PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۳۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
علیرضا جهانبخش ستاره ملی پوش آلکمار هلند برای حضور در جام جهانی لحظه شماری می کند
درخشش علیرضا جهانبخش وینگر تیم آلکمار هلند در فصل جاری بخصوص در ماههای گذشته به حدی بوده که او را در سبد خرید باشگاههای شناخته شده لیگ های اروپایی قرار داده است.فصل رویایی علیرضا در «اردیویسه» با گلزنی و پاس گلهای نجات بخش در هفته های اخیر تکمیل شد و نام ستاره ایرانی با تثبیت جایگاه سومی آلکمار در لیگ برتر هلند در لیست خرید باشگاههای اروپایی قرار گرفته است.در فضای رسانه ای نام باشگاه ایتالیایی ناپولی به عنوان مشتری دست به نقد جهانبخش مطرح شده و کماکان مذاکرات ادامه دارد.آلکمار تیمی است که سکوی پرتاب فوتبالیست های جوان است و این فصل هم علیرضا در آلکمار درخشید و انتخاب های بهتری پیش رویش قرار گرفت.لیگ هلند به پایان خود نزدیک شده و همه منتظرند تا علیرضا وضعیت آینده خود را مشخص کند.علیرضا جام جهانی روسیه را هم پیش رو دارد و درخشش او در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان سکوی پرتابش به لیگ های مطرح اروپا خواهد شد.

قدرت اول آسیا هستیم

-علیرضا جهانبخش بازیکن اثرگذار و ملی پوش تیم آلکمار که در فصل جاری لیگ برتر هلند درخشش قابل ملاحظه ای داشته است برای حضور در جام جهانی روسیه لحظه شماری می کند و در ابتدا با افتخار از به میدان رفتن برای دومین بار در جام جهانی 2018 می گوید: حضور در جام جهانی افتخار بسیار بزرگی برای هر بازیکنی است. اگر من بتوانم به جام جهانی روسیه بروم، برای دومین بار خواهد بود که این افتخار نصیبم می‌شود که می‌توانم در این سن در جام جهانی بازی کنم. واقعا از ته دل می‌گویم خدا را شکر می‌کنم که در این چند سال پیراهن تیم ملی را پوشیده‌ام و اکنون هم خیلی خیلی انگیزه دارم که در این میدان بسیار بزرگ حاضر شوم.

-وی ادامه داد: ما در تیم ملی به این هدف فکر می‌کنیم که کیفیت فوتبال ایران را به دنیا نشان دهیم. می‌خواهم فصل باشگاهی را با موفقیت بیشتر و کامل‌تری به پایان برسانم و بعد از آن اگر این افتخار نصیبم شد با انگیزه فراوان در جام جهانی حاضر شوم. همه ما در تیم ملی برای شرکت در جام جهانی رو به جلو فکر می‌کنیم و من هم خودم می‌خواهم در این تورنمنت چیزهای جدیدی را ببینم و یاد بگیرم.

-هافبک نفوذی تیم ملی به فضای جام جهانی اشاره می کند و می گوید: به وجود آمدن فضای جام جهانی در همه کشورها عادی است اما چیزی که اهمیت دارد و باید به آن توجه کنیم این است که همه کشورها شانس حضور در جام جهانی را ندارند و تنها بهترینهای قاره‌ها به جام جهانی می‌روند. ما هم در این چند ساله نشان داده‌ایم که قدرت اول آسیا هستیم و تیم ملی همیشه باعث خوشحالی مردم ایران بوده است.

احترام دو طرفه ای بین من و تماشاگران وجود دارد

-جهانبخش در فصلی که یکی از برترین بازیکنان قاره آسیا لقب گرفته و روزهای خوب فوتبال خود را در لیگ هلند سپری می کند ،می گوید:خدا را شکر به لحاظ عملکردی روزهای خیلی خوبی را پشت سر می‌گذارم. همیشه هدفم این بوده که در تیم ملی و تیم باشگاهی بازیکن تاثیرگذاری باشم و خوشبختانه فصل کم فراز و نشیبی را داشته‌ام. از همه مهمتر برایم این است که بازیکن مهمی برای تیمم باشم که فکر می‌کنم شکر خدا این اتفاق افتاده است.

-وی اضافه کرد:فصل خیلی خوبی را با آلکمار داشته‌ایم. حضورمان در لیگ اروپا با توجه به جایگاه سومی تیم در لیگ قطعی شده است و در جام حذفی نیز فینالیست شده بودیم.ما فصل خوبی پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم در دو هفته باقی مانده نیز بازیهای خوبی انجام دهیم.

-جهانبخش در لیگ هلند به جایگاه قابل احترامی رسیده است :«از ابتدای انتخاب آلکمار قصد داشتم ارتباط بسیار خوب و مثبتی با سرمربی تیم برقرار کنم که این اتفاق خوشبختانه رخ داده است. در هر تیمی هم که بوده‌ام تلاش کرده‌ام احترام دو طرفه‌ای بین خود و هواداران تیم به وجود بیاورم که این احساس خوب بین من و هواداران آلکمار ایجاد شده است. در بازی های اخیر آلکمار هم فضای فوق‌العاده‌ای در ورزشگاه به وجود آمد. اولین هت‌تریک فوتبالی‌ام بود و حین بازی هواداران خیلی تشویقم کردند و بعد از بازی هم بازیکنان و سرمربی تیم به من تبریک گفتند

قدمی تازه برای آینده

-بحث جدایی علیرضا از آلکمار در رسانه ها مطرح شده است و جهانبخش دراین باره می گوید:در فوتبال هیچ قطعیتی وجود ندارد. این‌‌ها بیشتر حدس و گمان‌هایی است که مطرح می‌شود اما چیزی که من می‌توانم بگویم این است که دوست دارم امسال این اتفاق بیفتد. سال گذشته هم پیشنهادهای خوبی داشتم اما فکر کردم که در آن زمان ماندن برای یک فصل دیگر، تصمیم بهتری است اما اکنون فکر می‌کنم می‌توانم قدم جدید‌تری بردارم.

-وی درباره حال و هوای جام جهانی در هلند صحبت کرد و گفت:هلند از جمله تیم‌هایی است که نتوانسته به جام جهانی صعود کند اما تب و تاب جام جهانی در این کشور هم به وجود آمده است و اینجا درباره جام جهانی زیاد صحبت می‌شود. چندین و چند قرار مصاحبه از شبکه‌ها و رسانه‌های هلندی دارم و بسیاری از رسانه‌های هلندی دوست دارند به ایران بیایند و در تمرینات تیم ملی ما حاضر شوند. این نشان دهنده جایگاه جام جهانی است. هر چه هم به مسابقات نزدیک‌تر می‌شویم این گرما بیشتر می‌شود.

-آمادگی ملی پوشان در آستانه برگزاری جام جهانی روسیه و وظایف باشگاهها موضوع بعدی بود:«مراقبت بدنی و ذهنی از بازیکنان وظیفه مهمی است که باشگاه‌ها دارند تا این بازیکنان در بهترین شرایط برای تیم ملی به میدان بروند. هر چه قدر بازیکنان آماده‌تر باشند، ما تیم بهتری در روسیه خواهیم داشت. امیدوارم این حمایت و کمک به تیم ملی ایران روز به روز بیشتر شود. »

محک جدی تیم ملی در بازیهای تدارکاتی

-جهانبخش در خصوص عشق و علاقه هواداران فوتبال ایران به تیم ملی صحبت کرد و گفت: مردم ما به فوتبال علاقه دارند. بازیکنان تیم ملی و اعضای کادر فنی از این علاقه آگاهی کامل دارند و ما تلاش می‌کنیم در روسیه در وهله اول پرچم ایران را در جایگاه بالاتری قرار دهیم و سپس مردم ایران را خوشحال کنیم. از آن طرف انتظار زیادی نیست که ما به عنوان سربازان ایران از آنها بخواهیم که از تیم ملی حمایت بیشتری داشته باشند.

- علیرضا به اهمیت بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در هفته های اخیر و دوبازی آینده ملی پوشان اشاره کرد و دراین باره گفت: بازی‌هایی که تیم ملی داشته و در آینده انجام خواهد داد بسته به نیازی است که کادر فنی احساس کرده و با توجه به شرایطی است که در جام جهانی داریم. بازی با تونس و الجزایر فوق‌العاده به تیم ملی و همه ما کمک کرد. دیدار برابر ترکیه و یونان هم با توجه به سبک اروپایی و همچنین بازیکنان بسیار خوبی که این دو تیم دارند، کمک خیلی خوبی برای ما خواهد بود و محک مهمی برای تیم ملی است تا بتوانیم با آمادگی کاملی وارد جام جهانی شویم.

-وی ادامه داد: در فاصله حدود پنج هفته تا اولین بازی تیم ملی در جام جهانی روسیه چیزی که بیشتر از هر موضوع دیگری اهمیت دارد، انرژی مثبتی است که از سمت کشورمان به سمت تیم ملی هدایت می‌شود. امیدوارم در این فاصله زمانی، بیشتر از بازیکنان تیم ملی مراقبت شود تا بازیکنان و کادر فنی با انرژی بسیار مثبتی وارد مسابقات جام جهانی شوند.

پرچم ایران را بالا نگه می دارم

-علیرضا فصل فوق العاده ای را با آلکمار در لیگ هلند سپری کرد و با گلزنی وپاس گل های خود به تیتر روزنامه های ورزشی هلند درآمد.جهانبخش دراین باره و هت تریک خود برابر تیم ویتسه در لیگ هلند می گوید:گل‌زدن و پاس گل همیشه احساس فوق‌العاده‌ای به من می‌دهد. این اتفاق به آسانی برای یک بازیکن رخ نمی دهد. از همه خواستم تا روی توپ برای نخستین هت‌تریک دوران فوتبالم امضا کنند. اميدوارم بتوانم پرچم كشورم را بالا نگه دارم.

-وی ادامه داد:از نظر فوتبالی اتفاقات مثبت و خوبی برای من رخ داد البته می‌توانست اتفاقات بهتری هم رخ دهد. به هر حال در لیگ هلند چهره موفقی داشتم و به لحاظ گل و پاس گل هم از آمارم رضایت دارم. خوشبختانه مربی‌ام هم از من رضایت کامل دارد؛ نکته‌ای که قوت قلب خاصی به من می‌دهد.

-دوباره صحبت از حضورش در تیم ملی بخصوص بازیهای تدارکاتی اخیر می شود و او می گوید: باخت بدی را مقابل تیم ملی تونس متحمل نشدیم و بد بازی نکردیم اما از آنجا که تیم ملی مدت‌هاست نباخته، انتظارات بالاتر رفته و یک جورهایی شاید باخت‌مان خیلی‌ها را سورپرایز کرد و برایشان عجیب بود در حالی که برد و باخت در بازی‌های تدارکاتی آخرین موضوعی است که همه به آن توجه و آن را مد نظر دارند.تیم ملی الجزایر شرایطی مانند مراکش داشت؛ تیمی که بازیکنان بسیار خوبی در آن حضور داشتند و حتی خط جلوی الجزایر قوی‌تر از مراکش بود و بازیکنان بسیار خوبی در آن حضور داشتند. من فکر می‌کنم برد و باخت مهم نیست البته مقابل تونس هم تساوی نتیجه عادلانه‌تری بود.

مهدوی کیا الگوی من است

-عملکرد علیرضا در دو بازی تدارکاتی تیم ملی بخصوص مقابل تیم الجزایر با تحسین کارشناسان همراه شد و همه گفتند که علیرضا از نظر بدنی و فنی در اوج است:«خدا را شکر که در کنار سایر بازیکنان موفق شدم در امر گلسازی موفق باشم. به هر حال گل قشنگی بود که به همه چسبید.من هم روی یکی از گلهای تیم ملی نقش داشتم و با مشارکت سایر بازیکنان تیم ملی توانستیم بازی خوبی انجام دهیم و برنده میدان را ترک کنیم.البته تیم ملی الجزایر در اندازه‌های مراکش نبود اما شبیه‌سازی یک تیم آفریقایی با مراکش مد نظر سرمربی تیم ملی ایران قرار داشت که طبعاً به آن رسید

-اسپانیا در بازیهای تدارکاتی اخیرش نمایش قابل توجهی داشته است و تیم ملی آرژانتین را شش تایی کرد. جهانبخش دراین باره می گوید:اسپانیا تیم فوق‌العاده‌ای است اما آرژانتین هم در آن دیدار مسی را نداشت و با یک دیدار نمی‌توان در مورد یک تیم حرف زد. همه دنیا می‌دانند اسپانیا تیمی بسیار قوی و قدرتمند است اما ما مقابل این تیم و سایرین تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم و بدون ترس از اسپانیا بازی می‌کنیم، ضمن اینکه اولین دیدار ما مقابل مراکش است که سعی می‌کنیم بهترین نمایش خود را مقابل این تیم ارائه دهیم. بالا نگه داشتن پرچم ایران مهم‌ترین و حائز اهمیت‌ترین نکته برای ما است.

- مهدی مهدوی‌کیا ستاره اسبق تیم ملی و باشگاه هامبورگ آلمان ،جهانبخش را به عنوان بهترین بازیکن ایران در سال گذشته معرفی کرد و این که وقت آن رسیده که جهانبخش به لیگ شاخص تری در فوتبال اروپا ملحق شود .علیرضا درباره نظر مهدوی کیا می گوید:آقامهدی همیشه به بنده لطف داشته و دارد. من هم سعی کرده‌ام آقامهدی را الگوی خودم قرار دهم.توکل به خدا می‌کنم و امسال سالی است که می‌تواند زمینه جدایی من را از هلند فراهم کند. حالا مقصد کدام کشور باشد و لیگ کدام کشور اروپایی، باید منتظر ماند و صبور بود.

لیگ اروپا انگیزه مان را دوچندان می کند

- تعدادی از فوتبالیست های مطرح مدتی است که وارد حوزه تبلیغات شده اند .جهانبخش چندی پیش به این عرصه ورود کرد و قراردادی را با یک برند معروف بست و قرار است که جای کریس رونالدو را در تبلیغات این برند جهانی بگیرد .به زعم خودش ،بزودی تیزرهای تبلیغاتی اش از تلویزیون پخش خواهد شد:«انشالله تیزرهای تبلیغاتی ما از تلویزیون ایران پخش خواهد شد. همچنین قرارداد ما طوری است که بیلباردهای تبلیغاتی هم در سطح شهر خواهیم داشت

-جهانبخش بسان برخی از چهره های فوتبال ایران در فضای مجازی طرفداران قابل توجهی دارد:« در سال های اخیر بازیکنان ایرانی به باشگاه های مطرح اروپا ترانسفر نشده اند اما من توانستم این امر را محقق کنم. آلکمار تیمی بزرگ در هلند است و در سال های اخیر نمایش خوبی در لیگ اروپا داشته است. خیلی از هموطنانم می خواستند در لیگ های شناخته شده اروپا بازی کنم و بازی در کشور هایی چون قطر و امارات برای پول بیشتر را انتخاب نکنم. چندین بار با این واکنش مواجه شده ام. گاهی اوقات هم تیمی هایم به شوخی به من می گویند آن‌ها هوادارانی پرشور و احساسی هستند! گاهی می بینم که طرفداران ایرانی و طرفداران هلندی با یکدیگر بحث می کنند.هواداران ایرانی گهگاه برای من القابی در نظر می گرفتند که خودم هم می خندیدم از جمله اینکه من دیوید بکهام ایران هستم. البته این نظر لطف آنها بود و باعث شد انگیزه ام برای رسیدن به بازیکنی در حد و اندازه های بکهام از نظر فنی بیشتر شود تعداد کاربران اینستاگرام و علاقه مند به فوتبال در ایران روز به روز افزایش می یابد

-هافبک گلزن تیم آلکمار هلند اعتقاد دارد که پله پله در فوتبال پیشرفت کند. او در بخش پایانی صحبت هایش می گوید: من دو فصل برای داماش در لیگ برتر بازی کردم، سپس به نایمخن هلند رفتم و دو فصل پیراهن این تیم را پوشیدم. الان هم دومین فصلی است که برای آلکمار بازی کرده ام. شرایط باشگاه آلکمار مناسب است و من اینجا واقعا خوشحال هستم. حضوردر لیگ اروپا انگیزه مان را دوچندان می کند و فصل آینده با آلکمار می‌تواند فوق‌العاده باشد. اگر اینجا بمانم خوشحالم، چون اتفاق خوب و مثبتی است. از طرفی اگر شرایط انتقالم مناسب باشد، دوست دارم قدمی رو به جلو بردارم و زودتر پیشرفت کنم. هر چه سن من پایین تر باشد، بهتر می‌توانم رو به جلو حرکت کنم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار