PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - June 21 2024
کد خبر: ۸۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
زبان سرخ
بسکتبال هم ، طیب و طاهر نیست !

توضیح : تصویر بالا توسط هوش مصنوعی ساخته شده است

جملات عصیانگرانه مهرداد محمدی (وینگر تیم فوتبال استقلال) را که با محرومیت مواجهش کرد ، باید با طلا نوشت ، قاب کرد و به خیلی از حوزه های دیگر هم تعمیم داد . فی المثل همین بسکتبال خودمان که زمانی ورزش آدم حسابی ها بود و برای خودش کلاس و تابویی داشت ، چنان فلان کرده اند بهش که دیگر قرص هیوسین هم کارساز نیست . لانگ شات جوجه لاتهایی که نیمچه به دست و عربده زنان تالار بسکتبال آزادی را درمی نوردیدند، ترومای تمام عیاری بود که کلوزآپ مستند از وضعیت این روزهای بسکتبال را به تصویر می کشید . صحنه های بسیار زننده و زشت در بازی سوم سری طبیعت - گرگان که بوی غریب کشی هم می داد را نباید سرسری گرفت و با یک جریمه ناچیز سر و تهش را هم آورد ، مخصوصا فدراسیونی که ثابت کرد نه تنها توانمندی برگزاری منظم و اتمام به موقع سوپرلیگ را ندارد و به نحوی برنامه ریزی (!) کرد که شهرداری گرگان ، تنها نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا طی 6 روز ، 4 مسابقه حیاتی انجام دهد ، ایضاً از بدوی ترین امور یعنی تامین امنیت سالن هم زبون شده است و...!

عجبا که به واسطه حضور چند بازیکن خارجی که جذب باشگاه ها شدند ، چپ می روند و راست می آیند و معروض می دارند که «لیگ امسال چقدر با کیفیت شده!» و مهملاتی از این دست ! غافل از این که در این پروسه نه سرِپیاز بودند ، نه ته آن . اقرار نمی کنند که سری فینال سوپرلیگ ایران را با این نحوه زمان بندی و حواشی بی بدیلش که بیش از یک ماه آزگار طول کشیده تا چه اندازه لوث کرده اند !

بگذریم ! بد ندیدیم حالا که در این ایام بحث مبارزه با فساد در فوتبال حسابی داغ شده و خیل عظیمی از ارکان این رشته ورزشی (مدیران ، بازیکنان ، مربیان ، داوران ، رسانه ها و...) در مظان اتهام هستند و برخی گسیل ندامتگاه اوین شدند تا بعد از ماجراهای سکه ، ویلای شمال ، واحدهای تجاری - مسکونی ، برنج فروشی ، خودروی گم شده و... آب خنکی نوش جان کنند ، پیشنهاد کنیم مسئولین امر و نهادهای نظارتی سری هم به رشته های دیگر من جمله همین بسکتبال بزنند و با دعوت از مطلعین در حوزه های مختلف،پولشویی ، شرط بندی ، فساد ، رشوه ، دلالی ، روابط نامشروع و... که زیر پوسته رشته به اصطلاح دانشگاهی رخنه کرده را شناسایی و یک پاکسازی همه جانبه کنند .

بدون شک ترنورمالی بسکتبال با فوتبال قابل قیاس نیست و در کمال تاسف برخی در این رشته ورزشی با دریافت کمک ودیعه مسکن ، کارت هدیه چند میلیونی، مسافرت خارجی و... معامله می کنند !

پی نوشت : عبید زاکانی می نویسد : شیطان را پرسیدند كه كدام طایفه را دوست داری؟ گفت: دلالان را! گفتند:‌ چرا؟ گفت: از بهر آن كه من به «سخن دروغ»از ایشان خرسند بودم،ایشان «سوگند دروغ» نیز بدان افزودند!

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار