فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۴
وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان مدال طلای المپیک ریو و اولین مدال کاروان ایران را بر گردن آویخت.


کیهان ورزشی-

 در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2016 ریو و در روز هفتم این بازی‌ها کیانوش رستمی نخستین نماینده کاروان 5 نفره وزنه‌برداری کشورمان از ساعت 2:30 بامداد امروز (شنبه، 23 مرداد) روی تخته المپیک رفت و با 10 وزنه‌بردار از کشورهای چین، قزاقستان، فرانسه، قطر، بلاروس (2 نفر)، کوبا، اوکراین، ارمنستان و رومانی به رقابت پرداخت که در پایان به عنوان قهرمانی و مدال طلای المپیک رسید.

 

* حرکت یک‌ضرب:

کیانوش رستمی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه 174 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه 179 کیلوگرمی شد تا اولی‌اش در این حرکت مسجل شود. وی برای حرکت سوم وزنه 182 کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه نشد تا با همان وزنه 179 کیلوگرم به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

* حرکت دوضرب:

رستمی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه 215 کیلوگرمی را درخواست کرد، اما در حالی‌که این وزنه را به راحتی لیفت کرده بود، اما موفق به مهار این وزنه نشد. وی در حرکت دوم همین وزنه را بالای سر برد تا مدالش قطعی شود. رستمی برای حرکت سوم دوضرب وزنه 217 کیلوگرمی را در حالیکه ذکر یا امام رضا (ع) را بر زبان می آورد، بالای سر برد تا رکورد المپیک در دسته 85 کیلوگرم که از المپیک 2000 سیدنی با 215 کیلوگرم در اختیار پیروس دیماس یونانی قرار داشت با 396 کیلوگرم به میزان یک کیلوگرم ارتقا دهد و به نام خود ثبت کرد.

تائو تیان از چین با مهار وزنه 217 کیلوگرمی در سومین حرکت دوضرب خود در حالی‌که پیش از این 2 بار وزنه 210 کیلوگرمی را انداخته بود رکورد المپیک را به میزان 2 کیلوگرم ارتقا داد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار