PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۳۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
با وجود اینکه ضرب‌العجل فدراسیون برای حضور تیم‌ها در لیگ سال آینده تمام شد اما، تنها 5 تیم اعلام آمادگی کرده‌اند.
کیهان ورزشی-

لیگ برتر بسکتبال ایران تا کمتر از 3 ماه دیگر آغاز می‌شود اما با وجود اعلام زمان نهایی برای حضور و ثبت نام تیم‌ها در لیگ، به نظر می‌رسد که همچون ادوار گذشته باردیگر سرنوشت تیم‌های حاضر در روزهایی نزدیک به شروع مسابقات مشخص شود. مهلت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر بسکتبال تا 27 تیر اعلام شده بود؛ اما با توجه به شرایط تیم ها، فدراسیون بسکتبال مجبور به چشم پوشی از این ضرب العجل شد. هنوز مهلت نهایی دیگری برای تیم‌ها تعیین نشده است.

با وجود اینکه ریاست فدراسیون در سال گذشته دچار تحول شد و رامین طباطبایی جای محمود مشحون را گرفت اما همچنان بسکتبال بخصوص در سطح باشگاهی در جذب اسپانسر ناموفق بوده که همین مساله منجر به کاهش بیشتر بودجه بسکتبال در نهادهای دولتی و خصوصی و بی‌رغبتی تیم‌ها به حضور در لیگ سال آینده شود. حتی مدعیان و بزرگان بسکتبال هم با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند که باعث تردید آنها برای حضور در لیگ شده است. 

با ادامه این وضع که به نوعی میراثی از گذشته است، فدراسیون نمی‌تواند طبق برنامه ‌ریزی خودش پیش برود و باید بر خیلی از مسائل از جمله بدهی‌های پیشین یا ضرب العجل برای اعلام آمادگی تیم‌ها چشم ببندد و تنها امیدوار باشد که وضعیت لیگ باشگاهی از چیزی که اکنون هست، بدتر نشود.

 اتفاقی که حداقل در 5 فصل گذشته رخ داده و با وجود فشار بر باشگاه‌ها از سوی فدراسیون برای پرداخت بدهی‌ها و تثبیت وضعیت اقتصادی پیش از ورود به لیگ، بازهم به دلیل عدم تمایل باشگاه‌های قدیمی همچون سایپا، پیکان و دیگر تیم‌ها و یا نهادهای بزرگی که توان سرمایه‌گذاری در بسکتبال را دارند، برای ورود به بسکتبال، فدراسیون ناچار به چشم پوشی از مواضع خود شده است.

پنج تیم تا ۲۷ تیر برای حضور در فصل آینده لیگ برتر، نامه کتبی به فدراسیون فرستادند؛ اما احتمال دورقمی شدن تعداد تیم‌های لیگ برتر وجود دارد. تا به حال باشگاه‌های پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، شهرداری گرگان، پارسا مشهد و پدافند رعد خوزستان به طور رسمی برای فصل آینده لیگ برتر اعلام آمادگی کرده اند و دانشگاه آزاد، نفت امیدیه، نیروی زمینی و شهرداری تبریز هم از فدراسیون برای اعلام آمادگی فرصت خواسته اند. 

سال گذشته لیگ برتر بسکتبال با ۹ تیم برگزار شد که دو تیم از آنها نظامی بودند و نتوانستند در سطح لیگ برتر رقابت کنند. از تیم‌های سال قبل وضعیت شهرداری تبریز که مدافع عنوان قهرمانی است هنوز مشخص نشده‌است. مهران حاتمی سرمربی فصل گذشته این تیم اعلام کرده که حضورشان در لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از مهرام هم خبرهایی رسیده که تصمیم دارند به نشانه اعتراض به وضعیت نامناسب بسکتبال در فدراسیون جدید در لیگ برتر حاضر نشوند. 

پتروشیمی که فصل قبل ناکام بزرگ لیگ نام گرفت تغییراتی در سطح مدیریتی داشت اما دوباره شاپور یاوری به باشگاه برگشت اما شنیده شده که بودجه این تیم کاهش چشمگیری داشته‌است. نفت آبادان هم مثل سال‌های گذشته نیست. بعد از چند فصل سرمایه‌گذاری این تیم نتوانست طعم قهرمانی را بچشد و از درون این باشگاه نیز خبرهایی مبنی بر کاهش بودجه و احتمال عدم جذب بازیکن خارجی شنیده می‌شود.

*عرفان خماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار