PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - July 01 2024
کد خبر: ۸۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

همه احتمالات نقل و انتقالاتی در فصل جدید لیگ عربستان

در فهرست 10 بازیکنی که بالاترین دستمزد را دریافت می‌کنند، 7 بازیکن از لیگ عربستان هستند. لیگ عربستان در دو فصل اخیر کاملا متحول شده است. باشگاه‌های عربستانی حاضر هستند که بالاترین دستمزدها را به بازیکنان بزرگ فوتبال جهان بدهند و این باعث شده تا شاهد حضور ستاره‌های زیادی در این لیگ باشیم و به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه دارد. در فهرست بازیکنانی که بالاترین دستمزد ماهیانه را در بین بازیکنان فوتبال جهان دریافت می‌کنند ، کریستیانو رونالدو در صدر قرار دارد. این بازیکن پرتغالی که در النصر بازی می کند ماهیانه 16 میلیون یورو حقوق دریافت می کند. نیمار و کریم بنزما هم که در لیگ عربستان بازی می‌کنند با 8 میلیون یورو در رده‌های دوم و سوم هستند. نکته جالب اینکه در این فهرست 10 نفره، 7 بازیکن در لیگ عربستان بازی می‌کنند و تنها امباپه، فرانکی دی یانگ و روبرت لواندوفسکی در خارج از این لیگ حضور دارند. با این رقم‌های بسیار بالایی که عربستانی‌ها به بازیکنان بزرگ فوتبال جهان پرداخت می‌کنند باید منتظر حضور بیشتر ستاره‌های بزرگ در لیگ عربستان در تابستان پیش رو بود. از محمد صلاح، کوین دی‌بروینه، تر اشتگن و لواندوفسکی به عنوان دیگر بازیکنانی یاد می‌شود که قرار است راهی لیگ عربستان شوند.

طی چند روز گذشته خبری منتشر شد که نشان می‌داد ناچو فرناندز قصد دارد به پیشنهاد باشگاه القادسیه عربستان پاسخ مثبت داده و از رئال مادرید جدا شود. کاپیتان کهکشانی‌ ها که قراردادش با این تیم در پایان فصل 2025-2024 به اتمام رسید، تصمیم گرفته دیگر به بازی در فوتبال اروپا ادامه ندهد و جهت دریافت پول بیشتر و روبرو نشدن با رئال مادرید، راهی لیگ حرفه ای عربستان شود.مذاکرات ناچو با القادسیه در مراحل پیشرفته ای قرار دارد و انتظار می رود که دو طرف خیلی زود به توافق کامل دست پیدا کنند. الاتحاد عربستان و چند باشگاه آمریکایی دیگر مشتریان ملی پوش اسپانیایی بودند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که این تنها خرید فصل جدید فوتبال عربستان باشد و باید منتظر باشیم تا بعد از یورو 2024 تعداد بیشتری از ستاره‌های فوتبال راهی خاورمیانه شوند. همین حالا مدتی است کهمحمد صلاحوکوین دی بروینهمورد توجه باشگاه های عربستانی قرار دارند و به نظر می رسد که عربستانی ها می خواهند در سال 2025 و در زمان اتمام قرارداد آنها بالیورپولومنچسترسیتیبه سراغ شان بروند.دی بروینه و صلاح به اهداف اصلی باشگاه های عربستانی تبدیل شده اند. الاتحاد مدتهاست که برای خرید صلاح تلاش می کند و دی بروینه نیز گزینه رویایی آنها به شمار می رود. حالا " تلگراف " گزارش داده است که باشگاه های عربستانی در تلاش هستند تا این دو بازیکن را به صورت رایگان به خدمت بگیرند و به همین خاطر به این زودی ها با آنها مذاکره نخواهند کرد. عربستانی ها از زمان خرید رونالدو در زمستان 2023 سخت به دنبال خرید ستارگان فوتبال اروپا بوده اند. فیرمینو وسادیو مانه، دو هم تیمی سابق صلاح در لیگ عربستان حضور دارند ، در حالی که آیمریک لاپورت وریاض محرز، دو ستاره سابق منچسترسیتی نیز در باشگاه های عربستانی هستند. باشگاه های عربستانی می توانند دی بروینه و صلاح را در سال 2025 به صورت رایگان به خدمت بگیرند و نیازی به پرداخت هزینه به باشگاه هایشان نخواهند داشت. در هر صورت به نظر می رسد که هر دو بازیکن حداقل یک سال دیگر در لیگ انگلیس خواهند بود و بعد از اتمام قراردادهایشان می توانند در مورد آینده تصمیم بگیرند. با این حال ممکن است برخی از بازیکنان هم پس از سپری کردن مدتی در فوتبال عربستان، به دلایل مختلف شبه جزیره را ترک کنند. در ادامه احتمالات ممکن در بحث ورود و خروج بازیکنان سرشناس فوتبال عربستان را بررسی می‌کنیم .

خروجی‌های احتمالی

کریم بنزما (الاتحاد)

کریم بنزما، برنده توپ طلای 2022، سال گذشته رئال مادرید را ترک کرد و با انتقال آزاد به الاتحاد پیوست اما از آن زمان تاکنون بارها به بازگشت او به اروپا اشاره شده است. چلسی، آرسنال و منچستریونایتد همگی در پنجره نقل و انتقالات ژانویه به این بازیکن فرانسوی علاقه داشتند. این در حالی است که بازگشت دوباره به رئال مادرید نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد. بنزما قبل از اخراج با نونو اسپیریتو سانتو مشکلات زیادی داشت و رابطه پر دردسر مشابهی را با جانشین وی ، مارسلو گالاردو داشته است. بنابراین خروج تابستانی یک گزینه در دسترس است.

روبرتو فیرمینو (الاهلی)

روبرتو فیرمینو، ستاره لیورپول، تابستان گذشته با انتقال آزاد آنفیلد را ترک کرد و حضور او در عربستان سعودی از منظر شخصی ناامیدکننده بود. او به هیچ وجه رضایت بخش نبوده و اگرچه بارها بازوبند کاپیتانی الاهلی را بر بازو بسته ، بازگشت به اروپا به عنوان یک احتمال مطرح شده است. فیرمینو فقط 32 سال دارد و همچنان می‌تواند یک بازیکن مفید برای هر تیم برتر اروپایی باشد که همین می تواند به انتقال تابستانی او منجر شود.

گابری وگا (الاهلی)

گابری وگا تابستان گذشته تقریباً با تمام باشگاه های بزرگ اروپایی مرتبط بود اما تصمیم گرفت به جای آن یک انتقال شوکه کننده به لیگ برتر عربستان داشته باشد. این جوان اسپانیایی در فصلی بسیار ضعیف شاهد رکود دوران حرفه ای خود بوده و اگر می خواهد به اوج برگردد، امسال باید به دنبال بازگشت به اروپا باشد.

جوتا (الاتحاد)

جوتا در سلتیک عالی بود اما انتقال او به عربستان بدتر از این نمی شد. پس از اینکه اسپیریتو سانتو به دلیل محدودیت داشتن 8 بازیکن خارجی از ثبت نام او خودداری کرد، از تیم لیگ برتر عربستان کنار گذاشته شد. او توسط گالاردو دوباره به جمع بازیکنان معرفی شد اما می تواند با بازگشت به اروپا در تابستان امسال ، به دنبال پایان دادن به کابوس عربستانی خود باشد.

سکو فوفانا (النصر)

سکو فوفانا ستاره تیم لانس بود اما کمتر از یک سال پس از تمدید قرارداد در ورزشگاه خانگی این تیم، باشگاه را ترک کرد. پس از شش ماه حضور در النصر، در ژانویه به الاتفاق قرض داده شد و این نشان می دهد که آینده بلندمدت او ممکن است در عربستان نباشد. او به اندازه کافی خوب است که بتواند در اروپا تفاوت ایجاد کند . مشخصاً النصر او را نمی‌خواهد، بنابراین خروج می‌تواند چاره کار باشد.

ورودی‌های احتمالی

کاسمیرو - منچستر یونایتد

کاسمیرو که در منچستریونایتد عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و ورودش از رئال مادرید به منچستر موجب ایجاد تحولی در تیم اریک تن هاخ شده ، از جمله بازیکنانی است که زیر ذره بین عربستانی‌ها قرار دارد اما این بازیکن 31 ساله در این سن و سال به روزهایی وارد می‌شود که شاید دیگر نتواند همچون گذشته تأثیرگذار باشد و به همین دلیل جای تعجب نیست اگر گمانه زنی‌ها در خصوص جدایی او از منچستر و انتقال به عربستان افزایش پیدا کند.

برونو فرناندز - منچستریونایتد

برونو فرناندز ، هافبک پرتغالی منچستریونایتد هم مورد توجه باشگاه‌های عربستانی قرار دارد اما او در حال حاضر در اوج دوران بازیگری خود قرار دارد و بعید به نظر می‌رسد که کاپیتان " شیاطین سرخ " قصد داشته باشد به این زودی به عربستان برود ، مگر آنکه پیشنهادی وسوسه‌انگیز دریافت کند.

محمد صلاح - لیورپول

محمد صلاح از جمله کسانی است که باشگاه‌های عربستانی به شدت به دنبال جذب او هستند زیرا نه تنها یک فوق ستاره در دنیای فوتبال است بلکه به عنوان یک بازیکن مسلمان در میان مسلمانان هم محبوبیت بسیار زیادی دارد. لیورپول فصل گذشته پیشنهاد 150 میلیون پوندی برای جذب صلاح را رد کرد و تمایلی به از دست دادن این بازیکن نداشت اما صندوق سرمایه گذاری عربستان باز هم در ژانویه برای ارائه پیشنهادات بالاتر باز خواهد گشت و باید دید این باشگاه انگلیسی چه تصمیمی خواهد گرفت.

ادرسون - منچسترسیتی

ادرسون ، دروازه بان منچسترسیتی در تابستان امسال مورد توجه الاتحاد قرار گرفته است. " میل اسپورت " می گوید آنها می توانند 25 میلیون پوند اولیه برای این بازیکن برزیلی - که در این فصل با مصدومیت‌های زیادی مواجه شده اما همچنان شماره یک سیتی است و اخیراً ششمین قهرمانی لیگ برتر خود را با این باشگاه کسب کرده است - پیشنهاد دهند.

آلیسون - لیورپول

به گزارش گاردین، آلیسون، هم تیمی صلاح در لیورپول نیز هدف باشگاه های لیگ برتر عربستان سعودی است. با این حال، قرارداد این دروازه بان تا سال 2027 اعتبار دارد و احتمالاً شاهد پیشنهاد بزرگی برای او در تابستان امسال از سوی آنفیلد خواهیم بود.

کوین دی بروینه - منچسترسیتی

بازیکن دیگری که نماینده یک کودتای بزرگ برای لیگ برتر عربستان است. " میرر " می‌گوید گمان نمی‌رود دی بروینه علاقه‌ای به انتقال به خاورمیانه داشته باشد اما الهلال رهبری باشگاه‌های عربستانی در ابراز تمایل به این بازیکن بلژیکی را بر عهده دارد.

کایل واکر - منچسترسیتی

" سان " می گوید که هم تیمی دی بروینه در تابستان امسال آمادگی بیشتری برای انتقال به عربستان دارد. آنها ادعا می کنند که منابع به آنها گفته اند که واکر با وجود خوشحالی در منچسترسیتی، گزینه های خود را بررسی می کند.

*عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار