PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - August 03 2024
کد خبر: ۸۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراس در دیدار نهایی تنیس مردان المپیک برای کسب طلا رقابت خواهند کرد.
کیهان ورزشی-

نواک جوکوویچ با پیروزی بر لورنزو موزتی به فینال تنیس المپیک پاریس راه یافت. این اتفاق برای اولین بار رخ داد و سرانجام جوکوویچ طلسم نیمه‌نهایی المپیک را شکست و به دیدار نهایی راه یافت. بسیاری از هواداران نوله نگران بودند و به این فکر می‌کردند که آیا تنیسور صرب مقابل موزتی بازی خواهد کرد یا خیر اما این نگرانی‌ها بیهوده بود.

جوکوویچ برای اولین بار به فینال المپیک راه یافت و اکنون برای کسب طلا تلاش خواهد کرد ولی احتمال بردش کم است چون آلکاراس در زمین‌های خاکی بسیار خوب عمل می‌کند و اخیرا در فینال ویمبلدون نواک جوکوویچ را به‌راحتی شکست داد اما معجزه هنوز هم می‌تواند اتفاق بیفتد. از آنجا که کارلوس خسته است شاید جوکوویچ از این فرصت طلایی استفاده کند.

مهم‌ترین نکته در نبرد پیش رو این است که نواک شایسته طلاست. فقط در نظر بگیرید تنیسوری در ۳۷سالگی تقریبا بلافاصله پس از جراحی زانو به فینال ویمبلدون و المپیک می‌رسد. جوکوویچ قبلا به همه نشان داده قادر به انجام هر کاری است. جوکوویچ پیش از این سه بار به نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک رسیده است: پکن ۲۰۰۸، لندن ۲۰۱۲ و توکیو ۲۰۲۰. با این حال هرگز در نیمه‌نهایی برنده نشده است. در پکن برابر رافائل نادال، در لندن برابر اندی ماری و در ژاپن هم از الکساندر زورف شکست خورد.

در سوی دیگر این اولین حضور آلکاراس در المپیک است و این تنیسور ۲۱ساله اسپانیایی در حال حاضر جوان‌ترین فینالیست مسابقات تنیس بازی‌های المپیک از سال ۱۹۰۴ است. آن سال رابرت لروی آمریکایی به این مرحله رسیده بود. آلکاراس در نیمه‌نهایی در ۷۵ دقیقه فلیکس اوژر آلیاسیم را شکست داد.

آلکاراس پس از پیروزی مقابل رقیب کانادایی گفت: صادقانه بگویم فینال برای من یک لحظه خاص است و سعی خواهم کرد از آن لذت ببرم. فینال واقعا سخت خواهد بود اما سعی می‌کنم روی خودم تمرکز کنم. سعی می‌کنم تمام افرادی را که می‌گویند من پیروز می‌شوم نادیده بگیرم. امیدوارم به هدفم که طلاست، برسم.

فینال تنیس مردان فردا (یکشنبه ۱۳مرداد) برگزار می‌شود.
برچسب ها: تنیس ، المپیک پاریس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار