PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۳۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
روسیه با حذف اسپانیا، مسیر رسیدن انگلیس به فینال را هموار کرد.
کیهان ورزشی-
در روز دوم بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی 2018 روسیه، اگرچه پیش بینی‌ می‌شد بازی‌های نسبتا ساده‌ای در انتظار اسپانیا و کرواسی باشد اما هر دو دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد که از دل آن کرواسی به سلامت عبور کرد ولی قهرمان جهان در سال 2010 مغلوب روسیه میزبان شد تا پس از حذف آلمان، دومین شگفتی مسابقات هم رقم بخورد. در بازی‌های این روز برای اولین بار مسابقات به ضربات پنالتی کشیده شد و به طور رسمی تعویض‌های چهارم در وقت‌های اضافی مورد استفاده قرار گرفت.
حذف اسپانیا که به عنوان بخت اول قهرمانی شناخته می‌شد، اتفاق بزرگی بود که به دست روسیه رقم خورد. روس‌ها که با انتقادات فراوانی به مسابقات آمده بودند و تصور می‌شد از آن دسته میزبانانی باشند که در همان مرحله گروهی از جام کنار می‌روند، حالا با شکست غول بزرگ به جمع هشت تیم راه پیدا کرده‌اند تا برای رسیدن به نیمه‌نهایی حریفی چون کرواسی داشته باشند. این پیروزی برای روس‌ها در حالی بدست آمد که طبق جدول قرعه تیم‌هایی که در سمت این تیم قرار دارند، بسیار ساده است و ممکن است شگفتی بزرگی شکل بگیرد و یک تیم برای اولین بار به فینال راه پیدا کند.
کرواسی به سختی از دانمارک عبور کرد. تیمی که در مرحله گروهی آرژانتین را در هم کوبیده بود، پس از 120 کارش مقابل وایکینگ‌ها به تساوی 1-1 رسید تا در ضربات پنالتی و روی درخشش دروازه‌بان خود که با مهار 3 ضربه رکوردی ویژه را بر جای گذاشت، از این مرحله بگذرد. آنها در دقیقه 115 یک پنالتی را هم کسب کردند که مودریچ آن را از دست داد. همانطور که گفته شد کرواسی در مرحله بعد به مصاف میزبان می‌رود که قطعا مصاف سختی خواهد بود.
اتفاقات شب گذشته بیش از هر تیمی برای انگلیسی‌ها دلچسب بود. آنها حالا در سمت خود تنها تیمی هستند که با سابقه قهرمانی جهان می‌توانند باردیگر این عنوان را بدست آورند. سوئیس، سوئد و کلمبیا رقیبان این تیم تا مرحله نیمه نهایی خواهند بود که به نظر نمی‌رسد شاگردان ساوتگیت در شکست دادن آنها ناتوان باشند. رسیدن انگلیس به نیمه نهایی می‌تواند آنها را مقابل روسیه میزبان قرار دهد. 
این دیدار اگرچه از نظر کیفی با رویارویی دو غول بزرگ فوتبال فاصله خواهد داشت، اما از نظر سیاسی و اجتماعی می‌تواند قابل توجه باشد. این دیدار احتمالی از نظر امنیتی شرایط سختی را به روسیه تحمیل خواهد کرد. بی شک نبرد هولیگان‌های دو تیم از روزها قبل آغاز خواهد شد و به یک جنگ تمام عیار در ورزشگاه تبدیل می‌شود.
از سوی دیگر اتفاقات و درگیری‌های سیاسی میان دو کشور در فاصله چند ماه مانده تا آغاز جام‌جهانی می‌تواند به جذابیت‌های این تقابل بیفزاید. چند ماه قبل مرگ یک جاسوس دوجانبه روس در انگلستان موجب اختلاف میان دو کشور و تحریم جام‌جهانی از سوی مسئولان انگلیسی شد چراکه آنها دولت پوتین را مسئول مرگ اسکریبال می‌دانستند. 
با این حال انگلیس باید ممنون روسیه باشد. اسپانیا به دست این تیم حذف شد تا شانس سه‌شیرها برای رسیدن به فینال جام‌جهانی که برای اولین بار از سال 1966 اتفاق می‌افتد، بالا برود. روسیه و انگلیس دشمنانی هستند که در نیمه نهایی شاید بهم برسند و آنجا نزاع دو تیم به اوج خود خواهد رسید. یکی می‌خواهد به عنوان میزبان راهی فینال شود و دیگری برای شکستن طلسم 52 ساله!
*عرفان خماند
روسیه-انگلیس؛ دشمنانی که بهم می‌رسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار