PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
فیفا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد از جام جهانی 2026 مسابقات را با 48 تیم برگزار کند، مسئله‌ای که انتقادات زیادی را در پی داشت. با این حال، قطری‌ها نظر دیگری دارند.
کیهان ورزشی-
مسئولان فوتبال قطر در حالی که خود را آماده برگزاری جام جهانی 2022 می‌کنند، در حال رایزنی برای 48 تیمی شدن جام جهانی، در سال 2022، چهار سال پیش از موعد در نظر گرفته فیفا هستند. 

گفتنی است با افزایش تیم‌ها به 48، تعداد مسابقات جام جهانی از 64 به 80 خواهد رسید. کمیته برگزاری جام جهانی 2022 در بیانیه رسمی خود در روز شنبه تاکید کرد که خود را برای یک جام جهانی موفق آماده کرده‌ اند. آن ها هشت استادیوم برای مسابقات آماده کرده‌اند و اگر موضوع جام جهانی 48 تیمی در 2022 تایید شود، برای ساخت ورزشگاه‌هایی جدید اقدام می‌کنند.

تورنمنت سال 2022 که به خاطر گرمای قطر در تابستان، با زمان‌بندی متفاوتی برگزار می‌شود، تا همین‌جا آسیب‌هایی به برنامه لیگ های اروپایی خواهد زد و با گسترش آن، احتمالا مخالفت‌های زیادی اتفاق بیفتد. مسابقات همچنان با خطر بایکوت کشورهای همسایه مانند بحرین، عربستان و امارات روبرو است و بعید به نظر می‌رسد در صورت گسترش مسابقات کمکی از سوی آن‌ها پیشنهاد شود. کویت از معدود کشورهایی است که ممکن است در صورت گسترس مسابقات، به قطری‌ها کمک کند و برخی مسابقات در آن کشور خلیج فارس برگزار شود.

البته در گزارش ESPN نامی از ایران نیامده، اما شاید در صورت ساخت ورزشگاهی مدرن در قسمت‌های جنوبی کشور بشود به سناریویی دیگر فکر کرد. در حال حاضر، ایران به عنوان بزرگترین متحد سیاسی قطر در منطقه به شمار می‌رود.

طرفداری

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار