PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳ - December 22 2024
کد خبر: ۵۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

درآمدهای تبلیغات پخش مسابقات ورزشی بین صدا و سیما و وزارت ورزش تقسیم می شود

در لایحه بودجه دولت در سال 99 اعلام شده درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی بین وزارت ورزش و صدا و سیما تقسیم می‌شود.
کیهان ورزشی- 

حق پخش تلویزیونی همیشه یکی از دغدغه‌های ورزش کشور بوده و با وجود اینکه مسئولان وزارت ورزش با سازمان صدا و سیما بارها در این خصوص جلسه داشته‌اند اما هنوز مشکل برطرف نشده است.

ژاله فرامرزیان معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش پیش از این گفته بود: مذاکرات ما با صدا وسیما در حد به رسمیت شناختن حق پخش ورزش هم نتیجه نداشته است و در آن سازمان اراده و تمایلی برای حل این مشکل وجود ندارد و زیر بار آن نمی روند. 

خواسته وزارت ورزش از سازمان برنامه و بودجه این بود که حق پخش ورزش کشور از سرفصل اعتبارات سازمان صدا وسیما کاسته و به سرفصل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان اضافه شود. 

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم اعتقاد داشت در کنار برند استقلال و پرسپولیس، حق پخش تلویزیونی بخش مهمی از دارایی های 2 باشگاه برای ورود به بازار بورس است.

حالا به نظر می‌رسد در لایحه بودجه سال 99 قرار است این مشکل حل شود. در لایحه آمده است:

ل - به استناد بند (پ) ماده (92) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ١٤٠١٨٤ نزد خزانه دای کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ٤٩-٥٣٠٠٠٠ مندرج در جدول شماره (9) این قانون در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون های مربوطه) و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

این بند در صورت تصویب از سال بعد اجرایی خواهد شد.
پربازدید ها