PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۳۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

کیهان ورزشی-

آماده یک روز قابل پیش بینی بودیم. شاید رویارویی سوئد و کره‌جنوبی کمی چالش برانگیز بود که بازهم این تیم‌های اروپایی بودند که به پیروزی رسیدند، البته به کمک VAR. از روز اول تا این روز، اروگوئه به سختی مصر را شکست داد، فرانسه هم با توسل به کمک داور ویدیویی از استرالیا عبور کرد، آرژانتین و برزیل جام را با تساوی شروع کردند و شگفتی اول جام هم در بازی آلمان رقم خورد و مکزیک از مدعی اول قهرمانی عبور کرد. غول‌های روز پنجم هم به همین اندازه دچار چالش شدند. بلژیک اگرچه نیمه دوم راحتی داشت اما عبور از پاناما به همان اندازه عبور از تنگه این کشور دشوار بود. انگلیس هم در آخرین دقیقه بازی تونس را مغلوب کرد تا همچنان ایران تنها نمانیده برنده میان کشورهای آسیایی و آفریقایی باشد.

سوئد 1-کره جنوبی0؛ امداد غیبی از اتاق VAR

شاید اگر کمک داور ویدیویی نبود نمی‌توانستید در این بازی گلی را ببینید. یک بازی کم هیجان که البته بخش عمده آن به سوئد برمی‌گشت که نشانی از آن تیم بزرگ ندارد. شاید اولین چیزی که از تماشای این بازی در ذهن متبادر شد، جای خالیه زلاتان ابراهیموویچ بزرگ بود که می‌توانست حداقل هیجانی را به بازی تزریق کند. کره در روزی که با یک گل از سوئد شکست خورد، نماینده شایسته‌ای برای فوتبال آسیا بود. یک اشتباه در محوطه جریمه اگرچه از چشم داور پنهان ماند اما کمک داوران ویدیویی همچون امداد غیبی از راه رسیدند و پیروزی را به آبی و طلایی‌ها هدیه دادند.

بلژیک 3- پاناما0؛ تیمی که سهمش را از جام گرفت

پاناما و بازیکنان سن و سال دارش اگرچه یکی از سخت‌ترین شکست‌های جام را تا بدین جا پذیرفتند اما برای آنها یک نیمه تساوی مقابل تیمی که شانس زیادی برای قهرمانی دارد، می‌تواند تمام رویای به حقیقت پیوسته‌ای باشد که از جام‌جهانی با خود به خانه می‌برند. آنها که برای اولین بار به این میدان بزرگ رسیده‌اند، تا ابد می‌توانند از این تساوی یک نیمه‌ای به عنوان بزرگترین دستاورد خود در اولین حضور یاد کنند. بلژیک اگرچه در نیمه اول ناامیدمان کرد اما در نیمه دوم همان شکوهی را داشت که از یک تیم مدعی انتظارش را داشتیم.

انگلیس 2-تونس 1؛ سقوط عقاب‌های کارتاژ در یک لحظه

در شبی که انتظار می‌رفت انگلیس مقابل تونس کار سختی نداشته باشد، شاگردان نبیل معلول تا آخرین دقیقه نفش شاگردان ساوتگیت را گرفت و اگر استعداد هری کین در اختیار سه شیرها نبود آنها هم مانند رقیبان سنتی خود، جام بیست و یکم را با یک ناکامی آغاز می‌کردند. تونس به عنوان چهارمین نماینده آفریقا نشان داد که می‌تواند برای بلژیک حریف پردردسری باشد و نمی‌توان همچون پیش بینی‌های قبلی، انگلیس و بلژیک را صعودکننده‌های حتمی از گروه هفتم دانست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار