PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۴۱۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
از زمین های خاکی رشت تا لیگ برتر با میثم تهیدست بازیکن سپیدرود
سپیدرود رشت در بین گیلانی ها تیم قابل احترامی است.مردم رشت با صعود تیم محبوبشان به لیگ برتر جشن گرفتند و حالا امیدوارند که سپیدرود در لیگ ماندگار شود.دغدغه این روزهای مردم رشت بقاء سپیدرود در لیگ است و ما هم به همین بهانه سراغ میثم تهیدست بازیکن تیم محبوب شهر رشت رفتیم. میثم در تیم های پایه پگاه گیلان رشد کرد و یکی از بازیکنانی است که در صعود سپیدرود به لیگ برتر سهیم است.او هم در این گفت وگو دغدغه اصلی اش ماندن سپیدرود در لیگ بود و این که مسئولان محترم شهر رشت در مرتفع ساختن مشکلات مالی سپیدرود پا پیش بگذارند و به تیم شهرشان کمک کنند. میثم از علاقه مردم رشت به سپیدرود صحبت کرد و این که این تیم با هزاران آرزو به لیگ برتر صعود کرده و حیف است که پس از 25 سال موقعیت کنونی خود را از دست بدهد و عملکردی آسانسوری در فوتبال باشگاهی داشته باشد.
مسئولان کمک کنند تا تیم محبوب شهرمان پایدار بماند

متولد رشت

-رشت زادگاه میثم تهیدست مدافع -هافبک تیم سپیدرود رشت است و زادروزش در 21 اسفند ماه 1371 ثبت شده است:«من در رشت متولد شدم ولی خاندان پدری ام در روستایی نزدیک رشت زندگی می کردند.ضمنا من بچه محله یخ سازی رشت هستم.»

-میثم ادامه داد:من در خانواده ای علاقه مند به فوتبال بزرگ شدم. پدر و دایی ام فوتبال بازی می کردند و در بیشتر اوقات در زمین خاکی مشغول بازی بودند.البته فوتبالیست حرفه ای محسوب نمی شدند ولی فوتبال بخشی از زندگی شان بود و در روزگاری که فوتبال محلات جدی دنبال می شد جوانی شان را در زمین خاکی سپری کردند.نسل های پیش از ما عادت داشتند که هر روز با یکدیگر دیدار کنند و از احوال هم خبردار بودند. خانه هایشان به هم نزدیک بود و جمع کردن بچه ها دشوار نبود.پدر و دایی من هم در فوتبال محلات فعال بودند و من هم مسیر آنها را دنبال کردم.

-تهیدست ترم آخر دانشگاه است:«دوازده واحد داشنگاهی ام باقی مانده است. اگر این 12 واحد را پشت سر بگذارم و نمره قبولی بگیریم مدرک کارشناسی تربیت بدنی را دریافت می کنم.متاسفانه بخاطر حضور مستمر بر سر تمرینات باشگاهی فرصت ندارم تا در کلاس های دانشگاه شرکت کنم.امیدوارم همه در این مسیر به من کمک کنند تا سرانجام مدرک لیسانس هم را بگیرم.البته نیم نگاهی به کارشناسی ارشد دارم. مایلم پس از کسب مدرک لیسانس برای ادامه تحصیل اقدام نمایم.»

-وی اضافه کرد: درحال حاضر مجرد هستم ولی مثل تمامی جوانان به فکر تشکیل خانواده هستم. ان شاا... در فصل آینده وضع مان از نظر مالی بهتر می شود و می توانم تشکیل خانواده دهم.

دو سال فوتبال را کنار گذاشتم

-مدافع -هافبک تیم سپیدرود رشت در خصوص نحوه ورودش به عالم فوتبال به کیهان ورزشی می گوید:از هفت سالگی فوتبال بازی می کنم و از زمین های خاکی رشت شروع کردم.در همان ایام برای پیشرفت بیشتر به مدرسه فوتبال ورزشگاه شهیدعضدی رشت رفتم و در این مکان ثبت نام کردم.بنا به علاقه خود و خانواده به مدرسه فوتبال رفتم و در این آکادمی الفبای فوتبال را آموختم. پس از مدتی بنا به توصیه مربیان دلسوز و دوستان به آکادمی فوتبال باشگاه پگاه رشت معرفی شدم. اگر یادتان باشد باشگاه پگاه رشت روی رده های پایه سرمایه گذاری ارزشمندی کرده بود و به فوتبال پایه بها می داد. من هم به آکادمی پگاه رفتم و پس از مدتی به تیم نونهالان پگاه رشت دعوت شدم و به عضویت این تیم درآمدم و سپس در تمامی رده های این باشگاه بازی کردم.در همان برهه بود که به تیم ملی نونهالان هم دعوت شدم . من تا رده جوانان در باشگاه پگاه رشت حضور داشتم.

-او ادامه داد:باشگاه پگاه به فعالیت باشگاهداری خود پایان داد و تشکیلات باشگاه پگاه طی تصمیماتی به داماش انتقال یافت و باشگاه داماش رشت رسما فعالیت خود را آغاز کرد و ما هم در باشگاه باقی ماندیم. البته من در همان ایام بنا به دلایلی همچون شرایط سنی بازیکنان در رده پایه دچار فوتبال زدگی شدم و دو سالی از فوتبال دور شدم. نمی دانم چرا این تصیمیم را گرفتم ولی فوتبال را کنار گذاشتم .

25 سال برای صعود انتظار کشیدیم

-تهیدست اضافه کرد:پس از دو سال بنا به اصرار دوستان و علاقه خودم به میادین فوتبال تصمیمی گرفتم دوباره به فوتبال برگردم. البته از شرایط گذشته در رده باشگاهی برخوردار نبودم و ترجیح دادم به تیم جوانان دخانیات رشت ملحق شوم تا فوتبال را ادامه دهم.تیم دخانیات در لیگ دسته اول ایران قهرمان شد و به لیگ برتر کشور راه یافت.شرایط خوبی در تیم دخانیات داشتم و در این تیم توانستم همان بازیهای گذشته را انجام دهم و از این رو دوباره به باشگاه داماش برگشتم و به تیم امید باشگاه پیوستم.سال نخست در تیم امید داماش بازی کردم و سپس به عضویت تیم سپیدرود رشت درآمدم. آقای افشین ناظمی فوتبالیست سابق داماش سرمربی تیم سپیدرود بود و تیم خوبی داشتیم.متاسفانه سال نخست به لیگ دسته اول ایران صعود نکردیم و اما در فصل بعدی با آمدن علی نظر محمدی بعنوان سرمربی به لیگ دسته اول صعود کردیم و فصل بعدش با کسب نتایج مطلوب به لیگ برتر ایران راه یافتیم. سپیدرود رشت پس از ۲۵ سال دوری از سطح اول فوتبال ایران به لیگ برتر صعود کرد و به نظر من پیروزی بزرگی برای فوتبال رشت بود. هواداران سپیدرود حدود ۲۵ سال برای صعود تیمشان به لیگ انتظار کشیدند .

-وی خاطر نشان کرد: حدود چهار سال است که در خدمت سپیدرود رشت هستم. در این چهار سال خندیدیم و جشن صعود به لیگ برتر را گرفتیم و یکبار هم برای صعود نکردن به لیگ دسته اول غصه خوردیم اما امیدمان را از دست ندادیم.البته صعود پس از 25 سال به سطح نخست فوتبال ایران برای تمامی علاقه مندان سپیدرود خاطره شد و دل مردم رشت از این صعود شاد گشت.

خداراشکر به پست آدم های دلسوز خوردم

-صحبت از تیم ریشه دار ملوان بندر انزلی شد و میثم تهیدست بازیکن فهیم تیم سپیدرود-قدیمی ترین رقیب ملوانان- به کیهان ورزشی می گوید:ملوان تیم ریشه داری در فوتبال ایران بخصوص استان گیلان است.ملوان همیشه تیم قابل احترامی بوده و بازیکنان ارزشمندی را به فوتبال ایران طی سالهای گذشته معرفی کرده است.ملوان دو فصلی است که در لیگ برتر غایب است اما زمانی که در لیگ برتر حاضر بود همیشه یکی از تیم های موثر نامیده می شد و حتی در بندر انزلی یقه گیری می کرد. سپیدرود رشت به سان ملوان تیم ریشه داری است و اگر در لیگ برتر باقی بماند و از سوی مسئولان محترم استان گیلان و شهر رشت به درستی حمایت شود می تواند به یکی از تیم های مطرح لیگ برتر بدل شود. سپیدرود خاستگاه چندین نسل بوده است و بسیاری از مردم خوب رشت با برد و باخت های سپیدرود شاد و غمگین می شوند و حیف است که این تیم جایگاه کنونی خود را از دست بدهد.

-از میثم درباره اولین مربی اش در فوتبال پایه پرسیدم تا یادی از معلمان فوتبالی تهیدست کرده باشیم و او در این خصوص می گوید:آقایان خلیل حجتی و احمد خوش چهره مربیان ما در مدرسه فوتبال ورزشگاه شهید عضدی رشت بودند و انصافا برای ما زحمت کشیده اند و لازم است از آنها تشکر کنم. در تیم های پایه پگاه رشت نیز با مربیان زحمتکش و دلسوزی چون احمدی صفت کار کرده ام که لازم است از همگی بابت زحمات شان تشکر نمایم.

-تهیدست اضافه کرد:تمامی فوتبالیست هایی که به واسطه استعداد و خلاقیت های فردی شان در فوتبال رشد کرده اند امکان ندارد در فوتبال پایه سختی نکشیده باشند.متاسفانه شرایطی در فوتبال پایه ایران حاکم است که جای بحث دارد. بیشتر باشگاهها دنبال بازیکنان حاضر و آماده هستند و سراغ بازیکنان رده های پایه کمتر می روند و اصلا به بازیکنان پایه توجه نمی کنند.خداراشاکرم که در این شرایط به لیگ برتر رسیدم و توانستم در لیگ به میدان بروم.ضمن این که در طول دوران فوتبالی ام همیشه به پست آدم های خوب و دلسوز خوردم و آدم هایی که مشتاق بودند به رده پایه توجه کنند و خادم فوتبال پایه باشند.

مسئولان کمک کنند تا تیم محبوب شهرمان پایدار بماند

دلایل شروع ضعیف سپیدرود در لیگ برتر

-وی ادامه داد:آدم هایی مثل افشین ناظمی ، علی عشوری زاد و...به من کمک کردند تا مسیر فوتبالی ام را ادامه دهم آدم های دلسوزی که مشتاقانه به دنبال پیشرفت فنی و اخلاقی بازیکنان شان هستند.البته لازم است از آقای علی کریمی سرمربی کنونی تیم سپیدرود رشت تشکر کنم. علی آقا از نظر فوتبالی به من کمک کرده است و سبب ترقی ام در فوتبال شده است.از زمانی که علی آقا به سپیدرود آمده من از نظر فوتبالی رشد کرده ام.

-بحث بعدی مان درباره عملکرد سپیدرود رشت در لیگ هفدهم بود و میثم دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:سپیدرود و پارس جنوبی جم باهم به لیگ برتر صعود کردند ولی پارس جنوبی با برنامه ادامه داد به دنبال رفع نواقص خود رفت و تقویت تیمش را برای حضوری آبرومندانه در لیگ برتر جدی گرفت. پارسی ها ورزشگاه استاندارد ساختند و در تمامی زمینه ها کار کردند تا آسانسور لیگ نشوند. متاسفانه سپیدرود پس از راهیابی به لیگ برتر وارد مباحثی شد که این تیم را از تقویت کردن برای حضوری مقتدرانه دور کرد. مباحثی که تیم را به حاشیه برد. یکی از این مباحث بحث مالکیت تیم بود و متاسفانه پیش از شروع لیگ هفدهم به نتیجه نرسید و سپیدرود با حاشیه و مسائل مختلفی وارد لیگ برتر شد و همین مسائل روی روند نتیجه گیری تیم تاثیر منفی گذاشت و ما نتوانستیم شروع خوبی در لیگ داشته باشیم.بی پولی به تیم لطمه زد و تمرکزمان در آغاز لیگ بهم ریخت و از ثبات دور شدیم. اگر سپیدرود در نیم فصل دوم نتایج ضعیفی کسب کرد بخاطر همین مسائل حاشیه ای بود.

-میثم اضافه کرد:ما در نیم فصل از نظر فنی بهتر شدیم تیم های قدر را در رشت شکست دادیم و در بازیهای خانگی نتایج بهتری گرفتیم.سپیدرود کلی هوادار با معرفت دارد که می بایست دلشان شاد شود. حامیانی جزیی از سپیدرود هستند و منتظرند تا مسئولان محترم استان و شهرشان از سپیدرود حمایت قاطع نمایند.مردم رشت از مسئولان محترم شهر و استان گیلان توقع دارند که از تیم قدیمی رشت حمایت کنند و مشکلات مالی اش را حل و فصل کنند. سپیدرود سرمایه رشت است و اگر ثبات پیدا کند موجب سربلندی شهرمان می شود.

سپیدرود با آمدن علی کریمی حرفه ای شد!

-تهیدست درباره بقاء تیم سپیدرود رشت در لیگ برتر صحبت کرد و به کیهان ورزشی گفت:با بردی که سپیدرود در هفته گذشته مقابل تیم تراکتورسازی تبریز کسب کرد از یک نظر وضعش در لیگ بهتر شد. الان سرنوشت سپیدرود برای ماندن در لیگ برتر دست خودش است و دلهره های هفته های گذشته را نداریم و بدون استرس می توانیم در هفته های پیش رو به مصاف حریفان برویم.سپیدرود در نیم فصل دوم پس از عبور از یک سری حواشی توانست در بازیهای خانگی عملکرد بهتری داشته باشد و سه امتیازهای حساس را جمع آوری کند. امیدواریم با حفظ تیم بتوانیم همشهری هایمان را شاد کنیم و بازیهای خوبی انجام دهیم.

-نوبت به علی کریمی سرمربی تیم سپیدرود رشت رسید و میثم تهیدست با تعریف از خصایص نیکوی سرمربی خود می گوید:هر چی از ویژگی های مثبت کریمی بگویم انصافا کم گفته ام.از وقتی که علی کریمی سرمربی تیم سپیدرود شد تیم ما از نظر شخصیتی رشد کرد. سپیدرود تیم ریشه داری در رشت است اما با آمدن کریمی از این نظر تکان خورد و اعتماد به نفس بازیکنانش دوچندان شد.یکی از بارزترین خصلت های علی آقا این است که به بازیکنانش احترام می گذارد و به بازیکنانش دلگرمی می دهد.با آمدن کریمی تیم حرفه ای شد و روز به روز از همه نظر بهتر شده است.نتایج مان نسبت به نیم فصل نخست بهتر شد و اوضاع مان روز به روز بهتر شده است.

-وی اضافه کرد:علی کریمی همواره در جلسات خود با نفرات تیم می گوید که بازیکنانش می بایست آرامش داشته باشد و هدفش آرامش تیم و پیشرفت بازیکنانش است.خلاصه این که علی اقا طوری رفتار کرده که ما از وجودش در سپیدرود لذت می بریم و به او دلبسته شده ایم.

تیم ملی در جام جهانی آبروداری می کند

-صحبت از تیم ملی شد و میثم در این خصوص می گوید:هر فوتبالیستی در سال جام جهانی دوست دارد به تیم ملی دعوت شود و فرصت همراهی تیمش را در جام جهانی پیدا کند. من هم دوست دارم ملی پوش شوم اما تصور می کنم آقای کارلوس کروش ، نفرات لیست نهایی خود را برای حضور در جام جهانی انتخاب کرده است و بعید می دانم بازیکن تازه واردی به نفرات کنونی تیم ملی اضافه شود.البته هیچ چیزی قطعی نیست اما کروش لیست خود را انتخاب کرده است.

-وی ادامه داد: تیم ملی در گروه سختی در جام جهانی قرار دارد و انصافا بازیهای تیم ملی آسان نیست.البته ایران همیشه در تورنمنت های مهم آبرومندانه بازی کرده است .تیم ملی در جام جهانی برزیل مقابل تیم آرژانتین بازی ارزشمندی انجام داد و می توانست به گل برسد .یکی از بهترین بازیهای خود را در جام جهانی انجام داد و این بار هم آبرومندانه در روسیه بازی می کند.

-میثم تهیدست در بخش پایانی صحبت های خود از مباحث فوتبالی خارج شد و به کیهان ورزشی گفت:صحبت زیاد است و ما هم می دانیم که مسئولان شهر رشت هر کاری از دست شان بربیاید برای سپیدرود انجام می دهند و در نهایت هدفی غیر از سربلندی تیم قدیمی شهرشان ندارد.ما از مسئولان محترم شهر رشت انتظار داریم که افراد موفق و کاربلد را بر سر راه سپیدرود قرار دهند تا بخشی از مشکلات مالی تیم حل و فصل شود.افرادی که قادر باشند به مالک باشگاه در مهیا کردن هزینه های سپیدرود کمک کنند.

-وی در خاتمه به کیهان ورزشی گفت:از نشریه تان بابت گفت و گو و بهاء دادن به فوتبالیست های شهرستانی قدردانی می کنم. گفت وگو با فوتبالیست های شهرستانی سبب انگیزه مضاعف می شود و این که ما متوجه می شویم که زیر ذره بین هستیم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sina1990
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
چطوری میشه چند بعدی های قدیمی را داشته باشم مثل سروش رفیعی مهدی طارمی و وجید امیری
هومن نورمحمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
مجله تون دوست دارم اما تحلیل فوتبالی کم داره سایتتون با تنوع بهتر میشه و خیلی بدم باز میشه امکان داره نگاه چند بعدی با کمال کامیابی نیا رو در سایت بگذارید مخلص شما هومن از شهرری
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار