PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - August 15 2024
کد خبر: ۶۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کیهان ورزشی-

کاظم اولیایی مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال گفت: پاسخ این سوال که چرا استقلال و پرسپولیس چندین سال است بلاتکلیف هستند خیلی ساده است. امروز خبرنگاران، مدیران عامل، مربیان و بازیکنان فوتبال می دانند که آنچه از سر و شکل فوتبال ما دیده می شود با فوتبال حرفه ای فاصله دارد. اینجا هیچ چیز سر جای خودش نیست و همگان می گویند چه فرقی بین این فوتبال و فوتبال توسعه یافته در دنیا وجود دارد؟ بر اساس بررسی هایی که انجام داده ایم، آنها استانداردهای لازم را رعایت می کنند و ما از آن استانداردها فاصله داریم. آن استانداردها را بالاترین مرجع فوتبال در جهان که فیفا نام دارد تعیین می کند و به کنفدراسیون ها می دهد تا به به کشورها ابلاغ کنند. بر همین اساس ماده 58 اساسنامه فدراسیون ما می گوید: یک رکن مستقل وجود دارد به نام «صدور مجوز باشگاهی». این رکن موظف است تا استانداردهای فیفا را در باشگاهها اعمال کند. حالا در کشور ما حدود 40 سال است که هرگاه خواسته ایم این کار را انجام دهیم موانعی بر سر راه مان قرار داده اند.

وی افزود: یک زمان فدراسیون فوتبال خودش این رکن را زیر نظر داشت که نهادهای بین المللی مچ ما را گرفتند و اعلام شد که اعضای این کمیته باید افرادی باشند که کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها را تائید کند. بنده و دیگر همکارانم که در این بخش حضور داریم حتی به کنفدراسیون تعهد کتبی و محضری داده ایم. خلاصه اش این می شود که ما مستقل هستیم اما مثلا وقتی قرار است درباره دو باشگاه بزرگ کشور یعنی استقلال و پرسپولیس و وضعیت آنها تصمیم بگیریم، عده ای مانع می شوند و می گویند الان وقتش نیست. یعنی در این 40 سال هیچ زمانی وقت رسیدگی به اوضاع و احوال این باشگاه نبوده است؟! دلیلش این است که نمی خواهند این دو باشگاه سر و سامان بگیرند. اخیرا وزیر اقتصاد و دارایی گفت که باید مدیریت پیمان را پذیرفت و مدیریت این باشگاهها را به اهلش سپرد. یعنی این حرف را که ما سالهاست مطرح می کنیم بر زبان آورد. خب چرا این اتفاق رخ نمی دهد؟

اولیایی در پایان گفت: متاسفانه دولت ها این دو باشگاه را اموال خود می دانند و جزو افتخارات غلط این آقایان همین است که بگویند استقلال و پرسپولیس برای ماست. خیلی ها داخل وزارت ورزش و جوانان نمی خواهند وضعیت این دو باشگاه مشخص شود چون این باشگاهها شهرت آفرین هستند و همین شده است درد بزرگ و مانع روشن شدن وضعیت مالکیت آنها.

نام:
ایمیل:
* نظر: