PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - August 18 2024
کد خبر: ۸۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها‌ گفت: ورزشگاه آزادی به لیگ نخبگان می‌رسد.
کیهان ورزشی-

 داود رفعتی در حاشیه قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ دسته اول درمورد آخرین شرایط ورزشگاه آماده‌سازی ورزشگاه شهرقدس و تختی تهران و اینکه ظاهرا اعلام شده استقلال نمی‌تواند در ورزشگاه شهدا میزبانی کند، اظهار داشت: خود سازمان لیگ باید رسما اعلام کند که استقلال باید کجا میزبان باشد. نمی‌توانم جزئیات را بگویم که چه اتفاقی رخ داده و مشکل چیست بلکه باید سازمان لیگ تصمیم بگیرد با توجه به خواسته خود تیم‌ها، کجا میزبانی کنند.
وی افزود: ورزشگاه شهرقدس روند پیشرفت دارد و کارها در آن انجام می‌شود. همین بازی هوادار و خیبر هم با تماشاگر برگزار شد‌. نمی‌توانم بگویم شرایطش ایده‌آل است اما خوب و قابل برگزاری بازی است. وضعیت نورش ارتقا پیدا می‌کند. الان کارهایش در حال انجام است.
دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها درمورد اعتراض سرمربی و کاپیتان هوادار به زمین ورزشگاه شهرقدس، عنوان کرد: ناظر بازی در روز مسابقه باید تصمیم بگیرد که چمن بلند است یا کوتاه. این در حیطه اختیارات ناظر و داور است و حتما مشکلی نبوده که اجازه برگزاری بازی را داده‌اند اما ورزشگاه مشکلی ندارد. در این استادیوم بازی آسیایی برگزار شده و برای دیدار هوادار و خیبر هم مشکلی نداشت اما برای بازی‌های بزرگ‌تر سازمان لیگ تصمیم می‌گیرد زیرا تماشاگرانش بیشتر است.
رفعتی اضافه کرد: کارها در ورزشگاه تختی نیز در حال انجام است. ۱۷ شهریور چمنش آماده می‌شود و احساس می‌کنم پس از بازی تیم ملی آماده باشد.
وی درمورد احتمال برگزاری بازی‌های نیروی زمینی در صباشهر، تاکید کرد: خیر‌. از ورزشگاه صباشهر بازدید کردم و شرایط میزبانی لیگ یک را ندارد. باید الزام‌ها را در آن رعایت کنند. تا جایی که می‌دانم نیروی زمینی و سایپا ورزشگاه دستگردی و پیکان استادیوم انقلاب کرج را انتخاب کرده است. آریو اسلامشهر نیز بازی‌ها در ورزشگاه خودش میزبانی می‌کند. این چهار تیم مشکلی ندارند . به ورزشگاه‌های دیگر لیگ یک نیز استانداردهای مربوط به میزبانی این مسابقات را اعلام کردیم. مثلا حتما باید نور در این لیگ ۱۲۰۰ لوکس باشد. 
دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها‌ اضافه کرد: به ۲ تیم جدیدالورود یعنی پالایش بندرعباس و بعثت کرمانشاه نیز ایرادهای ورزشگاه‌هایشان ابلاغ شده است. امیدوارم با رفع آنها برای شروع مسابقات آماده باشند.
رفعتی درمورد وضعیت ورزشگاه فولادشهر برای میزبانی از تیم ملی، گفت: در حال آماده سازی ورزشگاه هستیم. ۳ مورد اصلی یعنی نور، آبیاری زمین و اسکوربرد در روند اصلاح قرار گرفته و یک هفته زودتر که باید ورزشگاه را در اختیار AFC قرار بدهیم، آماده می‌شود.
وی درمورد کوچک بودن طول و عرض زمین ورزشگاه آریو اسلامشهر و سقوط یک پروژکتور، خاطرنشان کرد: طول و عرض زمین ۱۰۵ در ۶۸ متر قانونی است و مشکلی نداریم. سال گذشته این استادیوم را ممیزی کرده و از حالت غیر استاندارد درآوردیم‌. برخی مناطق زمین را با کاهش سالن و معابر بزرگ کردند. ساختار پروژکتورهایشان مناسب نبود که تغییر دادند. نور مناسبی دارد. خودم سال گذشته ۱۲۰۰ لوکس برایش گرفتم. ضمن اینکه بازی کردن آریو در اسلامشهر موقت است زیرا از اداره کل تهران ورزشگاه جدیدی تحویل گرفته‌اند که در حال آماده‌سازی آن برای لیگ یک هستند.
دبیر ستاد استانداردسازی درمورد اینکه آیا ورزشگاه تختی از ۱۷ شهریور میزبان بازی‌های تیم ملی است، توضیح داد: نمی‌دانم. ورزشگاهی که شرایط داشته باشد به سازمان لیگ اعلام می‌کنم. تشخیص برگزاری بازی با سازمان لیگ است.
رفعتی درخصوص اینکه مهدی رحمتی اعلام کرده به خاطر سوختن ۲ لامپ اجازه نمی‌دهند هوادار در ورزشگاه دستگردی میزبانی کند، گفت: او مزاح کرده است. مهم‌ترین معضل این است که هوادار نمی‌تواند با خرید بلیت به ورزشگاه بیاید. نمی‌توانیم بازی بدون تماشاگر را بپذیریم. خود مهدی تاج هم تاکید کرده با حل شدن مشکل ورود هوادار، اخذ مجوزها، رساندن نور به ۱۶۰۰ لوکس، نصب گیت‌ برای خبرنگاران، مهیا کردن ورودی‌های مجزا برای میزبان و میهمان و بانوان می‌تواند میزبانی کند. من و امیرحسین روشنک به استادیوم پاس قوامین رفتیم و همه شرایط را گفتیم. تاکید فدراسیون و سازمان لیگ این است که هوادار باید با خرید بلیت به ورزشگاه بیاید.
وی درمورد اینکه آیا تاریخی برای اماده‌سازی ورزشگاه آزادی اعلام شده است، عنوان کرد: در جریان نیستم! اما از این استادیوم من، روشنک و علی دهقانی بازدید روزانه داشته و در جریان وضعیتش هستیم. وسعت کار بسیار بالا است. یکی از بهترین‌ ورزشگاه‌های دنیا است اما نقشه‌ای از آن نداریم! این استادیوم ۵۰ سال قبل ساخته شده و هیچ نقشه‌ای درموردش وجود ندارد. هرجا بخواهند اصلاح و بازسازی کنند به جای جدیدی می‌خورند. اگر بخواهید خانه خود را هم بدون اینکه جای چاهش را بدانید بازسازی کنید به هزار مشکل می‌خورید. بازسازی استادیوم آزادی زمان‌بر است اما ۲ شیفت ۲۴ ساعته در آن وار می‌کنند. هرچه زودتر آماده شود و در چرخه مسابقات قرار بگیرد، بهتر است.
رفعتی درمورد اینکه تیمی مثل النصر باید ۲ بار به تهران بیاید و اگر ورزشگاه آزادی به لیگ نخبگان نرسد، کدام استادیوم جایگزین می‌شود توضیح داد: قطعا ورزشگاه آزادی تا آن زمان آماده می‌شود. البته استادیوم تختی را هم بین‌المللی می‌کنیم و تمام الزام‌های برگزاری لیگ نخبگان را در آن فراهم خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین