PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۳۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳




به گزارش خبرنگار اعزامی کیهان ورزشی به جاکارتا، کاروان ایران روزهای پایانی هفته گذشته را با کسب مدال های خوش رنگ به پایان رساند.کشتی آبرومندانه ظاهر شد و با مدال های طلایش در کاروان آقایی کرد و نشان داد که کماکان رشته نخست ورزش ایران است . سایر رشته ها هم مثل کشتی نه اما در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا- پالمبانگ مدال خوش رنگ گرفتند و انتظارات را برآورده کردند.بخصوص رشته های رزمی که برخی نفرات شان با کسب مدال کاروان ایران را شاد کردند.در این میان نام های بزرگی روی سکو رفتند ولی رنگ مدال شان طلا نبود. چهره های مطرحی مثل خواهران منصوریان با وجود تلاش دست شان از طلا کوتاه ماند یا تیم ملی شمشیربازی با سرمربیگری پیمان فخری لایق طلای بازیهای آسیایی بود که طلا به علت نمایش ضعیف عابدینی چهره شناخته شده اسلحه سابر از دست رفت‌البته علی پاکدامن در نیمه نهایی و فینال از حریفان خود بطرز فوق العاده ای امتیاز گرفت اما روزی که یکی از شمشیربازان ضعیف عمل کند یک جای کار لنگ می زند!،و ناکامی تحمیل می شود!

استراتژی غلط فوتبال و باخت شان مقابل کره جنوبی سوژه کاروان ایران شد.همه از بازی ضعیف و استراتژی غلط تیم امید در رقایت های فوتبال بازیهای آسیایی برابر تیم میانمار دلگیرند.دیشب یکی از ملی پوشان رشته های رزمی می گفت اینطوری قهرمان شدن لذت ندارد و گل به خودی است.فوتبال حاشیه داشت و از نظر فنی هم چنگی به دل نمی زد.

حذف خنده دار زهرا نعمتی در تیروکمان سوژه بازیهای آسیایی شده است! ورزشکار رفته ناهار بخوره و هیچ کدام از اطرافیان مثل مربی یا مقامات مسئول زمان را مدیریت نکرده اند! دیروز رفتارهای مسئولی در فدراسیون تیروکمان با انتقادات شدیدی مواجه شد.مسئولی که پاسخگو نبود !ظاهرا از دوره بعدی لازم است فردی در فدراسیون ها بکار گرفته شود تا رقابت های بزرگ زمان را برای چرزشکاران مدیریت نماید!خبرنگار کیهان ورزشی در سالن ژیمناستیک با نصرالله سجادی سرپرست باتجربه کاروان ایران درباره حذف عجیب نعمتی صحبت کرد کرد که سجادی اظهار داشت که فعلا قصد دارد در ابن مورد صحبت نکند تا کاروان ایران وارد حاشیه نشود.البته ایشان یادآور شد که مسئولان تیروکمان احضار شده و توضیحات شان را به وی ارائه داده اند.گرچه مصاحبه نعمتی و این که گفته خودش مقصر بوده سهم مقصران را از نظر سرپرست کاروان مشخص کرده است.

تیم ژیمناستیک ایران مثل سه دوره قبلی بازیهای آسیایی هشتم شد اما اجرای خوب سعید رضا کیخا ژیمناست ۲۹ ساله مان دیدنی بود.او در فینال دارحلقه چهارم شدسعید در بین قهرمانان المپیک عنوان چهارمی را تصاحب کرد و باید به او دست مریزاد گفت.

نکته جالب در ژیمناستیک تیم چهاره نفره ایران بود.تیمی که ناقص یود!همه تیم ها با نفرات کامل  آمده بودند ولی تیم ایران چهار ورزشکار داشت که با مصدومیت شدید سامان موسوی تیم ما از هم پاشید و در فینال بازهم هشتم شد.رییس فدراسیون ژیمناستیک به ما گفت که بارها فریاد زدم که یک نفر به تیم ژیمناستیک اضافه شود ولی کمیته ملی المپیک قبول نکرد!
در فینال ژیمناستیک تیمی با جوانی در تیم قزاقستان آشنا شدیم که نامش میلاد کریمی بود.به زعم خودش اصالتا ایرانی بود ولی یک کلمه هم فارسی بلد نبود.میلاد خوش برخورد و اانرژیک بود!

*کیوان طباطبایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار