PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کریم انصاری‌فرد که با درخشش خود در لیگ یونان در صدر جدول بهترین گلزنان این لیگ قرار دارد، از هیجان حضور در جام جهانی و دیدارهای پیش‌روی تیم ملی سخن گفت.
کیهان ورزشی-
کریم انصاری‌فرد که با درخشش خود در لیگ یونان در صدر جدول بهترین گلزنان این لیگ قرار دارد، از آخرین وضعیت خود در المپیاکوس، ادامه رقابت‌های لیگ یونان، هیجان حضور در جام جهانی و دیدارهای پیش‌روی تیم ملی در گفت و گو با سایت فدراسیون فوتبال گفت.

عملکرد خوب شما و حضور در صدر برترین گلزنان لیگ یونان، در آستانه جام جهانی خبر خوبی برای فوتبال ایران هم محسوب می‌شود. فکر می‌کنی فصل به همین خوبی برایت به پایان برسد؟

بعد از اتفاقاتی که درابتدای فصل رخ داد و حواشی با مربی قبلی تیم، خدا را شکر شانس بیشتری پیدا کردم که در ترکیب تیم قرار بگیرم و با کمک خدا توانستم عملکرد نسبتا قابل قبولی از خود ارائه کنم. تا این جای فصل ۱۵ گل و پنج پاس گل در لیگ و یک گل هم در جام حذفی به ثمر رسانده‌ام و اکنون در کورس آقای گلی هستم. همانطور که شما گفتید شاید آقای گلی من در لیگ یونان به عنوان یک بازیکن ایرانی، برای فوتبال ایران هم خوب باشد. من هم تلاشم را می‌کنم در دو هفته باقی مانده لیگ هم عملکرد خوبی از خودم ارائه کنم.

فکر می‌کنی می‌توانید در دو هفته پایانی پائوک را در رده دوم جدول بگیرید؟

در هفته‌های اخیر با یکسری از بدشانسی‌ها دست به گریبان بودیم اما با این حال تمام سعی‌مان را می‌کنیم که بتوانیم در این دو هفته نتایج خوبی بگیریم.

چقدر از انتخاب المپیاکوس رضایت داری و آیا فصل بعد هم در همین تیم می‌مانی؟

حقیقتش این است که المپیاکوس تیم خیلی بزرگی است و همیشه یا در لیگ اروپا یا در لیگ قهرمانان حضور داشته و فصل بعد هم این اتفاق می‌افتد. در اینجا امکانات بسیار خوبی فراهم است و به من کمک کرده تا آمادگی‌ام را بالاتر ببرم. من فصل بعد هم با این تیم قرارداد دارم اما هنوز تصمیم خاصی برای فصل آینده نگرفته‌ام و منتظر می‌مانم تا در پایان فصل و بعد از جام جهانی ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

دقیقا از امروز تا نخستین بازی تیم ملی ۵۰ روز زمان باقی است. اگر در فهرست تیم ملی قرار بگیری دومین جام جهانی‌ات را پشت سر خواهی گذاشت. طبیعتا حس و حالت شنیدنی است.

بله جام جهانی با هیچ تورنمنتی قابل مقایسه نیست و تب و تاب این مسابقات از مدت‌ها قبل از شروع رقابت‌ها جهان را فرا می‌گیرد. همه دنیا چشمشان برای یک ماه به جام جهانی و تیم‌هایی است که در این مسابقات حضور دارند. طبیعی است که من هم بخواهم جزو این مسابقات باشم و از این قاعده مستثنی نیستم. انگیزه زیادی دارم که اگر در لیست تیم ملی حضور داشته باشم، بتوانم دومین جام جهانی‌ام را تجربه کنم. در جام جهانی قبلی، گرما و حساسیت این مسابقات را از نزدیک لمس کردم و می‌دانم جام جهانی چقدر برای دنیا اهمیت دارد. امیدوارم که تیم ملی بتواند در جام جهانی نتایج خوبی بگیرد و مثل همیشه دل مردم را شاد کند.

برای هواداران عاشق فوتبال ایران هم جام جهانی چیزی فراتر از یک تورنمنت است.

همینطور است. در دوره قبلی جام جهانی یک بار دیگر علاقه مردم و رسانه‌ها به تیم ملی را به خوبی دیدیم. اتحادی که به وجود آمده بود تا تیم ملی بتواند در جام جهانی نماینده شایسته‌ای برای ایران باشد، باعث شد تیم ملی تورنمنت خوبی را پشت سر بگذارد. دیدید که مردم چون عملکرد خوبی را از تیم ملی دیده بودند، از باخت به آرژانتین یا مساوی برابر نیجریه راضی بودند. برای این جام جهانی هم خیلی امیدوارم که مردم، رسانه‌ها، باشگاه‌ها و در مجموع همه با هم همدل و متحد باشند تا ثمره‌اش را در نهایت ببینید. الان وقت انتقاد نیست. تیم ملی در این سال‌ها با حمایت مردم و هواداران نتایج خیلی خوبی کسب کرده و با عملکردش جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نگذاشته که نماینده با اعتباری برای فوتبال ایران و در کل کشور است. ما سال‌هاست تیم اول آسیا هستیم و در انتخابی جام جهانی هم به بهترین شکل ممکن نتیجه گرفتیم. ما هوادارانی داریم که همیشه پشت تیم ملی بوده‌اند. ضمن این که شما می‌بینید رسانه‌های بزرگ دنیا، تیم ملی ایران را پرامیدترین تیم آسیایی حاضر در جام جهانی می‌دانند بنابراین امیدوارم با ایجاد همدلی و اتحاد و تداوم حمایت، تیم ملی بتواند این روزهای اندک باقی مانده تا شروع رقابت‌ها را هم به بهترین شکل جلو برود.

شاید قبل‌تر خیلی‌ها از گروه ایران فقط درباره اسپانیا و پرتغال صحبت می‌کردند اما اکنون خیلی از نگاه‌ها معطوف به بازی ایران برابر مراکش شده است.

باید همینطور باشد. من در مدتی که در فوتبال اروپا حضور دارم با سه، چهار بازیکن مراکشی هم‌بازی بوده‌ام. نظر شخصی‌ام این است که سخت‌ترین بازی ما در جام جهانی دیدار برابر مراکش است. شاید خیلی‌ها ندانند که این تیم چه بازیکنان با کیفیت و بین‌المللی دارد اما حقیقت این است که اکثر بازیکنان مراکش در تیم‌های خوب اروپایی بازی می‌کنند. آنها از نظر بدنی هم به قول معروف چغر و بد بدن هستند و مراکش قطعا حریف بسیار سختی برای تیم‌های گروه دوم است. ضمن این که این بازی، دیدار اول هم به حساب می‌آید، بنابراین برای آنها هم دیدار برابر ایران بازی مهم و تاثیرگذاری است. با این همه من مطمئن هستم با دعای خیر مردم و همت کادر فنی، بازیکنان و همدلی ملی همه چیز شدنی است.

سوال آخر درباره بازی‌های دوستانه‌ای است که تیم ملی انجام داده و پیش‌رو دارد.

طبیعی است که هر چه قدر بیشتر بتوانیم بازی‌های دوستانه بین‌المللی برگزار کنیم، بهتر می‌توانیم آماده حضور در جام جهانی شویم. به طور مثال بازی با تونس و الجزایر خیلی خیلی به ما کمک کرد و به بهترین شکل مقابل این دو تیم برای بازی ۲۵ خرداد برابر مراکش آزمایش شدیم. بازی‌های دوستانه این چنینی قطعا به کادر فنی کمک می‌کند تا بازیکنان را در سطح بین‌المللی آزمایش کنند. امیدوارم با بازی‌هایی که در این 50 روز باقی مانده داریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن آماده رویارویی با مراکش، اسپانیا و پرتغال شویم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار