PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با تایید صحبت‌های قلعه نویی می‌گوید او به خاطر هواداران سپاهان به این تیم رفته است.
کیهان ورزشی-
سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اظهار کرد: ما مذاکرات خوبی را با قلعه نویی انجام دادیم ولی در آخرین جلسه با او مقرر شد که بعد از جلسه اعلام نظر کند. قلعه نویی صرفا به خاطر مردم و درخواست‌های هواداران سپاهان تصمیم گرفت به این تیم برود و با توجه به این که دو بار با سپاهان قهرمان شده و از محبوبیت زیادی بین هواداران سپاهان برخوردار است، نتیجه این شد که به سپاهان برود. امیدوارم با توجه به توانمندی‌های او، هواداران سپاهان و همچنین مدیریت باشگاه سپاهان، قلعه نویی در آنجا هم منشأ اثر باشد و دل مردم اصفهان را شاد کند.

او ادامه داد: دلایل نباید برای من قانع کننده باشد و باید برای کسی که این تصمیم را گرفته است قانع کننده باشد. ما قراردادمان با قلعه نویی تمام شده بود اما موظف بودیم با او مذاکره کنیم. مسائل مالی برای او در اولویت نیست و تا آخرین لحظه هم با ما چنین صحبتی نداشت. امثال او به خاطر عشق به مردم کار می‌کنند و پول در اولویت چهارم و پنجمشان است. فکر می‌کنم تصمیم قلعه نویی احترام به مردم اصفهان بود. او انسان منصفی است. او در مصاحبه آخرش اذعان کرد که تمام آنچه می‌خواست را باشگاه ذوب آهن در اختیارش قرار داده است. قلعه نویی هم در مقابل همه توانش را برای باشگاه گذاشت.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن که در برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران صحبت می‌کرد در پاسخ به این پرسش که آیا قلعه نویی می‌خواهد بازیکنان ذوب آهن را جذب کند، تصریح کرد: بعضی از بازیکنان ما مثل کی‌روش استنلی، بازیکن آزاد هستند. من از استراتژی قلعه نویی در نقل و انتقالات خبر ندارم اما ما اگر بتوانیم بازیکنانمان را حفظ می‌کنیم. باشگاه ذوب آهن از همه توانمندیهایش استفاده می‌کند اما ما حاضر نیستیم بازیکنان را به هر قیمتی نگه داریم. ساختار مالی ما تفاوت ویژه‌ای دارد. علیرغم تبلیغات منفی که علیه ما منتشر می‌شود قراردادهای بازیکنان ما کاملا نرمال هستند. اگر تلاش‌های من و هیات رییسه سازمان لیگ برای حضور بازیکنان سری آ و ب لیگ‌های ایالتی برزیل در ایران نبود این شرایط برای کی‌روش استنلی فراهم نبود. او الان یک بازیکن آزاد است و می‌تواند با هر باشگاهی مذاکره کند و من هیچ اعتراضی ندارم. با مدیر برنامه‌هایش صحبت کردم و او به من گفت که کی‌روش می‌خواهد فعلا به برزیل برود و استراحت کند. ما توانایی جذب بازیکن را با هر قیمتی نداریم.

آذری در واکنش به پرسش مجری برنامه مبنی بر این که آیا قلعه نویی به خاطر مسائل مالی از باشگاه جدا شد یا خیر اظهار کرد: شما می‌خواهید یک چیزی را از زبان من بشنوید. دلایل رفتن قلعه نویی را بهتر است از خودش بپرسید. من موظف هستم بر اساس توانمندی‌های مالی باشگاه با مربی و بازیکنان مذاکره کنم اما نمی‌توانم بر انتخاب آنها تاثیر بگذارم. هر کسی دلایل خودش را برای مذاکره دارد و طرف مذاکره کننده حق ورود به آنها را ندارد.

او در خصوص انتخاب نمازی به عنوان سرمربی جدید ذوب آهن هم گفت: سال قبل هم او از گزینه‌های ما بود. طی دو روز گذشته ۱۰ پارامتر را مشخص کردیم که بر اساس آنها انتخاب نمازی شکل گرفت. البته نمازی در این زمینه رقیبان شاخصی را داشت اما با اخذ اکثریت آرا کارگروه انتخاب سرمربی توانست به عنوان سرمربی جدید باشگاه انتخاب شود. نمازی با توجه به تجربیات گران‌بهایی که در کنار کارلوس کی‌روش به دست آورده شناخت کاملی از فوتبال ایران دارد. ما به دنبال یک نوگرایی در باشگاه ذوب آهن بودیم. ما می‌خواستیم این تابو و چرخه محدود مربیان فوتبال را در ایران بشکنیم. رهبر انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند. این کالا فقط مربوط به موارد فیزیکی نمی‌شود. ایرانیان خارج از کشور که از تجربه و دانش بالایی برخوردار هستند هم باید وارد این بخش کنیم. نمازی هم تجربه فوق العاده عالی برای کار کردن با جوانان دارد. یکی از اصلی ترین دلایل ما برای انتخاب او تجربه بالایش برای کار با جوانان است. باشگاه ذوب آهن همیشه می‌خواهد از ظرفیت‌های خودش به خوبی استفاده و بازیکن سازی کند.

او ادامه داد: ما از نمازی انتظار داریم به نسل جوان باشگاه کمک و جایگاه باشگاه را حفظ کند. ما روی توانمندی‌های او حساب کردیم. من هیچ موقع نتیجه گرا نبودم. ما باید فرآیند را درست طی کنیم تا نتیجه به دست بیاید. چند مدیرعامل در چند روز گذشته با صراحت از قهرمانی تیمشان گفتند اما به نظر من باید درباره این مسائل با احتیاط صحبت کنیم. چیزی که ما به دنبالش هستیم حفظ روند صعودی ذوب آهن است. امید نمازی توانمندی انجام این کار را دارد. یکی از آرزوهای من این است که باشگاه ذوب آهن بتواند برای اولین بار بانوان را به ورزشگاه فولادشهر بیاوریم تا آنها هم بتوانند مسابقات فوتبال آقایان را تماشا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار