فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
کیهان ورزشی-

هر سال وقتی که به هفته های پایانی  لیگ های دسته های برتر، اول و دوم نزدیک می شویم به جهت حساسیت هایی که در بالا و پایین جداول وجود دارد در مورد کنترل بازیها و حضور ناظران معتمد در محل برگزاری مسابقات هشدار می دهیم. این هشدارها بدان جهت است که بعد از پایان مسابقات وقتی تکلیف کلی تیمها مشخص شد، تیمی مدعی حق خوری، تبانی دیگر تیمها و فلان و بهمان نشود و... اما تنها کاری که در این باره انجام شده این بوده که کمیته برگزاری مسابقات،زمان انجام کلیه بازی های دو هفته پایانی را همزمان می کرده تا تیمها از نتایج رقبای خود مطلع نشوند و دست به کار ناشایستی نزنند. امسال در لیگ برتر شرایط اکثر تیمها از قبل مشخص شده اما در لیگ دسته اول همه چیز مبهم است و ...برخی از تیمها منتظر نشده اند که در دو یا سه هفته آخر تحرکات زیرزمینی خود را برای نجات تیمشان انجام دهند و هفته هاست که عملیات خود را آغاز کرده اند! 
در لیگ فشرده دسته اول که معمولا گلهای کمی رد و بدل می شود سه، چهار هفته است که چند تیمی که مشکل مالی دارند و نتایج بازیهای باقی مانده در سرنوشت خودشان تاثیری ندارد در برابر حریفانشان 7 یا 8 گل را دریافت می کنند. چه طور می شود تیمی که هنوز در مورد نحوه ماندگاری اش در لیگ دسته اول پارسال حرف و حدیث است و امسال هم در 25 هفته مشکل گلزنی داشت و به حریفانش حداقل گل را می زد به یکباره در هر بازی 6، 7 و 8 گل به هر تیم می زند. یعنی مهاجمان این تیم اگر زیر نظر بهترین مهاجمان دنیا هم تمرین گلزنی کرده باشند اینقدر نباید به این زودی ها در امر گلزنی پیشرفت می کردند. یا چه جور برای یک تیم اینقدر زیاد و راحت  پنالتی می گیرند. متاسفانه یکی، دو تیمی که فصل قبل در مورد آنها حرف و حدیث زیاد بود و امسال جزو شش تیمی هستند که برای لیگ برتری شدن می جنگند بازهم در صدر خبرها قرار دارند و تحرکات آنها طبیعی به نظر نمی رسد.
کیهان ورزشی فیلمی از اتفاقات مشکوک بازیهای چند هفته آخر پارسال لیگ دسته اول در اختیار دارد که نشان می دهد برخی اشتباهات به ظاهر سهوی داوران، کاملا عمدی و حساب شده صورت گرفته و حق تعدادی از تیمها روی اشتباهات داوران و تحرکات ناشایست برخی دیگر تیمها ضایع شده است. پارسال 2 تیم در معرض اتهام قرار گرفتند اما بعد از اتمام بازیها مسئولان ذیصلاح در رسیدگی به پرونده این اتفاقات آنقدر کوتاهی کردند تا فصل جدید از راه برسد. اتفاقات سالهای قبل و تبانی شهرداری تبریز در سال 91 و نوع لیگ برتری شدن استقلال خوزستان در آن سال و اتفاقاتی که پارسال رخ داد تا خیبر خرم آباد به دسته دوم سقوط کند باعث می شود تا باز هم به مسئولان فوتبال کشور در خصوص نظارت بیشتر روی مسابقات و تحرکات مرموز برخی باشگاه ها هشدار دهیم.
4 هفته از بازیهای لیگ دسته اول باقیست و 5 تیم در بالای جدول از شانس صعود به لیگ برتر برخوردارند و در پایین جدول نیز 5 تیم در تیررس سقوط قرار دارند و 8 تیم هیچ انگیزه ای ندارند که اتفاقا نظارت روی چند تیم باید بیشتر باشد.

سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار