عید سعید قربان را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - June 18 2024
کد خبر: ۸۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی به میزبانی هیات ژیمناستیک استان تهران برگزار شد.
در نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی چه گذشت؟
کیهان ورزشی-

در ابتدای این نشست محسن خوش طینت رییس هیات ژیمناستیک استان تهران و عضو کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی گزارش کوتاهی از اقدامات و فعالیت های این هیات در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های ژیمناستیک استان ارائه کرد.

در ادامه محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تحوّلات اخیر کشور از جمله برگزاری اجلاس مجلس خبرگان و انتخاب اعضای هیات رییسه این مجلس، تعیین رییس و اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بلافاصله پس از شکل گیری مجلس دوازدهم و معرفی نهایی نامزدهای ریاست جمهوری از سوی شورای محترم نگهبان را نشانه پویایی و بلوغ نظام اسلامی عنوان کرد و برگزاری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری با حضور اقشار مختلف مردم را نقطه عطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی خواند. وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از عملکرد و اقدامات رییس هیات ژیمناستیک استان تهران در راستای توسعه این ورزش طی دوران مسئولیت خود، از این رشته به عنوان مادر ورزش ها یاد کرد که توانایی سرویس دهی و تضمین موفقیت ورزشکاران همه رشته ها را دارد.

وی همچنین در ارتباط با اتفاقات اخیر عرصه ورزش از جمله کشف فساد در فوتبال گفت: از مسئولین ذیربط در نهادهای مختلف انتظار داریم با جدیت و دقت ابعاد این فساد را پی گیری و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی داشته باشند.

تهرانی تاکید کرد: امیدوارم مشکلاتی که در فوتبال ایجاد شده ذهن مسئولین را از هدف اصلی که حضور موفق کاروان ورزشی کشورمان در المپیک است منحرف نکند. زمان کوتاهی تا آغاز این رویداد مهم باقی مانده اما به نظر می رسد فضای موجود در ورزش کشور فضای المپیکی نیست لذا از مسئولین ورزش انتظار داریم اهتمام و جدیت خود را معطوف به المپیک پاریس کنند. ایشان افزود: تردید نداریم سیاست رییس جمهور منتخب هم که بزودی برگزیده می شود همراهی و حمایت کامل از کاروان اعزامی به المپیک و تمامی تلاشگرانی خواهد شد که جهت آماده سازی و موفقیت ورزش از هیج کوششی فروگذار نمی کنند.

بخش دیگری ازاین نشست به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات اعضای کارگروه ورزش حاضر در جلسه اختصاص داشت که آنان نیز ضمن محکوم کردن و تقبیح اقدامات و فعالیت های فساد برانگیز در عرصه فوتبال و تسری پاره ای ناهنجاری های مشابه به رشته های دیگر، خواهان شفاف سازی و اقدامات قاطع مسئولین ورزش با چنین رویکردهای مذموم شدند. اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی همچنین تاکید کردند هر گونه کوتاهی در رابطه با چنین ناهنجاری ها چه در فوتبال و چه در فدراسیون ها و رشته های دیگر موجب بی اعتمادی خانواده ها نسبت به کلیت ورزش خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر حبیب نوظهوری قهرمان و مربی اسبق تیم ملی ژیمناستیک و از جمله کار آفرینان نمونه ورزش نکاتی را در رابطه با اهمیت ورزش ژیمناستیک، جایگاه و موقعیت جهانی آن در میان رشته های مختلف و لزوم توجه بیش از پیش مسئولین نسبت به این رشته پر مدال بیان کرد. وی با اشاره به سابقه حضور خود در فراکسیون ورزش مجلس یازدهم به عنوان دبیر ژیمناستیک این فراکسیون، اظهار امیدواری کرد: مجلس دوازدهم توجه و رویکرد ویژه ای نسبت به تقویت و حمایت از رشته های پایه و پر مدال داشته داشته باشد.

علی ایلکا سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی محلی آخرین سخنران این نشست بود که گزارشی از سفر خود به فستیوال بین المللی کنفدراسیون جهانی ورزش های قومیتی در کشور ترکیه ارائه کرد. وی در همین رابطه ضمن اشاره به دیدار خود با بلال اردوغان رییس کنفدراسیون ورزش های قومیتی، گفت: در نشست مشترکی که با ایشان داشتیم یادآور شدم، رییس جمهور فقید کشورمان حمایت ویژه ای از ورزش داشت و وزیر ورزش ایران نیز نگاه خاصی نسبت به احیای ورزشهای سنتی دارد بر همین اساس فدراسیون ایران مشتاق است در زمینه توسعه ورزشهای سنتی که ابزاری برای معرفی فرهنگ کشورها است، گام های موثری بردارد. متقابلا نجم الدین بلال اردوغان رییس کنفدراسیون جهانی از همکاری با ایران جهت توسعه ورزشهای سنتی استقبال و اظهار امیدواری کرد ضمن حضور در خلال برگزاری فستیوال بین المللی ورزش های قومیتی، تماشاگر بازیهای سنتی و بومی و محلی ایران باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار