PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - July 01 2024
کد خبر: ۸۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
نگاه کارشناسی
سه اشتباه فاحش در بیست ثانیه !


*امید دادفرنیا (مربی بسکتبال(

تیم طبیعت اسلامشهر(میهن) در مجموع پنج دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال توانست 3بر2 شهرداری گرگان را شکست داده و قهرمان سوپر لیگ بسکتبال ایران شود. تحلیل و بررسی مسابقه پنجم سری از نگاه تان می گذرد :

کوارتر اول :

در ابتدای مسابقه و با توجه به حساسیت بالا و فشار دفاعی هر دو تیم، در یک دقیقه و سی ثانیه ابتدایی مسابقه تقریباً هیچ امتیازی رد و بدل نشد و این دراگوویچ بود که با استفاده از شوت‌های سه امتیازی ، شروع به امتیازگیری برای تیمش کرد. مهمترین مسئله و مشکل هر دو تیم در کوارتر اول ، اشتباهات زیاد و از دست دادن توپ بود. دو خطا شدن سالار منجی در دقیقه پنج کوارتراول زنگ خطر را برای گرگانی‌ها به صدا درآورد و البته نقطه قوت گرگان در کوارتر اول مسابقه ، مهار کردن جردن در حملات تیم طبیعت بود .

کوارتر دوم :

کوارتر دوم نیز با همان فشار دفاعی بالا از سوی هر دو تیم شروع شد اما در انتهای این کوارتر به یکباره افت شدیدی را در تیم گرگان مشاهده کردیم و همین امر باعث امتیازآوری اسلامشهری ها شد که شاید توانست یک حاشیه امن برای آنها ایجاد کند . در انتهای کوارتر دوم مطابق بازی‌های قبل ، مهران شاهین طبع دست به تغییر دفاع از یارگیری به جاگیری زد و در این فشار دفاعی موفق شد گرگان را مجبور به اشتباه کرده و نتیجه را با اختلاف ۹ امتیاز به نفع خود تمام کند .

کوارتر سوم :

در شروع کوارترسوم ظاهراً موتور امتیازآوری جردن استیونس روشن شد و شهرداری گرگان نیز به دلیل خستگی زیاد ناشی از فصل طولانی دقت لازم را در Finishing نداشت. در این کوارتر ارسلان کاظمی و تجربه او حرف اول را در تیم گرگان می زد . ارسلان باعث شد تعداد خطاهای فردی تیم طبیعت بالا برود. نقش عمده دفاعی را در گرگان ، سینا واحدی برعهده داشت که این موضوع تاثیرگذری او در حمله را کمرنگ کرده بود. جریان مسابقه تا انتهای کوارتر سوم به همین شکل ادامه پیدا کرد.

کوارترچهارم :

در شروع کوارتر چهارم با توجه به سه خطایی شدن آرمان زنگنه، مصطفی هاشمی، قلی‌زاده را به میدان فرستاد تا در نقش یک پست چهار در منطقه رنگی ، بازیکن مستقیم آرمان زنگنه باشد و بتواند پست آپ کرده و امتیازآوری کند که تا حدودی هم در چند صحنه موفق بود . با بالارفتن تعداد خطاهای فردی طبیعت ، مهران شاهین طبع مجبور به انتخاب دفاع جاگیری شد تا بتواند حداقل در دفاع ، ریباندهای تیم را کنترل کند تا جایی که پرتاب سه امتیازی جردن در چهل ثانیه مانده به پایان بازی فشار را از روی تیم طبیعت برداشت و امتیازگیری خوب گرگان را متوقف کرد . سه اشتباه فاحش در بیست ثانیه آخر بازی از پرتاب بی موقع سه امتیازی جردن تا عجله گرگان در حمله و سپس اشتباه سعید داورپناه در از دست دادن توپ باعث شد که بازی به وقت اضافه برود.

اوور تایم :

در وقت‌های اضافه تیم گرگان نتوانست از پنج خطا شدن بازیکنان تیم طبیعت استفاده کند و از طرفی دیگر خستگی بر بازیکنان این تیم چیره شد . البته نباید از عملکرد خوب بازیکنان جایگزین و نیمکت تیم طبیعت ، آن هم در آن جو سنگین به راحتی عبور کرد. درنهایت این مسابقه با اتفاقاتی که از طرف تماشاگران گرگان رخ داد ، به نفع تیم تازه وارد سوپر لیگ تمام شد و طبیعت در این دوره از لیگ بسکتبال ایران به قهرمانی رسید . جردن در مسابقه پنجم فینال با ۴۴ امتیاز بهترین بازیکن مسابقه بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار