PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
در جشنواره گل هما - سپاهان
نمایش فوتبال زیبا نبود

هما(2) 4

امانالله نقدی 1- مهدی خیبری 2 (دقیقه 89 مهدی غزال 8)، علی سجادی 17، نایب آقا 15، محمد توانایی 3- خیبری 20، نعیم صفری 16، جواد سبحانی 14، احمدی نقوی 12 (از دقیقه 62 علیرضا خورشیدی 11)، ناصر نورایی 19، شاهرخ مطیعی 023

ذخیرهها: محمد جهانی، جواد رمزی، حبیب علیزاده.

مربی: فریدون عسگرزاده

سپاهان (1) 3

محمد برزمهدی، کاپیتن (از دقیقه 67 بهرام استکی)- مسعود تابش2، منوچهر کبیریان 5، بهروز مردانی 4، مختار بابائی 17- رضا دهقان9- محسن یزدخواستی 8، رسول خوروش 21- علی رضا رحیمی 7، رضا صفاپور 20، عباس اعرابی 15 (از دقیقه 54، امیر حسین شاهزیدی 16)

ذخیرهها: محمد یاوری، مرتضی پهلوانی، مهدی اخوان.

گلها: دقایق 23، 38، 60

(توسط ناصر نورائی) و 81 (توسط نعیم صفری)

برای هما 0 دقایق 24 (توسط یزد خواستی از نقطه پنالتی)،

67 (توسط صفاپور) و 72 (توسط رحیمی) برای سپاهان.

داور: جمشید اخباری با کمک صدرالاشرف و غیاثی

بازیکن اخطاری: نقدی از هما

تماشاگر: حدود 23 هزار تن

پنجشنبه 13 شهریور 1354 - ورزشگاه امجدیه: هما با 15 امتیاز و با سه بازی عقبافتاده از نیم فصل اول جام تخت جمشید، (برابر آرارات، ابومسلم و برق)- دیدارهای نیم فصل دوم را برابر سپاهان آغاز کرد. این دو تیم در برابر هم جشنوارهای از گل ترتیب دادند ولی در این جشنواره فوتبالی زیبا به نمایش نگذاشتند!

هما با تیمی وارد زمین شد که بزرگان خود را بین ذخیرهها نشانده بود. در حالی که بزرگ دیگرش (عزیزی) در بین ذخیرهها هم نبود.

این دیدار هما برای ناصر نورایی مهاجم نوک تیم، دیداری خوش یمن بود، چه نورایی با سه گلی که به ثمر رساند در صدر گل زنهای جام تخت جمشید (با 9 گل) مهنمای اقدم (از تراکتورسازی) شد.

علاوه بر کوشش دیگر یاران، چیزی که باعث به ثمر رسیدن این گل توسط نورایی شد بازی با قدرت و اتکاء به نفس این بازیکن بود که در کمتر مهاجمی از تیمها دیده میشود.

در 20 دقیقه اول بازی، توپ بیشتر در میانه میدان ضربه میخورد و دو حریف بیهدف در میانه میدان به دنبال توپ بودند. در فاصله این 20 دقیقه هما و سپاهان هر یک یکبار موفق به گشودن دروازه یکدیگر را بدست آوردند. در دقیقه 11، اشتباه مدافعان هما در داخل محوطه جریمه خود، موقعیتی را در اختیار صفاپور مهاجم نوک سپاهان گذاشت ولی ضربه سر او بعد از برخوردبا دروازهبان هما بیثمر ماند و بعد از یک درگیری در مقابل دروازه، توپ زیر پای رحیمی گوش راست سپاهان رسید که ضربه این یکی در آغوش دروازهبان هما (در حالی که روی زمین افتاده بود) جای گرفت.

موقعیتی هم که هما در دقیقه 15 بدست آورد، میتوانست آفریننده نخستین گل بازی باشد. تویی که از میان میدان برای نورایی فرستاده شده بود، قبل از نورایی به کبیریان (مدافع سپاهان) رسید ولی او با سهلانگاری رستمی اجازه داد که نورایی در تعقیب مدافع به توپ برسد. در نتیجه کبیریان برای سپردن توپ به برزمهری (دروازهبان خود) مجبور به زدن ضربهای محکم در آخرین لحظات بود و به همین دلیل، برزمهری از مهار آن عاجز مانده ولی نورایی در حالی که مقابل دروازه خالی از دروازهبان قرار گرفته بود، توپ را از بالای دروازه عبور داد.

صفری بهترین بازیکن هما در این دیدار بود و هم او بود که در دقیقه 23 با فرار خود پایه نخستین گل تیمش را گذاشت او تا کنار خط دروازه نفوذ کرد و توپ را در داخل محوطه جریمه هما در اختیار نورایی قرار داد که ضربه او بعد از برخورد با دیرک عمودی به داخل دروازه سپاهان پیچید.

هماییها هنوز مزه گل را نچشیده بودند که اعلام یک ضربه پنالتی به سود سپاهان تساوی یک - یک را به دنبال آورد. اعلام این پنالتی به علت خطای پشتپایی بود که مهدی خبیری روی صفاپور (مهاجم سپاهان) انجام داد و این در شرایطی بود که صفاپور توپ فرستاده شده از میانه میدان را با سرعت به سوی درواز هما میبرد. پنالتی را یزدخواستی یار پرتلاش و خوب سپاهان زد و با اینکه نقدی دروازهبان هما مسیر توپ را درست دیده بود، از روی زمین در گوشّ چپ دروازه جای گرفت.

نتیجه این دو گل سرعت گرفتن بازی و نفوذهای یاران دو طرف بود و توپ از سرگردانی در میانه میدان نجات یافت.

نورایی در دقیقه 38 گل دوم تیم خود را هم به ثمر رساند. نورایی در به ثمر رساندن این گل کاری را که از یک مهاجم انتظار میرفت، انجام داد و با قدرت و اتکاء به نفس خط دفاعی را برید و پیش رفت و با اینکه، دفاع حریف حتی در پی پشت پا زدن هم بود ولی نورایی توپ راوارد دروازه کرد.

نیمه دوم سریعتر از نیمه اول آغاز شد که نتیجهاش دو گل برای هما و دو گل برای سپاهان بود. در دقیقه ششم این نیمه خطای کف پای حبیب خبیری پشت محوطه جریمه هما،میرفت که دومین گل سپاهان باشد. ضربه دوم این خطای دو ضرب را تابش مدافع راست سپاهان زد. ولی عکسالعمل خوب دروازهبان هما در مقابل ضربه خوب تابش تنها یک کرنر برای سپاهان به جا گذاشت.

در دقیقه 60 باز هم صفری پایه دومین گل را گذاشت و نورایی هم بامهارت فنی قابل توجه خود دروازه سپاهان رابرای سومین بار بهم ریخت. نورایی توپی را وارد دروازه کرد که صفری برای مطیعی فرستاده بود ولی تلاش مدافع حریف برای خراب کردن این توپ، موجب رسیدن آن به نورایی شد و نورایی هم بعد از نفوذی کوتاه با ضربه خوب خود- که در حال حرکت زد- برزمهری ناآماده را برای سومین بار شکست داد و برای همین بود که برزمهری جای خودرا به استکی داد و موفقتر بود.

دو گلی که سپاهان در فاصله 12 دقیقه بعد از سومین گل هما به ثمر رساند، تساوی 3-3 روی نمودار ورزشگاه ثبت کرد. در به ثمر رسیدن دومین گل سپاهان نقدی (دروازهبان همان) مقصر اصلی بود. او برای گرفتن توپی که رضا دهقان (بازیکن خط میانی سپاهان) از جناح راست سانتر کرده بود، دروازه را خالی گذاشت ولی توپ با رد شدن از میان دستانش در اختیار صفاپور قرار گرفت و وارد دروازه شد.

رحیمی (مهاجم راست سپاهان) در دقیقه 72 زیباترین گل تیمش را به ثمر رساند. او توپ سانتر شده از نقطه کرنر را- که دهقان زده بود- با ضربه خوب سرخود وارد دروازه هما کرد، بطوری که از نقدی برای جلوگیری از این گل هیچ کاری ساخته نبود.

زیباترین گل مسابقه را- که پیروزی هما را موجب شد- صفری به ثمر رساند. در دقیقه 81 توپ بعد از درگیری جلو دروازه سپاهان به راست دروازه سپاهان رفت و توسط نایب آقا به محوطه جریمه فرستاده شد و صفری در حالی که پشت به دروازه بود با یک حرکت برگردان توپ را در گوشه دروازه جای داد.

پرسپولیس 0- راهآهن 0

تاج 3- آرارات 0

پاس 0- دارائی 0

برق شیراز0 - نیرو 0

ابومسلم 3- بانک ملی 0

ذوب آهن 1- صنعت نفت 0

تراکتورسازی 1- ملوان 2

نورایی : یکی ما میزدیم، یکی سپاهان

بیشک «ناصر نورایی» یکی از بهترین سپاهانی فوتبال ایران در دهههای دور بوده است. مهاجمی که حضور در عرصههای مهم بینالمللی را تجربه کرده است.

نورایی درباره مسابقه مورد نظر ما میگوید: «خیلی خوب آن بازی را به یاد دارم. آن روز یک گل ما میزدیم، یک گل سپاهان- همین شکل بازی جلو میرفت که سه-سه مساوی شدیم. در ادامه نعیم صفری با یک ضربه زیبا گل چهارم ما را زد و سپاهان را شکست دادیم.» وی درباره هتتریک خود در آن بازی میگوید: «آن سال بهترین سال من در جام تخت جمشید بود و در نهایت با 18 گل آقای گل شدیم. خیلی بازیها بود که من بالای دو گل زدم ولی گلهای بازی با سپاهان خیلی در آقای گل شدن من تأثیرگذار بود.»

وی در ادامه میگوید: «در تیم هما معمولاً با سیستم 4-3-3 بازی میکردیم و من، خورشیدی و علیزاده جلو بودیم و وقتی هم که 4-4-2 میشد، من و علیرضاعزیزی مهاجم میشدیم.»

نورایی درباره همای لیگ سوم تخت جمشید میگوید: «تیم خوبی داشتیم و بازی با ما برای همه تیمها سخت بود. پرویزخان دهداری پشت صحنه بود و روی نیمکت نمینشست و آقای عسگرزاده هدایت تیم در مسابقات را عهدهدار بود. اساساً کیفیت بازیهای جام تخت جمشید بالا بود و نمیشد گفت تیمی آسان و از پیش بازنده است.

برچسب ها: جام تخت جمشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها