فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کیهان ورزشی-
«استراتژی ما از اول بازی کاملا روشن بود و می‌خواستیم باعث شویم یک شکست ذهنی و روانی برای مراکش ایجاد شود. از همین رو سعی کردیم تمام بازی‌سازهای مراکش را متوقف کرده و آن‌ها را تحت کنترل قرار دهیم. به ویژه آن‌ها که در میانه زمین بازی می‌کردند. بعد از ۱۵ دقیقه اول شروع به حمله کردیم و حتی یک موقعیت جدی هم به دست آمد اما بیشتر فرصت‌ها در اختیار مراکش بود. ما نیز توانستیم ترس و وحشت را ایجاد کنیم و مراکشی‌ها می‌دانستند ما توانایی پیروزی را داریم.»
 
این بخشی از صحبت های کارلوس کروش سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری پس از بازی برابر تیم ملی مراکش بود. مرد پرتغالی سرمست از پیروزی ارزشمند در نخستین بازی تیم ایران در جام جهانی استراتژی بازیکنانش را فاش کرد.
او که طی هفته های گذشته تیم ملی را پنهان کرده بود این بار هم در میدان بزرگ جام جهانی دست به ابتکار زد و مغز و روحیه تیمی حریف مقتدر را نشانه گرفت. ایجاد تضعیف ذهنی و روانی حریف آماده ای به نام مراکش منجر به خودزنی قهرمان افریقا در دقایق پایانی مسابقه برابر مراکش شد. کروش از نظر ذهنی حریفش را شکست داد و ترس و وحشت را بر حریف تحمیل کرد و خروجی برنامه اش گرفتن سه امتیاز ارزشمند و کسب دومین پیروزی تیم ایران در تاریخ جام جهانی بود.کروش به علاقه مندان به فوتبال آموخت که با نشانه گرفتن ذهن و روان حریف با ارائه فوتبالی مستحکم و فیزیکی می شود تیم های تاکتیکی و آماده را مغلوب کرد و دست به کار بزرگی زد.جادوی کروش در تاریخ جام جهانی ثبت شد .هر چند تیم ملی دو بازی دشوار را پیش رو دارد .
کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر: