PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد که این کشور آمادگی میزبانی مسابقات جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ را دارد.
کیهان ورزشی-
سروت یاردیمجی، نایب رییس فدراسیون فوتبال ترکیه و عضو کمیته‌ اجرایی یوفا اعلام کرد که ترکیه برای میزبانی جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ آمادگی دارد.

او اعلام کرد که برگزاری مسابقات در کشوری جدید که روحیه فوتبال در آن وجود دارد به نفع مسابقات است. سروت یاردیمجی همچنین نگرانی‌های امنیتی در ترکیه را بی مورد خواند.

او در این باره افزود: ترکیه می‌تواند قلمرو جدید یوفا باشد. میزبانی ترکیه باعث می‌شود که بازی‌های جام ملت‌های این بار در کشوری برگزار شود که پیش از این میزبان نبوده است. میزبانی ترکیه پلی بین شرق و غرب خواهد بود. ترکیه با هواداران جدید، هیجان تازه را به بازی‌ها ‌اضافه می‌کند و باعث می‌شود که بازی‌ها در نواحی مختلف دنیا برگزار شوند.

ترکیه قرار است میزبان یکی از بازی‌های نیمه نهایی یا فینال بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۲۰ باشد. این بازی‌ها در ۱۲ شهر مختلف برگزار می‌شوند.

در سال ۲۰۱۶ در ترکیه کودتایی رخ داد که باعث شد بازی‌های زیر ۱۸ سال بسکتبال اروپا در این کشور لغو شود. همچنین یکی از استادیوم های ترکیه، گاز یانتپ که از استادیوم‌های اصلی این کشور است در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد. بنابراین مسائل امنیتی جزو نگرانی‌ها برای میزبانی‌های مسابقات ورزشی در ترکیه است.

یاردیمجی اعلام کرد که ترکیه کشوری امن است و گازیانتپ با وجود این که نزدیک سوریه است، مشکلی نخواهد داشت.

یورو ۲۰۲۴ تنها مسابقاتی نیست که ترکیه قصد میزبانی آن را دارد. در ماه مارچ ترکیه اعلام کرد که قصد میزبانی  المپیک زمستانی ۲۰۲۶ را نیز دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار