PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۳۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کاروان کشورمان که تحت عنوان کاروان منا در پارالمپیک ۲۰۱۶ شرکت کرده با پرچمداری یک خانم در مراسم افتتاحیه رژه رفت.


کیهان ورزشی-

 مراسم افتتاحیه بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو از ساعت 1:30 بامداد به وقت تهران آغاز شد.

* در ابتدای مراسم آواز محلی خوانده و سپس نور افشانی انجام شد. سپس با یک تصویر برداری جالب، طرح شنای یک شناگر معلول بر روی زمین ورزشگاه ماراکانا انداخته شد. نورپردازی زیبا از نکات بارز این مراسم بود.

* فلیپ کراون، رئیس کمیته بین‎المللی پارالمپیک در ورزشگاه حضور یافت. پس از اعلام نام وی در ورزشگاه، حاضران به شدت رئیس کمیته بین‌‎المللی را مورد تشویق قرار دادند.

* پرچم برزیل، میزبان این دوره از مسابقات در زمین ورزشگاه ماراکانا به اهتزاز در آمد. در هنگام اهتزاز این پرچم، تمامی حاضرین ورزشگاه از جای خود بلند شده بودند.

* مراسم رژه در حالی آغاز شد که ورزشکاران تیم پناهجویان، به عنوان نخستین کاروان وارد ورزشگاه شدند.

* کاروان آرژانتین در حالی رژه خود را انجام داد که یکی از ورزشکاران این کشور پیراهن لیونل مسی را در دست داشت و آن را به دوربین‎های تلوزیونی نشان می‎داد.

*  پیشتاز هر کاروان و جلوتر از پرچمداران، افرادی حضور داشتند که نام کشورها را بر روی یک قطعه پازل حمل می‎کردند. وقتی رژه هر کشور تمام می‎شد، این قطعات برای تکمیل پازل در کنار یکدیگر قرار می‎گرفتند. در یک طرف این قطعات پازل نام کشور نوشته شده بود و در طرف دیگر عکس تعدادی از ورزشکاران آن کاروان نیز وجود داشت. آخرین تکه پازل برای برزیل بود که در وسط آن قرار گرفت. هنگامی که این پازل تکمیل شد، به شکل قلب یک انسان درآمد. با یک نور پردازی زیبا، این قلب شروع به تپیدن کرد.

* کاروان چین در حالی رژه رفت که در دست ورزشکاران این کشور علاوه بر پرچم کشورشان، پرچم برزیل قرار داشت.

* کاروان ورزشی فرانسه با هیجان خاصی رژه رفت. همچنین گابن با دو ورزشکار یکی از کوچک‎ترین کاروان‎های رژه رونده در مراسم افتتاحیه بود.

* عشرت کردستانى پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی ایران که با نام شهدای منا در بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو شرکت کرده است، با لباس احرام وارد ورزشگاه ماراکانا شد و به همراه سایر ورزشکاران از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار