید و خود را برای آن آماده کرده اید و می توانید روی حریفان به بهترین شکل کار کنید اما در جام جهانی باشگاه ها با فصل جدیدی از فوتبال در دنیا روبرو می شوید. پس برای همه لذت بخش خواهد بود که بتوانند این مسابقات بزرگ را هم تماشا کنند."

*  سیدمحمدطاهر شاهین

برچسب ها: جان تری ، چلسی
نام:
ایمیل:
* نظر: