PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کیهان ورزشی-

این جمله  که باشگاه استقلال همچون باشگاه پرسپولیس سرمایه ملی محسوب می شود به همان اندازه ای که در این سالها حالت کلیشه ای به خود گرفته است، جمله ای عمیق و مهم است لذا کسی نباید به خودش اجازه بدهد این سرمایه های ملی را به بازی های کودکانه خود گره بزند و هواداران این باشگاهها نیز آنقدر فهیم و آگاه و دقیق هستند که متوجه برخی حرکات«چیپ» شوند؛ حرکات و اقداماتی که رنگ و بوی ملی و خیرخواهانه ندارند.
فارغ از این بحث که دامنه اعتراضات اخیر هواداران استقلال به کار و بار تیم شان به کجا برسد و چه نتایجی را در بر داشته باشد، باید از هنری بگوئیم که فقط نزد مدیران ما است؛ هنری که از یک تیم منسجم و مورد قبول تماشاگران استقلال یک مجموعه بحران زده و نازیبا می سازد.
اینکه استقلال در بازی اول خود در لیگ برتر از تعدادی جوان جویای نام و آینده دار رونمایی کرد را به فال نیک می گیریم و بر این موضوع تاکید داریم که فوتبال برای جوانان است و نفراتی چون آذری، آقایی، صیادمنش و ... در صورتیکه در مسیر درست قرار بگیرند و به موقع و در وقت لازم برای استقلال بازی کنند، آینده این باشگاه را از آن خود خواهند کرد اما مقایسه این تیم با تیمی که حدود دو ماه قبل در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و در همین ورزشگاه آزادی برابر ذوب آهن ظاهر شد موید همان هنر بزرگ(!) است؛ هنری که جز مدیران ما نزد کسی یافت نمی شود و ...
آیا مدیران باشگاههای بزرگ دنیا همچون یونتوس، بارسلونا، رئال مادرید، منچستر یونایتد و ... چنین هنری را دارند؟!
آیا اساسا در جایی از این کره خاکی مدیرانی را سراغ دارید که تیمی منجسم همچون استقلال  را با آن سر و شکل زیبا که برای موفقیت در لیگ پیش رو و همچنین آسیا دورخیز کرده بود را بجای تقویت به این حال و روز بیندازد؟
اینجاست که وقتی برخی مدیران باد به غبغب انداخته و از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و آن نمایش غیرتمندانه بچه های ملی پوش در آوردگاه جهانی سخن گفته و این را محصول مدیریت خود می دانند،مردم،هواداران استقلال و پرسپولیس و همان تماشاگران عصبانی و معترض روی سکوها چنین ادعاهایی را مضحک تلقی کنند و با خود بگویند: شما از حفظ و تقویت همین باشگاه استقلال و همچنین پرسپولیس عاجز هستید و هنرتان رساندن این تیم از اوج به حضیض است پس چگونه می توانید از برنامه های جهانی و فوق جهانی و سازماندهی بین المللی سخن بگوئید؟! آنجا هم اگر موفقیتی حاصل شد-که صد البته شد- از صدقه سری مردی اصولگرا و حرفه ای و فوتبال شناس بنام کارلوس کروش بود ولاغیر.

برچسب ها: استقلال تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار