PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
تیم‌های گروه دوم جام‌جهانی یکی از جذابترین‌ شب‌های جام‌جهانی را رقم زدند.
کیهان ورزشی-
در آخرین شب از بازی‌های گروه دوم جام جهانی روسیه، در یک سو ایران و پرتغال مقابل هم قرار گرفتند و در سوی دیگر اسپانیا و مراکش به مصاف هم رفتند. در این بین تنها مراکش بود که هیچ شانسی برای صعود نداشت و فقط اعاده حیثیت، می‌توانست تنها انگیزه این تیم برای تقابل با قهرمان حهان در سال 2010 باشد.
دور سوم بازی‌های مرحله گروهی با رقابت‌های سرد و بی‌هیجان گروه یک شروع شد؛ گروهی که در آن تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص شده بود اما وضعیت گروه دوم متفاوت بود. دو تیم چهار امتیاز به نام‌های اسپانیا و پرتغال به همراه تیم سه امتیاز کشورمان، شانس‌های صعود بودند.
شروع هر دو بازی از نبردی سخت میان تیم‌هایی خبر می‌داد که به اذعان بسیاری در کنار یکدیگر گروه مرگ مسابقات را شکل داده بودند که البته نتایج و مجموع امتیازات تیم صدرنشین نشان داد که ادعای بی‌پشتوانه‌ای هم نبوده است. در حالی که بازی ایران و پرتغال تا پایان نیمه اول بدون گل پیش می‌رفت، ناگهان مراکش به گل رسید تا این تیم نشان دهد تا چه اندازه شایسته صعود بود و اگر در گروه ساده‌تری جای می‌گرفت قطعا می‌توانست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.
در ادامه پرتغال به ایران گل زد و اسپانیا گل خورده را بلافاصله جبران کرد تا اینگونه پرتغال و اسپانیا به عنوان تیم‌های صعودکننده به رختکن بروند. اما اوج هیجان بازی‌های شب گذشته 15 دقیقه پایانی آنها بود. جایی که با به ثمر رسیدن گل دوم مراکش در دقیقه 81 بازی، هیجان باردیگر به هر دو بازی بازگشت چراکه شکست 3-1 مراکش و تساوی در بازی ایران، ما و پرتغال را به مرحله بعد می‌رساند.
درست دو دقیقه پس از این گل، رونالدو در حرکتی خشونت‌بار با آرنج به صورت پورعلی‌گنجی زد اما با خوش اقبالی تنها با یک کارت زرد مواجه شد تا همچنان در ترکیب تیمش حضور داشته باشد. هفت دقیقه پس از این حرکت زننده رونالدو، در سوی دیگر یاگو آسپاس موفق می‌شود برای دومین بار دروازه مراکش را باز و بازی را به تساوی بکشاند. او به زیباترین شکل ممکن گلش را زد.
3 دقیقه پس از این گل در سارانسک، کمک داور ویدیویی برای ایران اعلام یک پنالتی می‌کند که کریم انصاریفرد آن را به گل تبدیل می‌کند اما نقطه اوج این 15 دقیقه، دو دقیقه پس از گل ایران بود که مهدی طارمی در موقعیتی تک به تک قرار گرفت اما نتوانست آن را گل کند تا به جای آنکه پرتغال حذف شود، ایران حذف شده دیگر جام بیست و یکم لقب بگیرد.
* عرفان خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار