فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۳۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
کیهان ورزشی-
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال با 9 امتیازی شدن تیم پدیده و رسیدن این تیم به صدر جدول پایان یافت اما نکاتی از این هفته بر جای ماند که باهم می‌خوانیم.

4 بازی و دروازه‌ای که باز نمی‌شود

در حالی لیگ برتر از ایستگاه چهارم خود عبور کرد که دروازه سرخ پوشان هنوز باز نشده است. پرسپولیس بدون گل خورده در ۴ بازی دارای بهترین خط دفاعی این فصل مسابقات لیگ برتر است و بعید به نظر می رسد که سرخ پوشان آموخته‌های فصل‌های اخیر شان را فراموش کرده باشند. احتمال این که این تیم همچنان ساختار مستحکم دفاعی‌اش را حفظ کند و در پایان فصل هم عنوان بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دهد زیاد است. بعد از پرسپولیس نیز تیم پیکان با یک گل خورده در ۴ بازی دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد. پدیده، سپاهان و نفت مسجد سلیمان نیز با ۲ گل خورده دیگر تیم هایی هستند که دارای خط دفاعی مستحکم می باشند. درحالی که برانکو توانسته ساختار دفاعی تیمش را ترمیم کند و از ضعف های گذشته نقطه قوت بسازد، اما در این فصل سرخپوشان یک مشکل بزرگ دارند که در دیدار برابر نفت مسجدسلیمان هم به چشم آمد. این تیم در گل زدن مشکل دارد و برانکو اگر می خواهد از کورس عقب نیفتد و مجددا به صدر جدول برسد باید این نقطه ضعف را برطرف کند.

ناکام هفته: سپیدرود

سپیدرود اوضاع خوبی از لحاظ مدیریتی و فنی در لیگ هجدهم نداشته است. این تیم در هفته چهارم باز هم شکست خورد تا به تنهایی با 1 امتیاز در قعر جدول قرار گیرد. سپیدرود در هفته چهارم، سومین شکستش را متحمل شد تا ناکام هفته لقب گیرد. البته به جرات می شود گفت که سپیدرود تاکنون ناکام لیگ برتر هم هست و با این شرایط شاید راهی لیگ یک شود.

پر گل ترین بازی هفته: صنعت نفت 2-2 استقلال خوزستان

از 8 بازی هفته چهارم لیگ، 7 دیدار گل داشت که در مجموع 16 گل به ثمر رسید که 4 گل سهم یک دیدار بود. آمار گل ها در هفته چهارم به نسبت خوب بود که پرگل ترین دیدار را در آبادان شاهد بودیم. تیم های صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند تا با 4 گل، این دیدار پرگل ترین بازی هفته چهارم باشد. وحید خشتان مرد اول این میدان بود که موفق شد 2 گل برای استقلال خوزستان به ثمر برساند. میلاد جهانی و کرار جاسم نیز گلزنان صنعت نفت آبادان بودند.

جذاب مثل دربی اصفهان

ورزشگاه فولادشهر، میزبان جذاب ترین بازی هفته چهارم لیگ برتر بود. سپاهان و ذوب آهن که تا پایان هفته سوم، با ۵ امتیاز در کنار هم در جدول قرار گرفته بودند، در هفته چهارم به مصاف هم رفتند تا یک بازی بسیار زیبا را به نمایش بگذارند. نبرد امیر و امید همه چیز داشت و دو تیم به علاوه گل هایی که به ثمر رساندند، هر کدام یک بار نیز توپ را به تیرک دروازه حریف زدند. اما در نهایت این سپاهان بود که با پیروزی ۲ بر ۱ در این بازی، هشت امتیازی شد و به رده دوم جدول رفت و ذوب آهن نیز ۵ امتیازی ماند و به رده هشتم سقوط کرد.

توشاک در مسیر یحیی

یحیی گل محمدی در سه هفته اول لیگ هفدهم سه باخت نصیبش شد اما در هفته چهارم با شکست نفت تهران به اولین برد دست پیدا کرد. در لیگ هجدهم هم جان توشاک سه بازی نخست را با دو تساوی و یک باخت و بدون برد تمام کرد اما بازهم معجزه یک تیم تهرانی و هفته چهارم و ورزشگاه یادکار امام آنها را نجات داد و پرشورها با شکست 1-0 سایپا به لیگ برگشتند.

آقای گلی که موتورش خاموش است

خط حمله پرسپولیس هنوز نتوانسته است درخشش فصل گذشته خود را حفظ کند. علی علیپور که موفق شده بود در هفدهمین دوره لیگ برتر ۱۹ گل به ثمر برساند در بازی‌های این فصل تنها موفق شد در بازی هفته نخست پرسپولیس مقابل پدیده مشهد، پشت ضربه پنالتی بایستد و دروازه حریف مشهدی را باز کند. پس از آن علیپور نه در مقابل فولاد خوزستان گلزنی کرد و نه توانست پرسپولیس را در بازی با استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان به گل برساند. مهاجم جوان پرسپولیس که با اضافه شدن متمم به قراردادش یکی از بازیکنان مورد اعتماد برانکو ایوانکوویچ نیز محسوب می شود هرگز درخشش فصل گذشته را تکرار نکرده است تا پرسپولیس شروعی نسبتا ضعیف نسبت به فصل گذشته داشته باشد.

به جای مانده از هفته چهارم

تیم نفت مسجد سلیمان تا پایان هفته چهارم موفق به گلزنی نشده است.

پرسپولیس تا پایان هفته چهارم لیگ دروازه اش باز نشده است.

وحید شیخ ویسی پس از 306 دقیقه کلین شیت، توسط پیمان بابایی دروازه اش باز شد.

پرسپولیس تاکنون 3 بار به مصاف نفت مسجد سلیمان رفته که موفق به شکست این تیم نشده است.

استقلال در شهر جم باز هم نتوانست پارس جنوبی را شکست دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار