PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۳۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
گزارشی از مراسم برترین‌های آسیا در سال 2016؛
در مراسمی که نماینده‌ای از ایران در میان نامزدها نبود، جوایز اصلی به کره جنوبی، استرالیا، امارات، هنگ‌کنگ و ژاپن رسید.

کیهان ورزشی-

در مراسمی که در ابوظبی امارات برگزار شد، برترین‌های آسیا انتخاب شدند.

این مراسم در ابتدا با صحبت‌های ریاست کنفدارسیون فوتبال آسیا، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلید، آغاز شد. در ادامه، نخستین جایزه شب به اسیا حیاتو از کامرون تعلق گرفت. او که سابقه طولانی‌ای در فیفا دارد و در لیست شرم فیفا قرار گرفته است، جایزه الماس آسیا را دریافت کرد.

در ادامه، جایزه رویای آسیا به فدراسیون فوتبال قطر رسید. پس از آن جایزه بهترین عضو کنفدارسیون فوتبال آسیا در بخش جاه‌طلبی کنفدارسیون، به بوتان رسید. در بخش بهترین عضو کنفدارسیون آسیا در بخش پیشرفت نیز هند موفق به دریافت جایزه شد. بهترین عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش الهام‌بخشی نیز به فدارسیون فوتبال ژاپن تعلق گرفت و جایزه برترین فدراسیون فوتبال در توسعه فوتبال مردمی نیز به فلیپین رسید.

در بخش مهم‌تر مراسم، چان یوئن تینگ از هنگ‌کنگ موفق به دریافت جایزه بهترین مربی زن سال شد و چون کانگ-هی، سرمربی تیم قهرمانِ لیگ قهرمانان آسیا، چونبوک موتورز، نیز به عنوان برترین مربی مرد سال 2016 قاره آسیا انتخاب شد. او سابقه هدایت تیم ملی کره جنوبی در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 را دارد.در بخش انتخاب بهترین‌ بازیکنان جوان قاره، جایزه بهترین بازیکن جوان مرد به ریتسو دوان از ژاپن و جایزه بهترین بازیکن زن جوان به هم‌وطن دوان، فوکا ناگانو رسید.

در بخش پایانی مراسم نیز نوبت به انتخاب برترین بازیکنان سال 2016 قاره آسیا رسید که در این بین، شینجی اوکازاکی، مهاجم لستر سیتی به عنوان بهترین بازیکن ملی‌پوش سال انتخاب شد. پس از او کاتلین فورد، عضو تیم ملی بانوان استرالیا به عنوان بهترین فوتبالیست زن سال انتخاب شد.

عمر عبدالرحمن، ستاره کویر و هافبک تیم ملی امارات متحده عربی و العین نیز به عنوان بهترین بازیکن سال 2016 فوتبال آسیا انتخاب شد.

همچنین علی‌اصغر حسن‌زاده نیز به عنوان بهترین بازیکن فوتسال سال 2016 آسیا انتخاب شد.


برچسب ها: عمر عبدالرحمن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار