فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳


کیهان ورزشی-

سرانجام پرونده لیگ دسته اول با صعود تیم های نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران به لیگ برتر بسته شد.
رقابت داغ تیم های بالای جدول لیگ دسته اول در هفته های پایانی رقابت ها به شکلی بود که توجه همگان را به خود جلب کرد بخصوص هفته آخر لیگ دسته اول که سه تیم همزمان شانس صعود داشتند و با حوادثی که در بازیهای پایانی مدعیان رقم خورد تماشاگران تا ثانیه آخر نمی دانستند کدام تیم شانس صعود دارد.
 به هر روی جذابیت های فوتبال به همین حوادث است و بی جهت نیست که فوتبال این همه هوادار در جهان دارد.
 آنچه در هفته پایانی لیگ دسته اول دیدیم جزیی از فوتبال بود ولی در کنار سه بازی حساس هفته پایانی شاهد حواشی بودیم که بدون تردید به وجهه فوتبال ما در آسیا و جهان آسیب می رساند.
مثل درگیری مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ با سرپرست تیم خونه به خونه بابل که بیشتر به نزاع های بازیهای محلی شباهت داشت و یک نمره منفی برای فوتبال به شمار می آید یا درگیری نیمکت نشینان تیم نفت مسجد سلیمان با افرادی که کنار زمین بودند و صحنه هایی که مختص به فوتبال ما است!
حساسیت جزیی از رقابت است و در فوتبال هم جاری است اما چرا این قبیل صحنه ها بیشتر در فوتبال ما دیده می شود و اصلا بر ما در روزهای حساس چه می گذرد که کارمان به درگیری جلوی دوربین های تلویزیونی می کشد و بطورکلی بر ما چه می گذرد که نمی توانیم در روزهایی که ویترین فوتبال هستیم روی رفتار و کردارمان تسلط کافی داشته باشیم.
 کنترل اوضاع و افراد حاضر در مسابقه ای حساس چقدر سخت است که ما نمی توانیم در چنین مواقعی منطقی تر رفتار نماییم.
 آیا کسانی که به عنوان مسئول در لیگ دسته اول حضور دارند توجیه نیستند یا شرایطی کنار زمین در حین بازی رقم می خورد که از مسئول تا مربی درگیرش می شوند و نمی توانند در مواجهه با این شرایط اجباری جلوی خود را بگیرند.
بی گمان اینها برای فوتبال ما ضعف بزرگی محسوب می شود و مسئولان اجرایی فوتبال ما می بایست راهکاری بیاندیشند تا کارشان به درگیری فیزیکی مقابل دوربین تلویزیون نکشد.
کتک کاری مقابل دوربین ها بدآموزی دارد و بی جهت نیست که بیشتر خانواده ها برای حضور فرزندان شان در ورزشگاه ها سخت گیری می کنند.

کیوان طباطبایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار