PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - August 15 2024
کد خبر: ۳۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
مهاجم الجزایری السد تعداد گل‌های زده خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را به 11 رساند.
قاتل استقلال را بهتر بشناسید!


کیهان ورزشی-


 بغداد بونجاح امشب نیز ستاره السد بود و با دو گلی که در دیدار امشب مقابل استقلال به ثمر رساند با 11 گل زده به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. این مهاجم 26 ساله الجزایری در چهارمین فصل حضور خود در السد آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشته و این روند وی همچنان ادامه دارد.
بونجاح در فصل 2015-16 از لیگ تونس راهی قطر شد تا پیراهن السد را بر تن کند. وی در نخستین فصل حضور خود در السد، در 6 بازی به میدان رفت و تنها در 145 دقیقه 3 گل به ثمر رساند تا رکورد هر 48 دقیقه یک گل را از خود در لیگ ستارگان قطر به جای بگذارد. درفصل 2016-17، این مهاجم الجزایری 20 بار در لیگ برای السد به میدان رفت و 24 گل به ثمر رساند (میانگین 1.2 گل در هر بازی و هر 74 دقیقه یک گل زده).
روند گلزنی‌های این مهاجم 184 سانتی‌متری در فصل گذشته نیز ادامه داشت و به رغم مصدومیت طولانی مدت که سبب شد تا بونجاح بخش زیادی از فصل گذشته را از دست بدهد وی در 11 بازی لیگ و در حضور 799 دقیقه‌ای خود در زمین، 16 گل در لیگ ستارگان به ثمر رساند  و رکورد 1.5 گل در هر بازی و هر 50 دقیقه یک گل از جانب وی به ثبت رسید. وی در لیگ قهرمانان آسیا نیز در 8 بازی و 662 دقیقه 8 گل به ثمر رساند و از ارکان صعود السد به جمع 8 تیم بود.
در فصل جدید، روند گلزنی این مهاجم الجزایری رشدی چشم‌گیر داشته است. وی در بازی نخست لیگ ستارگان قطر مقابل الخریطیات هت‌تریک کرد و در بازی دوم مقابل العربی به تنهایی 7 گل به ثمر رساند، تا به رغم ناکامی در گلزنی به الغرافه در هفته سوم، با 10 گل زده در 3 بازی بهترین گلزن لیگ ستارگان قطر نام بگیرد. وی در لیگ قهرمانان آسیا نیز در نخستین بازی مقابل استقلال 2 گل زد تا در 4 بازی فصل، 12 بار گلزنی کرده باشد که به معنای هر بازی 3 گل و هر 30 دقیقه یک گل برای این مهاجم زهردار است.
بونجاح در مجموع در 50 بازی لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان 64 گل برای السد گلزنی کرده و هر 60 دقیقه یک گل برای این تیم به ثمر رسانده است. 10 گل زده در 3 بازی در لیگ ستارگان قطر و با 11 گل زده در 9 بازی لیگ قهرمانان آسیا، وی در هر دو جام مدعی کسب عوان آقای گلی به شمار می‌رود و جدی‌ترین رقیب وی در کسب این عناوین، یوسف العربی مهاجم مراکشی الدحیل است که در لیگ ستارگان قطر فاصله زیادی با بونجاح دارد ولی در لیگ قهرمانان آسیا تنها 2 گل از وی عقب است.
نام:
ایمیل:
* نظر: