PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۵۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
اشکان دژاگه ملی پوش بی نظیر و جنگجوی ایران آماده نبرد می شود
اشکان دژاگه کاپیتن دوم تیم ملی ایران جزو نفرات موثر و کارساز کارلوس کروش است. از زمانی که پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرد تا امروز که با مصدومیت سختی مبارزه نمود تا دوباره در خدمت تیم ایران باشد همیشه جزو نفرات پرتلاش و جنگنجوی تیم ملی بوده است. اوج کار اشکان پس از مصدومیت اخیرش بود که خودش را با کوشش شبانه روزی به تیم ملی رساند و در دیدار با تیم ملی ترکیه در ورزشگاه باشاک شهیر استانبول نشان داد که بی جهت نیست کارلوس کروش به او اعتماد دارد . اشکان در نیمه دوم بازی برابر تیم ملی ترکیه به میدان آمد و با بازی موثرش باعث شد تا تیم ملی به گل برسد و البته تک گل ایران را هم اشکان به إصرار ملی پوشان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.دژاگه در مرحله مقدماتی جام جهانی روسیه هم عملکرد فوق العاده ای داشت و بازیهای چشمگیری برای تیم ملی کرد . دژاگه برای تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل بازیهای خاطره انگیزی بخصوص مقابل تیم ملی پرستاره آرژانتین انجام داد و حالا پس از سپری کردن مصدومیتی تلخ و سخت می خواهد همان فوتبالیست بی نظیر ایران در سالهای گذشته باشد.

ما یک تیم هستیم و از اشتباهات درس می گیریم

-اشکان دژاگه کاپیتن دوم تیم ملی در آغاز صحبت های خود به همبستگی ملی پوشان در میادین بین المللی می پردازد و می گوید:ما یک تیم ملی هستیم. یازده بازیکن در زمین هستند و بقیه بیرون هستند و روی نیمکت می نشینند، همه یک تیم هستیم. اشتباه، تمام تیم اشتباه می کند نه یک بازیکن، نه دو تا، نه سه تا همه باهم هستیم و بطورکلی یک تیم می باشیم.

-وی به اشتباهات خط دفاع تیم ملی در دیدار تدارکاتی برابر تیم ملی ترکیه اشاره می کند .رویارویی با ترکیه بهترین بازی تدارکاتی ملی پوشان پیش از جام جهانی 2018 روسیه بود و در این خصوص می گوید: از این اشتباهات باید عبرت بگیریم، تمرین کنیم.فکر می کنم بازی تدارکاتی مقابل تیم ترکیه، محک خوبی بود. یک بار دیگر هم می گویم، ما یک تیم هستیم اشتباه می کنیم، هم من هم بازیکنان دیگر و ما باید سعی کنیم از این اشتباهات درس بگیریم و دقت کنیم.

- کاپیتن تیم ملی کشورمان به حضورش در زمین برابر تیم ملی ترکیه پس از چند ماه دوری از میادین و گلزنی و بازی خوب خود صحبت کرد و اظهار داشت: همه می دانند که متاسفانه مصدوم شدم ولی خیلی ها که داخل اردو بودند دیدند که من چطور تمرین می کردم و تلاش کردم تا خودم را به تیم ملی و جام جهانی برسانم. تیم ملی خیلی با من کار کرد، هم فیزیوتراپ ها، هم مربیان، هم کارلوس کروش تا به اینجا برسم. دستشان درد نکند، خیلی کمک کردند به من و خدا را شکر می کنم که توانستم مقابل تیم ملی ترکیه در ورزشگاه باشاک شهیر استانبول چند دقیقه بازی کنم.گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندم خیلی مهم نبود و بیشتر مهم این بود که داخل زمین بروم و بدون درد بازی کنم و بدون مصدومیت میدان را ترک کنم.معتقدم که مهم تیم ملی است و انشاا... اگر در بازی های بعدی به میدان رفتم عملکرد بهتری داشته باشم.
-اشکان دژاگه در ادامه صحبت های خود از حمایت تماشاگران ایرانی در ترکیه تشکر کرد و گفت:مثل همیشه تماشاگران ایرانی حمایت مان کردند و یکصدا ایران ایران گفتند. تماشاگران ترکیه ای با دیدن هواداران تیم ملی ایران مانده بودند که چقدر ایرانی آمده بود. خدا کند همیشه اینطور حمایت مان کنند . ما به تماشاگران ایرانی در هر میدان حساسی نیاز داریم. آنها یارویاور تیم ملی هستند. به هر روی خیلیروز خوبیبود و من باید اینجا از هواداران تشکرکنمکه این‌قدر مرا در بازی برابر تیم ترکیه تشویقکردند. بعد همکه آن پنالتیرا زدم. بچه‌ها دوست داشتند من بزنم و به گل بدلکنم. واقعیت این است که بعد از بازیحس خیلیخوبیداشتم. این خیلیمهم بود. امیدوارم که بتوانم دوباره بهتر از این شوم و به تیم ملیایران کمککنم.

گفتم ، جام جهانی را از دست داده ام

-او در خصوص مصدومیت های اخیرش صحبت کرد و فلاش بکی به گذشته فوتبالی خود زد و گفت:مصدومیت‌هایم فقط به خاطر بدشانسی است. فکرکنم این مصدومیتیکه برایم اتفاق افتاد، بدترین مصدومیت زندگی‌ام در دوران بازیگری ام بود.یعنیدر دوران فوتبالم تا حالا مصدومیتیبه این سختینداشتم. زمانیهمکه این مصدومیت برایم رخ داد خیلیبد بود. نزدیکجام جهانی دچار مصدومیت سختی شدم.باور نمی‌‌کردم مصدوم شده‌ام. روزیکه این اتفاق برایم افتاد خیلیبد بود و احساسکردم جام جهانیرا از دست داده‌ام. الان نزدیکبه ۴ ماه استکه دارم سختکار می‌کنم. دخترانم را خیلیوقت است ندیده‌ام. همسرم را ندیده‌ام. واقعاً دلم برایشان تنگ شده است. خانواده خودم، پدرم، مادرم، برادرم و همین‌طور خانواده همسرم را ندیده‌ام و دلم برایهمه‌ آنها تنگ است ولیخب، از روز اول می‌دانستم این جام جهانیاست. جام جهانیبرایهر فوتبالیستیخیلیمهم است. به خاطر همین من خیلیسعیکردم، خیلیتلاشکردم تا بتوانم خودم را به جام جهانیبرسانم.

-وی ادامه داد: تا موقعیکه ۲۸ یا ۲۹ سال داشتم اصلاً مصدومیتینداشتم و راحت فوتبال بازیمی‌کردم. نمونه هایی وجود دارد که بازیکنان در سن ۱۸، ۱۹ سالگیزیاد مصدوم می‌شوند و حتینمی‌توانند مدت زیادی فوتبالبازیکنند. من در دو سال گذشته فوتبالم، بدشانسیداشتم و خیلیمصدوم شدم. این آخرین مصدومیت هم خیلیبد رخ داد ولیفوتبال همین است. نمی‌شود گفت بازیکنیمصدوم نمی‌شود. بازیکنان در فوتبال با هم برخورد می کنند و این موارد رخ می‌دهد مهم این استکه بازیکن می بایست قویباشد و نسبت به گذشته مقتدرانه به میدان بازگردد.

کارلوس کروش حمایتم کرد

-اشکان اضافه کرد:کروش به خوبی من و فوتبالم را می شناسد . او به من توجه ویژه‌ایدارد.کروش روی بازیکنان و عملکردشان تمرکز می کند و آنان را زیرنظر دارد. خیلیاز آدم‌ها نمی دانستندچرا با وجود مصدومیت طولانی مدتی که داشتم در تیم ملیهستم ولیآقای کروش در این مدت دید من چقدربا انگیزه کارکردم تا بتوانم خودم را به تیم ملی برسانم. واقعیت این است که برایمن خیلیمهم بودکه در تیم ملی باشم و از این رو تلاشکردم. همین جا می‌خواهم از آقای کارلوسکروش تشکرکنمکه همیشه حامی ام است. دوست دارم جواب او را در زمین بازیبدهم. از روز اولیکه آسیب دیدم، حمایت آقای کر‌وش را احساسکردم. او نماینده ای از طرف تیم ملی اعزام کردکه رویپایمندر انگلیس کارکند. بعد از آن هم که به ایران آمدم 24 ساعته رویپایمنکارکردند تا به مرز آمادگی برسم. خدا را شکر تاکنون شرایط تمرینی خوبی داشتم و می خواهم بیشتر کار می‌کنم تا به شرایط آرمانی برسم.

-وی ادامه داد:خدا می‌داندکه در آینده چه می‌شود .سعیمی‌کنم هرکاریاز دستم بربیاد در زمین برای تیم ملی انجام دهم ولیدر آخر این آقایکارلوس کروش استکه باید تصمیم بگیرد و این که چه نفراتی به عنوان بازیکن برابر حریفان به میدان بروند.

راموس بزند ما هم او را می زنیم

-کاپیتن تیم ملی خاطر نشان کرد:من طرفدار رئال مادرید هستم و از مصدومیت محمد صلاح مهاجم مصری تیم لیورپول در فینال لیگ قهرمانان آسیا ناراحت شدم.از لحظه ای که سرجیو راموس کاپیتن رئال با صلاح برخورد کرد و مهاجم مصری شدیدا آسیب دید ناراحت شدم.فوتبالیست ها برایهر بازیکنیکه مصدوم شود، ناراحت می‌شوند. مصدومیت صلاح هم ناراحت‌کننده بود ولیهمان‌طورکه گفتم فوتبال همین است. در زمین بازیاین موارد اتفاق می‌افتد.

- دژاگه درباره خشونت راموس کاپیتن رئال و بازیکن تیم ملی اسپانیا در زمین مسابقه نظر خاصی ندارد و معتقد است که این موارد در فوتبال طبیعی به نظر می رسد . راموس به احتمال فراوان برابر ایران در جام جهانی روسیه بازی می کند و اشکان در باره خشونت احتمالی راموس در بازی برابر ایران می گوید: راموس ما را بزند ما هم خوب می‌زنیم. این موارد در فوتبال وجود دارد و نباید خیلیرویآن حساسیت به خرج داد. فوتبال بازی فیزیکی است و هر لحظه امکان دارد بازیکنان برای تصاحب توپ با هم برخورد کنند.

تیم ملی نسبت به گذشته باتجربه تر شده است

-مدتهاست که بحث صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی مطرح می شود و اشکان دژاگه هم ابراز امیدواری کرد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به دور دوم راه یابد:.دژاگه ۳۲ ساله در همین خصوص می گوید: ما می‌خواهیم تاریخ‌ساز شویم و اولین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران شویم که به دور دوم جام جهانی راه می‌یابد. این فقط یک شعار نیست. ما با وجود این که با تیم های مطرحی هم گروه هستیم اما همگی به ارائه بازی خوب و هدفمندانه باور داریم، چرا که ظرفیت و پتانسیل‌ این کار را در خودمان می بینیم که بتوانیم در جام جهانی تاریخ ساز شویم.

- دژاگه ادامه‌ داد: در حال‌ حاضر نسبت به گذشته تیم قوی‌تری شده‌ایم. تیم ملی هیچ گاه تا این حد لژیونر در اختیار نداشت. الان ما بازیکنانی داریم که به واسطه بازی در اروپا تجربه زیادی در کارنامه خود دارند و در تیم های باشگاهی شان تعیین کننده هستند. چهار سال پیش ما فقط می‌بایست بر روی خط دفاع تیمی قوی متمرکز می‌شدیم و تنها به ضد حملات بر روی دروازه‌ حریفان برنامه ریزی می کردیم اما در این دوره استحکام دفاعی تیم ملی را حفظ کردیم و در کنار آن بازیکنانی داریم که می‌توانند برای تیم ملی موثر باشند و در خط حمله به سود تیم عمل کنند و نقطه قوت تیم ایران لقب بگیرند.

اعتماد کروش سبب غرور و افتخارم شد

-او با اشاره به عملکرد خوب باشگاهی سردار آزمون در سالهای گذشته می گوید:حقیقتا آزمون مهاجم خیلی خوبی است که نفوذهای خیلی موثری در محوطه جریمه حریفان دارد. البته در کنار او علیرضا جهانبخش نیز بازیکن خوبی است که عملکرد بسیار اثرگذاری در تیم آلکمار هلند داشته است.او در لیگ باشگاهی هلند آقای گل شد و حالا نقطه قوت تیم ملی است.

-دژاگه باردیگر از توجه و کمک کارلوس کروش سرمربی تیم ملی صحبت کرد و از توانایی تیم ایران در بازیهای پیش رو گفت ‌: کروش به من خیلی اعتماد به نفس داد و می‌خواهم که در جام جهانی پاسخ اعتماد او را بدهم. این اعتماد مربی به من باعث شد که احساس غرور و افتخار کنم. ما مثل پرتغال کریستیانو رونالدو نداریم و یا ‌مثل اسپانیا اینیستا نداریم ولی ۱۵۰ درصد از توان خودمان را برای محقق کردن آرزو و رویاهای‌مان به کار خواهیم بست.

حریف آسانی برای اسپانیا و پرتغال نیستیم

-صف آرایی تیم ملی با حریفان نامدار در مرحله گروهی جام جهانی قسمت بعدی صحبت های اشکان بود و وی در این خصوص می گوید: گروهی که ما در آن قرار گرفته‌ایم سخت‌ترین گروه جام جهانی است. البته گروه ما می‌توانست آسان‌تر باشد ولی ما آمادگی مقابله با چنین تیم‌هایی را داریم. بازی برابر پرتغال و ‌اسپانیا، بازی با ستارگان دنیاست. ما می‌خواهیم به دور دوم جام جهانی صعود کنیم. قطعا حریف آسانی برای پرتغال و ‌اسپانیا نخواهیم بود و مطمئنا آن‌ها بازی راحتی برابر ما نخواهند داشت.

-وی ادامه داد:فکر می‌کنم که ما در طی چهار سال گذشته پیشرفت زیادی کرده‌ایم. در جام جهانی ۲۰۱۴ در گروه سختی قرار داشتیم ولی برابر آرژانتین نشان دادیم که چه تیم خوبی هستیم. ما در حال‌ حاضر از آن تیم چهار سال گذشته بهتر شده‌ایم و بازیکنان زیادی داریم که در اروپا لژیونر هستند و بازی می‌کنند. تیم ما انگیزه زیادی دارد. ما بدون باخت و با قدرت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافته‌ایم و در جام جهانی هم حریف سختی برای اسپانیا و پرتغال خواهیم بود. ضمناهمه کادر فنی تلاش خود را می‌کنند و سخت کار می‌کنند و تا چند روز دیگر زندگی واقعی ما که همان بازی در جام جهانی است آغاز می‌شود و امیدوارم که عملکرد خوبی داشته باشیم.

مردم ایران عاشق فوتبال هستند

-دژاگه اضافه کرد:ما باید کلاه‌مان را برای کارلوس ‌کروش به نشانه احترام برداریم. کارهایی که او برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام داده است فوق‌العاده‌ است. بازیکنان پیشرفت خیلی خوبی زیر نظر او داشتند. ما خیلی خوشحالیم که سرمربی هم‌چون کارلوس ‌کروش در تیم‌ ‌ملی ایران حضور دارد و ما زیر نظر او کار می‌کنیم.

-کاپیتن تیم ملی خاطرنشان کرد:مردم ایران عاشق فوتبال هستند. ما اخیرا در جام‌های جهانی در رده پایه پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و امیدوارم که آن‌ها بتوانند در آینده عملکرد خوبی در تیم‌ ‌ملی داشته باشند.

-تیم ملی در ابتدای هفته گذشته به مسکو رسید و دژاگه در خصوص استقبال روس ها از تیم ملی در بدو ورود به مسکو می گوید: در بدو ورود تیم ملی به مسکو استقبال خوبی از طرف مسئولان باشگاه لوکوموتیو و شهردار از ما شد و باعث افتخار ماست که در این مجموعه هستیم.

-دژاگه در بخش پایانی درباره حضور سامان قدوس در تیم ملی ایران و رد پیشنهاد حضور در تیم سوئد از سوی این بازیکن گفت: سامان بازیکن خیلی خوبی است و در واقع اگر خوب نبود، کروش او را دعوت نمی‌کرد. او خیلی جوان است و ان‌شاالله که بتواند کمک کند. فکر می‌کنم مردم ایران از تماشای بازی قدوس در جام جهانی روسیه لذت ببرند.فکر می‌کنم قدوس دفعه قبل هم که به ایران آمد، راضی بود و چیزی در این باره که او می خواهد برای سوئد بازی کند، نشنیده‌ام.

-هافبک تیم ملی در پایان در خصوص تیم آینده‌اش اظهار داشت: چند پیشنهاد دارم، اما از هیچ‌کدام صد درصد راضی نیستم. کمی صبر می‌کنم و به زودی به جایی که دوست دارم، می‌روم.


کیوان طباطبایی*


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هومن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
حیف که اشکان دژاگه آماده بازی نیست اگر بود تیم ملی در هر بازی یک گل از حریفان پیش بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار