PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۳۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
در 82 بازی قبلی استقلال و پرسپولیس، نفرات زیادی رکوردهایی ماندگار از خود به جا نهاده اند.

کیهان ورزشی-

 برخی از رکوردها در هر بازی ممکن است شکسته شوند.مثلا رکورد بیشترین گل زده در یک بازی یا سریع ترین هت تریک و..اما پاره از رکوردها حداقل در بازی جمعه جابه جا نمی شوند. از جمله این رکوردها می توان به دیرترین گل تاریخ دربی اشاره کرد. گلی که در دقیقه 107 دربی 73 توسط اسماعیل شریفات زده شد. با توجه به این که آن مسابقه در وقت اضافی شاهد گلزنی شریفات بود، قطعا در طول 90 دقیقه بازیهای لیگ این رکورد هرگز شکسته نمی شود.

رکورد نیلسون دروازه بان پرسپولیس هم که 405 دقیقه پیاپی دروازه خود را بسته نگه داشت، مسلما در این بازی شکسته نمی شود، حالا هر دروازه بانی که درون دروازه بایستد.

علی پروین هم با 20 بازی در دربی همچنان رکورددار حضور در میدان است و رکوردش فعلا شکسته نمی شود. وی همچنین در 19 بازی پیاپی به عنوان مربی شکست نخورد که این رکورد هم فعلا دست نخورده می ماند.

پروین همچنین در 25 بازی سرمربی پرسپولیس بوده و این رکورد او هم دست نخورده می ماند.

همچنین رکورد رضا عنایتی که با 39 سال و 24 روز به عنوان پیرترین بازیکن دربی در این مسابقه حضور  یافت، در روز جمعه شکسته نمی شود.

رکورد علی جباری هم دیگر رکوردی است که دست نخورده می ماند. 11 کاپیتانی در دربی.

البته بسیاری از رکوردها هم فقط روی کاغذذ ممکن است شکسته شود مثل نتیجه 6 بر صفر دربی 12 یا 7 گل صفر ایرانپاک به عنوان بهترین گلزن دربی. ولی همان طور که گفتیم تنها روی کاغذ!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار