فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت:در بحث ورزش و زیرمجموعه آن یعنی فوتبال و باشگاه استقلال نیاز به یک ارزیابی استراتژیک است.


کیهان ورزشی-

دکتر حسین قریب پس از مدت ها سکوت درباره اتفاقات ورزش کشور و به ویژه موضوعات مرتبط با باشگاه استقلال در گفت وگویی شرکت کرده که متن آن را در زیر می خوانید:

* بعداز انتخابات چهار سال قبل فدراسیون فوتبال که شما نیز در آن شرکت داشتید کمتر در حوزه رسانه ای دیده شدید علت چه بود؟

در واقع بنده درگیر مشغله خودم بودم و البته هرجا که لازم بود و احساس کردم کمکی از دستم ساخته است ورود کردم. امروز نیز اگر احساس کنم کاری از دستم ساخته است دریغ نخواهم کرد. 

* به عنوان یک مدیر سیستم مدار درباره حال و روز ورزش ایران به ویژه در این روزهای المپیکی چه ارزیابی دارید؟

تا این لحظه اگر بخواهیم ارزیابی کلی داشته باشیم باید بگوییم ورزشکاران ما تلاش بسیار زیادی کردند ما در زمینه والیبال عملکرد خوبی داشته ایم و با توجه به اینکه اولین حضورمان در المپیک را تجربه می کنیم کارکرد خوبی از بازیکنان دیدیم. در وزنه برداری شروع بسیار خوبی داشتیم و حالا به اوزان دیگر نیز امیدواریم. در دو و میدانی و در بخش صدمتر که نخبه های دنیا در آن حضور دارند ورزشکار ما آقای حسن تفتیان عملکرد خوبی داشت و با صعود به مرحله بالاتر توانایی هایش را نشان داد. روی هم رفته در این رشته ها خوب عمل  کردیم اما رشته های دیگری بودند که ما انتظارات بیشتری از آنها داشتیم. کاروان ما در المپیک قبلی در کشتی فرنگی سه مدال طلا کسب کرد و همین مساله انتظارات را بالا برد اما تا امروز در این حوزه انتظارات برآورده نشده است و قاعدتا مدیران و تصمیم گیران این رشته باید پس از بازگشت در زمینه سازمانده ای و جوان سازی تیم اقدام کنند. کادر فنی کشتی فرنگی ما بسیار حرفه ای و بین المللی است و با اطمینانی که به آقای بنا و همکارانش داریم انتظار یک سازماندهی جدید را می کشیم. 

* فارغ از این بحث خیلی ها معتقدند دکتر قریب خودش را از ورزش منفک کرده است؛ آیا این گونه است؟

من با توجه به علاقه قلبی ام دوست داشتم ایده های زیادی که در ذهنم بود را در ورزش پیاده کنم. ایده هایی برای تحول اما احساس کردم زمینه برای پیگیری این تحولات فراهم نیست لذا حضورم در ورزش کمرنگ شد. معتقدم در بحث کارهای اجرایی خیلی ها بهتر از من عمل می کنند اما اگر بحث نرم افزاری و سیاستگذاری برای تحول در ورزش مطرح باشد آنگاه در خودم توانایی هایی را می بینم.

* پس از انتخابات فدراسیون فوتبال در چهار سال قبل به نظر می رسید که با دلشکستگی ورزش را ترک کردید.

اینگونه نبود. به هرحال هر رقابتی پیروزی و شکست دارد. من وقتی از ورزش رفتم که دیدم منشا اثر نیستم. 

این دوری تان از ورزش و به ویژه فوتبال دائمی است یا مقطعی .

نمی دانم اما باید اعلام کنم هر زمانی زمینه را برای پیاده کردن ایده هایم فراهم ببینم ورود می کنم.

*ظاهرا چند هفته قبل از طرف وزارت ورزش و جوانان با شما برای پذیرش مدیرعاملی باشگاه استقلال صحبت شده بود و قبول نکردید.

البته پیشنهاد رسمی نشد اما برخی از دوستان فشار آوردند که بنده در این حوزه ورود کنم و من هم به دلیل مشغله کاری پاسخ منفی دادم.

* با این حال بسیاری از بر این عقیده هستند که شما می توانید کشتی استقلال را به ساحل آرامش برسانید.

خیلی ها به من لطف دارند اما من ایده های دیگری دارم. به نظر من در بحث ورزش و زیرمجموعه آن یعنی فوتبال و باشگاه استقلال نیاز به یک ارزیابی استراتژیک است. متاسفانه ما اینگونه به مسایل عمل نمی کنیم و به همین دلیل مشکلات تکرار می شود.

 * یکی از نکات مثبت کاری شما در آن سه سال حمایت تان از سرمربی تیم امیر قلعه نویی بود. هنوز بسیاری بر این نظرند که اگر آن حمایت صورت نمی گرفت هم آن موفقیت ها اتفاق نمی افتاد و هم مسیر مربیگری قلعه نویی روبه پیشرفت نبود.

بحثی که ما در آن روزها داشتیم این بود که اگر استقلال می خواهد موفق شود باید در بحث مدیریتی و فنی ثبات داشته باشد. بنده معتقد بودم که ثبات بزرگترین سرمایه باشگاه استقلال خواهد بود. علت اصلی موفقیت ما در آن مقاطع همین بود.

* اکنون نیز یک مربی جوان دیگر به نام منصوریان در راس کادر فنی استقلال قرار گرفته است آیا معتقدید از او نیز مثل قلعه نویی باید حمایت کرد؟

بنده جزییات فعلی باشگاه استقلال را نمی دانم و از مسایل آنجا بی خبرم ولی معتقدم اگر می خواهیم موفقیت ایجاد شود باید به سمت ثبات برویم. در باشگاه بزرگی مثل استقلال مهم ترین لازمه موفقیت همین ثبات است. این یک اصل است. هرچند استقلال در هفته های ابتدایی لیگ شروع خوبی نداشته اما در زمینه مربیگری باید بحث ثبات را در نظر گرفت.

* با این تفاسیر برکناری منصوریان را به صلاح نمی دانید؟

همانطور که گفتم باید کاری کرد تا تزلزل ایجاد نشود. بار دیگر هم می گویم که من اطلاعات داخلی استقلال را نمی دانم و فقط به عنوان یک اصل کلی این نظرات را می دهم.

* چند روز قبل عکسی از شما در کنار تعدادی از مدیران پیشین استقلال رسانه ای شد که سروصدای زیادی به پا کرد. از دید عده ای ائتلافی توسط مدیران سابق علیه سیستم فعلی استقلال شکل گرفته است؛ حتی برخی پا را فراتر گذاشته و از کودتای مدیران سابق نام بردند!

آن جلسه جنبه حال و احوال پرسی داشت اما برخی آن را ائتلاف تعبیر کردند. ما خیلی وقت بود که همدیگر را ندیده بودیم به همین دلیل دور هم جمع شده ایم. مطمئن باشید ائتلافی در کار نبود و این موضوعات با روحیات من سازگار نیست. من باز زاویه بندی مخالفم. البته آن جلسه حواشی ای را ایجاد کرد که خوشبختانه خیلی زود جمع شد.

 * چه حواشی؟

همین مسایل که شما می گویید؛ ائتلاف و کودتا و از این جور مسایل. منظورم این ذهنیت هایی است که ایجاد شده است. بنده معتقدم هیچگاه حاشیه ها به پیشرفت منتهی نمی شود. همه ما باید به ساختار رسمی باشگاه استقلال کمک کنیم و شخصا نهادهای موازی را قبول ندارم.

* به عنوان پرسش پایانی بفرمایید آیا باز هم شما را در بدنه مدیریتی فوتبال ایران خواهیم دید؟

همانطور که گفتم اگر روزی بدانم منشا اثر خواهم بود ورود می کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار